Vi støtter Djurs Sommerland som det er

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vi støtter Djurs Sommerland som det er.


Gæst

#376

2015-06-25 08:28

Fordi debatten om hvorvidt det er racisme er helt hen i vejret. Afrikaland er en af de ældste dele af Djurs sommerland og virker en smule mærkeligt at det først er nu at folk mener der er et problem.

Gæst

#377

2015-06-25 08:29

det er jo komplet latterligt.

Gæst

#378

2015-06-25 08:30

Håber Djurs Sommerland ikke ændrer noget som helst. Stakkels Josef kan jo blot tage til Jesperhus Blomsterpark i stedet. Eller måske ikke. Der er sikkert rød/hvide blomster der generer.
Velkommen til den oplyste verden - suk.

Gæst

#379

2015-06-25 08:31


Gæst

#380

2015-06-25 08:33

Fordi vi er et dansk land og vi har ret til vores og at være her.
De andre kan være, indfinde sig, interagere sig eller smutte! Længere er den ikk

Gæst

#381

2015-06-25 08:34

Djurs Sommerland ved godt, der er noget galt. Det eneste billede af den store negerfigur på deres hjemmeside er på kortet. På Afrikalands side er der kun en maske, elefant og så King Kong (og han er jo fra Indonesien, men pyt)... Jeg tror ikke, det er racistisk ment, men blot fantasiløst. Hvis Disneyland kan finde på bedre figurer, hvorfor kan Djurs Sommerland så ikke?


Gæst

#382

2015-06-25 08:35

Fordi vi ikke skal have Svenske tilstande.
ThomasB

#383

2015-06-25 08:35

Nu må den galskab stoppe.

De mest rascistiske er de, der anser sig selv for noget så politisk korrekte.

Djurs Sommerland skal naturligvis blot holde fast.

 

 

 


Gæst

#384

2015-06-25 08:36

Vi er i vores lille land Danmark, Jeg er træt af, at alting skal laves om pga af. at der kommer fremmed ind i vores land og ikke kan acceptere det vi har. Hvis vi tog til deres land og ville lave om på tingene, Ja så er det ikke sikke man over lever. Vi skal ikke blive ved med at underkaste os for dem. Hvis de mener de bliver stødt, ved at komme i Djurs sommerland, Ja så må de holde sig væk, længere er den ikke.

Gæst

#385

2015-06-25 08:37

Det er komplet hysteri at beskylde Djurs Sommerland om racisme på baggrund af nogle morsomme dukkefigurer. Der er tale om en historisk og eventyrlig arketype lige som eksempelvis Pjerrot, som er malet kridhvid i ansigtet og med store fyldige læber. Skal historien destrueres på grund af nogle overfølsomme individer der vil se racisme alle steder?

Gæst

#386

2015-06-25 08:38

Til dem, der siger, at ingen skal komme fortælle os danskere, hvad vi må og ikke må - ville samme logik gælde, hvis et sjællandsk sommerland gjorde grin med jyder? Og bemærk at Djurs Sommerland ikke har nogen grønlandske stereotyper - det kan vel næppe være et tilfælde. Det er lettere at gøre grin med folk fra andre dele af verden, men nu er verden jo ikke så lille mere. Hvis Danmark skal være et forbillede, kan vi ikke blive ved med at opføre os så bondejysk...


Gæst

#387 Re:

2015-06-25 08:41

#386: -  

 Ja, da - I må gerne gøre grin af os jyder på Sjælland... :-)

Nu skla man jo ikke være så nærtagende....og vi skal altså ikke have svenske tilstande.

Pippi kommer vel snart med burka..

 

 


Gæst

#388

2015-06-25 08:41

@ #384 - Du glemmer, at det netop var, hvad vi gjorde på Grønland og i Caribien, nemlig plyndrede og udnyttede, og for at gøre det lettere for os selv, begrundede vi det med, at de jo bare var kannibaler og halvaber....


