Kommunale besparelser kan sikre børns retssikkerhed.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Kommunale besparelser kan sikre børns retssikkerhed..


Gæst

#1

2015-07-05 07:38

Danmark ER desværre allerede et trafficking land med børnehandel mht. transnationale-adoptioner! Alle adoptioner bør stoppes... eller som minimum skal adoptionslovgivningen ændres, således at barnet og barnets forældre har en ret/lov som siger at kontakten med "fødsels"-forældrene ALDRIG må brydes! 

Ordene i "Barnets tarv" bliver flittigt brugt af div. myndigheder, men ingen kan eller vil uddybe hvad disse ord betyder??? - I "Barnets tarv" kan efter min overbevisning være at BEVARE kontakten kontakten til forældrene...ALDRIG brydes!

Al forskning viser gang på gang, at vi ALLE har brug for at kende vores ophav/vores rødder. Inden for transnationale adoptioner viser det sig, at søgen efter sit ophav/rødder (fx udsendelsen Sporløs) er en livsnødvendighed for alle nuværende voksne adopterede , for at kunne komme videre i deres liv især når man er nået dertil i livet, hvor man begynder overveje etablering af egen familie.


Gæst

#2 Re:

2015-07-06 20:33

#1: -  

 Fantastisk godt skrevet! Kunne ikke være mere enig.


Gæst

#3

2015-07-07 11:42

Supergodt initiativ med denne underskriftindsamling - jeg kan kun anbefale alle at underskrive. De færreste tror, at børn bliver fjernet uden grund eller på et meget mangelfuldt grundlag - men det er rent faktisk det, der sker i uhyggeligt mange tilfælde - lad os få stoppet dette vanvid

Gæst

#4

2015-07-07 21:38

F-35 kan jo ikke engang klare sig i en "dog fight" mod f-16
Fact-checked.
"Rasmussen Global" skal ikke ha kommision.
Namaste

Gæst

#5

2015-07-07 22:08

Fordi barn ikke er noen handelsvare!!! Og barn skal taes på alvor, de skal bli sett og hørt!!! Sannhet og rettferdighet! Sammen er vi sterke!

Gæst

#6

2015-07-08 22:46

Familiers rettigheter må ivaretas og kriminelle barnevernsansatte må og skal straffes på lik linje med barnekidnappere og annen mafia.

Gæst

#7

2015-07-09 15:56

Mødre kæmper mod trolde, efter skilsmisser, dvs. Psykopater og pædofile eller anden ondskab, nu skal alle med børn kæmpe mod trolde i kommunerne,er folk da ved at være kugleskøre.!!!

Gæst

#8

2015-07-10 10:46

For at folk snart forstår, hvad der sker af lovbrud i
systemDK/Retsvæsnet,
er her nogle eksempler på
1 persons sager:

SystemDK = Kaos & lovbrud

Gæst

#9 Re:

2015-07-10 14:22

#7: -  Nu holdt jeg foredrag vedr børnesager...

og me, me, me & kr kr kr kom kun fra det ene køn.


Gæst

#10

2015-07-10 16:49

Det er fuldstændig vanvittigt, at det er et spørgsmål om penge, at kommuner vælger at fjerne og tvangsadoptere børn, i mange tilfælde uden grund,men udelukkende for at spare penge. Det er barbarisk og uanstændigt.

Gæst

#11

2015-07-10 20:55

Jeg underskrev denne indsamling fordi jeg selv har er barn i pleje og har haft det de sidste snart 5 år. Jeg bad selv om på daværende tidspunkt om at få hende anbragt i en kort periode til jeg fik styr på nogle ting. Blev lovet gule og grønne skove men har kæmpet mod en kommune der har brudt den ene lov efter den anden og som stadigvæk gør det. Jeg har kæmpet mod dem siden den dag min datter blev født og er blevet trådt og trampet på lige siden. Jeg vil rigtig gerne være med til at sætte lys på dette område og vil også gerne være med til at fortælle min historie. Håber på der bliver gjort noget ved det og at jeg får min datter hjem inden hun bliver ødelagt mere end hun er blevet i forvejen. Det ødelægger så meget jeg vil gerne have hende hjem!!!!!

