sporjylland.dk

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen sporjylland.dk.


Gæst

#1

2015-06-13 08:04

Synes ikke vi har behov for et nyt spor til et højhastighedstog, synes i stedet for at vi skulle sætte den gamle linieføring i stand
Jørgen Christensen

#2 Re:

2015-06-15 16:11

#1: -  

 Til gæst

Den gamle strækning over Skanderborg til Aarhus H bliver elektrificeret, men det bliver svært at udvide denne strækning til 4 spor, da det kræver ekspropiationer gennem flere byer.

Derfor foreslår vi, at man laver en strækning "A9-alternativ" fra Horsens til Skanderborg + denne ved Motorvej E45.

Se venligst www.sporjylland.dk

Venlig hilsen
Jørgen Christensen


Gæst

#3

2015-06-27 17:59

For at stoppe den tåbelige plan om at føre nyt togspor direkte igennem vores by

Gæst

#4

2015-06-27 18:00

Vil ikke have togspor midt i vores by og baghave

Gæst

#5

2015-07-01 18:41

Fordi jeg bor tæt på Solbjerg, hvor der påtænkes opført togstrækning, fuldstændig tåbeligt, at ødelægge så meget natur, og smide folk ud af deres huse, bare fordi der kan spares så få minutter Århus/København, hvem er det der egentlig har så travlt, at det er værd at ødelægge naturen og de berørte husejeres ejendomme for?

Gæst

#6

2015-08-15 18:52

En højhastighedsbane tæt forbi eller direkte igennem vore små landsbyer mellem Hovedgård og Hasselager vil smadre vor daglige "ro" på landet, samt støje og ødelægge dyrelivet. 
Toget stopper IKKE i Skanderborg, så vi får LÆNGERE at køre i bil for at komme med det.
Vi får altså alle ulemper for at nogle fjernpendlere kan komme 6 min hurtigere fra Hovedgård til Hasselager for 3, 3 mia.kr.
NEJ TAK!!!!!!


Gæst

#7

2015-08-17 13:18

Stor tilhænger af, at der oprettes en ny banegård vest for Århus - så ikke alle tog absolut skal bruge tid på at køre helt ind til Århus H. Letbanen må kunne tilsluttes på et tidspunkt.
Skp
Gæst

#8

2015-09-10 14:17

Jeg bor i landsbyen Grumstrup ved Hovedgaard. Den af Banedanmark foreslåede linieføring vil udradere 1/3 af min landsby og give dårligere overlevelsesbetingelser for de resterende 2/3 (ingen nye tilflyttere). De 2/3 tilbageblevne huse vil også være stort set være umulige at sælge.


Gæst

#9

2015-11-11 18:43

Målet om timedrift er fint, men midlerne er snæversynede og tilsyneladende udenfor pædogisk rækkevidde ift. at ændre dem.

Som f.eks. at ændre præmisserne for Aarhus H -> Hasselager+nærbane, Skanderborg "afskåret" fra hovedbanen og "skidt med vandinddrivelsesområderne", selvom det på alle andre måder synes at være hævet over alle andre hensyn!


Gæst

#10

2016-01-07 19:13

Tåbelig plan for at spare få minutter, det er billet prisen der betyder noget se bare på den store fremgang busserne har.

Gæst

#11

2016-01-07 22:14

Er ked af at det smukke natur i Solbjerg ødelægges, og så synes jeg det er rigtig mange penge at bruge for at spare sølle 6 min

Gæst

#12

2016-01-08 23:02

Solbjerg er en dejlig by med mange muligheder for aktiviteter både inde og ikke mindst ude i vores skønne natur - det har borgerne her slidt for i mange år - meget af det bliver forringet eller direkte ødelagt hvis et højhastighedstog skal suse gennem byen - Aarhus Kommune kan ikke være bekendt at lade 5000 skatteborgere i uvished i årevis

Gæst

#13

2016-01-09 10:19

Hvorfor ikke kontakte nyhederne så alle berørte kan afgive deres evt stemme?

