Kattelov i Danmark

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Kattelov i Danmark.


Gæst

#1

2015-09-04 21:48

Da katte også har ret til et godt og trykt liv og mange mennesker behandler dem som det rene skidt et dyr uden følelser og et dyr der ikke kan mærke smerte for sådan behandler de dem jo

Gæst

#2

2015-09-04 21:48

Det gør jeg, fordi jeg er en stor dyre og katte elsker, har selv taget 5 søde misser til mig. Er opvokset med dyr, og bliver syg af, gang på gang og se de grusomheder, de stakkels dyr bliver udsat for.

Gæst

#3

2015-09-04 21:48

Katte er ikke affald, men levende væsener med følelser

Gæst

#4

2015-09-04 21:59

Fordi der er så mange afstumpede ansvarsløse mennesker. Har man anskaffet sig dyr påtager man sig også et ansvar... Dyr skal behandles ordentligt ... Det er ikke legetøj man bare kasserer....

Gæst

#5

2015-09-04 22:18

Fordi jeg selv har to skønne katte som har foderallergi og de bliver passet i hoved og ...
Mit hjerte græder for alle de katte som ikke er så heldige.

Gæst

#6

2015-09-04 22:23

Har selv katte, en fra rødovredyreinternat og en vildkat. Vildkatten har det taget mig et år at gøre tam, nu er han flyttet ind hos mig og sover sammen med min anden kat. Vildkatten som nu hedder sorte Per er blevet kasterreret, vaccineret og øremærket og han er noget af det sødeste. Har 3 vildkatte udenfor, alle hankatte som jeg håber på at få hjælp til at få fanget, så de ikke kan lave uønsket killinger. Der er alt for mange katte som folk ikke tager ansvar for og det er bare langtfra ok, der må og skal gøres noget. Fra en dyreelskere.

Gæst

#7

2015-09-04 22:50

Alt for mange katte bliver efterladt, især hvis de får killinger. Som ejer fra starten ikke har taget ansvaret for og steriliseret

Gæst

#8

2015-09-04 22:53

Fordi jeg elsker katte og kan ikke bære at vi behandler dyr som ting og ikke som levende elskelige væsner ❤️

Gæst

#9

2015-09-04 22:54

ja noget skal der gøre så de stakkels katte bliver hjulpet, det er ingen mening i at folk udsætter og smider dem ud som en gang affald og at nogen oven i smider katte og andre dyr ud af bilen i fuld fart der skal sættes en stopper for sådan noget det er simpel hen et svinerier at behandle dyr på sådan måde. skrevet under og delles..

Gæst

#10

2015-09-04 23:09

Det er noget svineri med alle de dumpede og forladte katte !!!!!

Gæst

#11

2015-09-04 23:30

Fordi, det er vigtigt vi passer på vores dyr og det er stor synd for de mange vilde katte, som lever et kummerligt liv. Folk bliver også trætte af, at der løber så mange katte omkring. Det resulterer i indfangning af både vilde og registrerede katte.

Gæst

#12

2015-09-04 23:34

Elsker dyr!!!! ( alle slags dyr!)

Gæst

#13

2015-09-05 02:15

Jeg syntes der skal være en straf og få konsekvenser for sådan en forbrydelse det jo ikke de små dyr der har valgt sådan et liv med mishandling det må og skal straffes og stoppes hvis det kan lade sig gøre

Gæst

#14

2015-09-05 03:20

Fordi jeg selv er katteejer og min bror mistede engang en af hans katte

Gæst

#15

2015-09-05 04:25

Jeg underskrev fordi katte ikke skal behandles som affald.

Gæst

#16

2015-09-05 05:32

Der har i alt for mange år manglet en kattelov. Alt for mange katte lider uden denne lov.

Katte er ikke affald, men levende væsener, præcis som andre kæledyr. 


Gæst

#17

2015-09-05 05:46

Det er hjerteskærende hvad man udsætter dyr for.


Gæst

#18

2015-09-05 05:48

Det er så vigtigt at der bliver åbnet op for at vores kære dyr bliver behandlet med respekt. Der er alt for mange der behandler dyrerne som skidt. Det må der gøres noget ved
Tanja Torrendrup, kredsformand i Dyrenes Beskyttelse

#19 Kattelov

2015-09-05 06:01

Vi skal have en kattelov for at få sidestillet katten med hunden lovmæssigt.

I Danmark har flere husstande i dag kat end hund, alligevel har katten ikke sin egen lov og betragtes som af meget lavere værdi end hunden.

Den manglende lovgivning giver udslag i, at mange i befolkningen ringeagter katte. Man kan få en kat gratis, og det gør den dermed også lettere at skille sig af med, da man blot kan hente en ny, gratis kat.

Mange folk skiller sig af med deres katte ved at dumpe dem i kasser, tasker og poser, forsøger at drukne dem eller andre barbariske aflivningsmetoder.

Samtidig vælger mange ikke at neutralisere deres katte. Dette giver en overflod af (ofte uønskede) killinger, som bidrager til overpopulationen af katte i Danmark.

De mange katte katte, der er til overs - både tamkatte, som er blevet væk/dumpet og vildkatte - lever et kummerligt liv. Kattens fysik er ikke beregnet til det danske klima, det er for koldt for den, og den har svært ved at skaffe sig føde nok. Oven i det kommer alle de sygdomme, som især vildtlevende katte har - de smitter til de tamme.

Meget af dette kan i min optik afhjælpes med en kattelov, som sidestiller katten med hunden.


Gæst

#20

2015-09-05 06:09

Jeg underskriver her, da det alt for længe har været muligt for idiotiske og ensporede individer, behandle katten som affald - vi VIL have en kattelov og helst i går!!!!

Gæst

#21

2015-09-05 06:15

En kat er et levende væsen og skal ikke bare kasseres,dumpes,eller efterlades i en kasse,der må strammes op,og folk må begynde at ta' et ansvar

Gæst

#22

2015-09-05 06:17

Skriv under så vi kan få gjort noget og kattene kan få det bedre

Gæst

#23

2015-09-05 06:20

har været medlem af kattens værn i 25 år og de gør et virkeligt stort stykke arb, men ikke nok, da de er for små i forhold til problemets størrelse...derfor ønsker jeg en desideret kattelov.
Bønder og andet godtfolk SKAL simpelthen til at lade være med at lave alle de killinger, blot fordi de syntes det er hyggeligt, nyttigt værn mod mus!!!, eller af simpel nærrighed.

Vh Britta Rasmussen

Gæst

#24

2015-09-05 06:25

Fordi der er mange stakkels katte der bare bliver efterladt, efter folk fx har købt en killing, også når den ikke er killing mere, jamen så kører de bare fra den... Det sker oftes i sommerhus områder.. Hvor findes der bare mange hjerte løse mennesker! Der kan få sig selv til at gøre noget så barskt mod et stakkels dyr, der har brug for dem.

Gæst

#25

2015-09-05 06:45

Træt af at katte bliver behandlet som en ting man smider ud.de er levende væsner. Som vores egen race.