Gæst

#12

2015-07-10 21:07

Gør det for min søster Trine og fordi kommunerne skal stoppes

Gæst

#13

2015-07-11 01:22

Fordi jeg gennem mit arbejde som socialrådgiver dagligt oplever mange ulovlige tvangsanbringelser og Ankestyrelsens blåstempling af disse.

Gæst

#14

2015-07-11 16:05

Vil ikke skrive under, da der er mange børn som har bedst af at blive tvangsfjernet og det kan vi ikke komme udenom. Ser dette skriv som værende alt for useriøst...

Havde man haft fokus på andet end at børn skal hjem fordi forældrene føler sig uretfærdigt behandlet, ville indsamlingen ramme mere bredt.

Vinklen med den økonomiske interesse er også for let købt... hvem betaler lønnen? Det gør statskassen - så der kommer ikke flere penge ind via skat... i stedet gives der meget høje lønninger... 

Sæt fokus på, at der skal være flere socialrådgivere, så de ikke har en så høj arbejdsbyrde og dermed laver sjuskefejl (fejl er ikke ensbetydende med at et barn ikke bør være anbragt). Sæt fokus på at dderes uddannelse skal optimeres.

Sæt fokus på at der skal ske en bedre indsats over for forældrene efter en tvangsfjernelse. 

Sæt fokus på, at der bør ske en ændring mht de forskellige instanser i børnesager

Sæt fokus på, at man skal uddybe hvad en "grundig undersøgelse" i børnesager indebærer.

Sæt fokus på børnenes tarv - ikke forældrenes. 


Gæst

#15

2015-07-12 13:06

Jeg er mormor til 2 børn som er fjernede . DEn første blev tvangsfjernet på grund af at der ikke var øjen kontakt ?Kæmpede siden hun blev fjernet for at få en syns prøve.Fik den først igenmen da hun var 6 år. hun blev fjernet da hun var 4 mdr.Min datter og svigersøn forhen væren var på daværen tids punkt på mor -far hjem hornsyl .det viste sig da hun havde fået taget syns prøve at hun var 50%blind og skæl øjet som vi selv havde sagt .da det er arvligt. fra hendes morfars side nr 2 barnbarn blev fjernet fordi nr. er 1 er fjernet uden at man fortog en forælder under søgelse .Under os stadig over systemet også over at pleje forælder ikke opdagede at det var noget galt med hendes øjne .hendes øjne skælede da hun blev født .Hilsen .E.Andersen

Gæst

#16 Re:

2015-07-15 09:56

#14: -  

 tænk jeg synes  du er helt på afveje  men det bliver man ofte når man  selv er sluppet fri og har fået sine børn retur . alle ved der foregår  menneskehandel i danmark - så dine svar er for letkøbte 


Gæst

#17 Re: Re:

2015-07-15 17:04

#16: - Re:  

 Tror du har forvekslet mig... 


Gæst

#18

2015-07-28 14:55

Læser om alt for mange børn bliver Tvangsanbragt.

Gæst

#19

2016-01-14 14:04

Sidst i 80'ne udskrev Aarhus Kommune en konkurrence til borgerne om at finde besparelser. Vi fandt 22 mio. kr på kommunens huslejer i vuggestuer/børnehaver/fritidshjem (SFO), og vi vandt konkurrencen. Hvordan ser denne status ud i dag i Aarhus Kommune? Flemming Knudsen fandt ca. 8 mio. kr nogle år efter dette projekt. Nu er vi selv mormor/farmor og morfar/farfar og kan se at verden ikke har ændret sig. Der skal bare stadig spares på personalet og børnene får det ringere i 2016 og frem. Mvh Gitte Davidsen

Gæst

#20

2016-01-15 09:22

Vil lige tilføje, at huslejekontrakterne mellem Aarhus Kommune og Boligselskaberne er/har været uopsigelige. Der er noget at arbejde videre med.
Mvh
Gitte Davidsen:-)