Gæst

#14

2016-01-14 07:17

Jeg har altid støttet fornuften.

Gæst

#15

2016-01-14 07:31

Godt initiativ. Indlysende, at Aahus banegård skal flyttes.

Gæst

#16

2016-01-14 10:17

Hvorfor kan sund fornuft ikke være gældende i dansk politik til gavn for de næste generationer

Gæst

#17

2016-01-14 10:54

Jeg har selv haft samme tanke, mener det vil være den helt rigtige løsning, håber der er mange der kan tilslutte sig dette løsningsforslag.

Gæst

#18

2016-01-14 13:58

Jeg mener, at en flytning af den nuværende banegård er en betingelse for en fortsat positiv udvikling i Århus. Ligeledes finder jeg holdningen hos byrådet navlebeskuende, og det undrer mig, at der ikke udefra kommer en overordnet beslutning, som tager hensyn til hele samfundet. Århusmodeller bliver markedsført som noget positivt, men hvis banegården ikke bliver flyttet, så forudser jeg at denne 'Århusmodel' giver stof til en genoplivning af de gamle 'Århushistorier.
Arne Preus

#19 Re: Re:

2016-01-14 14:08

#2: Jørgen Christensen - Re:  

 Det bedste foreslog jeg har hørt om til dato, ny banegård og toget ud til E45.

Arne Preus 

Ravnholtvej 18

8355 Solbjerg.


Gæst

#20

2016-01-14 15:17

Togfonden er ufinanseret, store dele af den er spild af skattepenge, pengene burde bruges til straks at lave el-togdrift som 1.priorietet.
Ligeledes er Femernforbindelsen håbløs spild af penge.
Gæst

#21 Re: Re:

2016-01-14 23:54

#2: Jørgen Christensen - Re:  

 Så af rent egoistiske grunde mener I, at 1000vis af togpassagere til og fra Aarhus dagligt skal generes med togskifte til et langtsomtkørende letbanetog for at komme til og fra Danmarks næststørste by. Det tangerer idioti.


Gæst

#22

2016-01-15 17:17

Det er et fremragende initiativ, den planlagte togfond løsning er helt ude i hampen. Hvorfor har vi dog så elendige beslutningstagere både i Folketinget og Aarhus Byråd,- man græmmes. Har selv deltaget i debatten med læserbrev i JP, og breve til Venstres folketingsgruppe.
Mvh. Bo lindbirk
Fastrupvej 37
8355 Solbjerg

Gæst

#23 Re: Re: Re:

2016-01-15 17:37

#21: Gæst - Re: Re:  

 

Enig , men kun i, at der hver dag ankommer tusinder til Århus banegård,

men det er jo netop problemet!

Desto større antal, desto større problem med trafikken i Århus,

og hvis der er en ambition om vedblivende at være andenstørst i Danmark, så skal banegården flyttes!

Hvor mange passagerer er ankommet til bestemmelsesstedet ved ankomst til banegården?

Kom med et bud. Er det 5% eller 10%?

Og hvad med de stakler, der bor nord for Århus?

Fravælger de helt togtransport?

 

 


Gæst

#24

2016-01-17 08:57

De, som har foreslået netbane både over Solbjerg sø samt langs hovedvejen, må have hovedet under armen! De bor ihvertfald heller ikke her! Det drejer sig om mere larm, end vi har forvejen. samt at det vedrører rigtig mange huse, for ikke at glemme naturen. Den er blevet en del ødelagt ved hovedvejen i forvejen.Alt dette for at spare 10 min. på strækningen.Disse mio. skulle man bruge på noget andet!
Kolland

#25 Re:

2016-01-17 09:05

#24: -  

 De, som har foreslået netbane både over Solbjerg sø samt langs hovedvejen, må have hovedet under armen! De bor ihvertfald ikke her! Det drejer sig om mere larm for os, samt at det vedrører rigtig mange huse, for ikke at glemme naturen. Den er blevet ødelagt af hovedvejen iforvejen. Alt dette for at spare 10 min. på strækningen. Disse mio. skulle man bruge på noget andet.




Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...