Gæst

#389

2015-06-25 08:43

Det her er Danmark..jeg og mine børn kan ikke se der er noget galt i disse navne.. De er gode og fjollede til et forlystelses land.. Skal hele Danmark laves om.. Hilsen conni

Gæst

#390

2015-06-25 08:44

#387 - det gør vi også hele tiden, ikke mindst efter folketingsvalget. Der var nogen, der sagde på jydernes vegne, at først pisser de på os og så siger de, at vi lugter. Hvortil jeg svarer, at jyderne altid har lugtet. Og der er også noget, der lugter i Djurs Sommerland.


Gæst

#391

2015-06-25 08:44

Fordi racismekortet forlængst er udløbet, det bliver i dag alene brugt til at chikanere og underminere de hvides levevis og til at trumfe rettigheder igennem som ingen hvide har. Det er gået alt alt for vidt !

Gæst

#392

2015-06-25 08:45

Fordi jeg er død træt af alle disse politisk korrekte der finder racisme i alt og alle. Man kan snart ikke vende sig om førend der en eller anden med anden etnisk baggrund eller med den rette politiske indstilling der synes det er synd for dem. Skik følge eller land fly er en ganske godt ordsprog i denne og lignende forbindelser.

Gæst

#393 Re:

2015-06-25 08:47

#390: -  

 - 390,

ja det er jeres kvalmende politiske korrekthed og pigesure attituder, der mistænkeliggør alt og alle, der ikke er enige med jer.

Smagsdommere, der bare kan holde sig væk fra Djurs, hvis herskaberne ikke kan lige lugten :-)


Gæst

#394

2015-06-25 08:49

Fordi jeg er træt af det 'politisk korrekte' og synes at forlystelsen er mere sjov og nuttet - dvs. tegneserieagtig! Det vil svare til at forbyde Familien Flintstone, som en 'racistisk fortælling', der gør grin med hvides tilbagestående og primitive herkomst. Nu synes jeg det må stoppe! Og det næste skridt er at forbyde Disneyworld fordi man fremstiller de stakkels dyr som menneskelige - stik imod deres natur. LEGOLAND bliver det næste!

Gæst

#395

2015-06-25 08:54

Fordi at det simpelthen skal ha en ende....! Mine børn og jeg elsker at komme i Djurs Sommerland! Fast tradition hvert år! Jeg bliver heller ikke stødt af folk der laver sjove karikaturer af bl.a. vikinger, jeg griner bare med dem! Er træt af at alt den dansk-fjendske adfærd! Kan I ikke lide Hvordan danskerne lever i bl.a. ytringsfrihed, demokrati og sarkasme, så har I virkelig valgt et forkert sted at slå jer ned!

Gæst

#396

2015-06-25 08:54

Det er da til grin. Racisme nej nej nej

Gæst

#397

2015-06-25 08:58

Fordi disse forlystelser har været der i så mange år uden nogen har klaget og det er jo bare nogle forlystelser. Og de har jo ikke en skid med racisme at gøre. Det er jo en tema park med forskellige emner

Gæst

#398

2015-06-25 08:58

Fordi jeg synes at NU må det SGU være nok, med ALT det man ikke må for så er man racist.... Jeg er vokset op med at vi købte og spiste "Negerboller", og at sparebøssen i søndagsskolen var en "negermand"... Ikke et eneste lille øjeblik tænkte jeg/vi noget som helst ondt/negativt om nogen... Om man så forbyder det ene og det andet, vil dem ER racister jo være det alligevel...

Gæst

#399

2015-06-25 09:01

Fordi jeg synes , at der efterhånden er nogle mennesker, der er blevet mere og mere intolerent og sindsyge.

Gæst

#400

2015-06-25 09:01

Fordi det ikke har noget med racisme at gøre. Man kan snart ikke slå en prut det forkerte sted uden at blive kaldt for racistisk.