Fleksjob og førtidspensionsreformen forfra

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Fleksjob og førtidspensionsreformen forfra.


Gæst

#26

2015-06-09 14:01

Det er nødvendigt med større mediefocus på kommunernes anvendelse af den såkaldte Aalborg model når der skal gives afslag på pension og flexjob til vore syge medborgere. Jeg skammer mig i den grad over at bo i byen der lægger navn en sagsbehandlingsstrategi med et så ringeagtende menneskesyn på borgeren og som tilsidesætter lægelige ekspertviden til fordel for kommunens egne heksedoktorer af lægmænd ..... bare fordi man kan... og fordi der kan spares penge på det.

Gæst

#27

2015-06-09 14:11

Ingen fleksjob i "egen virksomhed" til mig efter fem års kamp - med erklæringer fra speciallæge, egen læge, aut. psykolog samt kommunens egen lægekonsulent. Erklæringer, som allerede efter 1. år som sygemeldt, blev anerkendt af Danica Pension, der tildelte mig en løbende ydelse for tab af arbejdsevne på min. 50 pct. - en ydelse svarende til kontanthjælp minus kr. 230.-.
Jeg blev syltet, arbejdsprøvet og smed til sidst håndklædet og lod mig indlægge, da jeg ikke længere kunne betale psykologhjælp selv.
Huset er solgt med kæmpetab og stor gæld. Bilen og mit livsvigtige fotoustyr som freelance foto journalist gik samme vej og CVR-nummeret er forsvundet i de ellers realistiske drømmes tåger.
Jeg har valgt at emigrere til lysets helbredende stråler. Men, jeg skal stadig betale skat til til det land, som totalt har svigtet en skatteborger igennem 40 år.
Og som krølle på halen: Jeg kan ikke få sygesikring i mit nye land (EU), selvom dette system vil acceptere min ydelse som pension. Det vil Danmark ikke, fordi min pension er privat, så jeg kan ikke få den rigtige EU-formular ...
... mens jeg betaler kommuneskat uden at skide i en lokal kloak, låne på biblioteket eller kunne modtage nogen hjælp overhovedet.
Og jeg kan ikke engang stemme. Så jeg håber at andre gør det for mig .. imod konkurrencestaten og for genindførelsen af de værdier, et empatisk SAMfund hviler på. Værdier, som vi kæmpede for i mere end 100 år!
Natmanden
Gæst

#28

2015-06-09 14:15

Fordi, nu er det nok. Det kan ikke være meningen at vi skal finde os i at blive behandlet på den måde. Det kan godt være at Danmark er langt fremme i udvikling og vældfærd, men på det menneskelige plan er vi ved at gå tilbage i tiden. Det hele drejer sig kun om at få hjulene til at køre hurtigere og hurtigere, tiden hvor (robotter=mennesker) er kommet, ingen menneskelige følelser mere. Hvad er der ved vælfærd, hvis livet er elendigt. Dermed er det ikke sagt at alle bare skal have offentlige ydelser, der vil altid være nogen der snyder, men gør systemet mere fleksibelt, og find dem der snyder, i stedet for at tro at alle snyder. Den måde det virker på idag, opfordrer til had mod systemet, og hvordan er moralen når der er sådan et had.

KONG

#29 Re:

2015-06-09 14:28

#8: -  

100 % enig en nederdrægtig ondskabsfuld hertz på de ledige og ikke kun de syge. DK er desværre blevet et egocentreret samfund ;o(  Me myself & I  Føj siger jeg bare.


Gæst

#30

2015-06-09 14:48

Syntes den flexjob reform der er nu er og bliver så ringe og os som kommer på den har ved Gud ikke bedt om at være syge vi bliver ikke mere raske bare forde vi bliver tvunget ud i arbejde .
Vi bliver ikke mere raske bare forde de sige vi tjener mere ved at arbejde mere eller at vi hele tiden skal prøve at komme op i tid selv efter vi har fået flex mvh sonja herold

Gæst

#31

2015-06-09 14:56

Fordi man ikke skal trædemølle på dem der allerede lægger ned og feks. Har en kronisk diagnose

Gæst

#32

2015-06-09 14:56

Fordi det er et ene der berører mange

Gæst

#33

2015-06-09 15:07

Skriver under fordi jeg har en søn på 28 år, ødelagt ryg på grund af en arbejdsskade....han bliver desværre i den grad ramt af reformen....ingen pension til personer under 40 år er beskeden....han bliver nu opbevaret på et resourceforløb, og hvis det her ikke stopper er der udsigt til at det forlænges indtil han fylder 40 år og har sort på hvidt fra hans sagsbehandler at det er jobcenteret som bestemmer hvornår der ikke er mulighed for udvikling af arbejdsevnen...også selvom der foreligger 4 erklæringer fra speciallæger som ikke mener at det er en mulighed at han kan komme til at arbejde....sagen er genoptaget i arbejdsskadestyrrelsen, men de gør intet før kommunen træffer en afgørelse.....så han må "leve" for resourceydelsen ca. kr. 10.000.....før skat.....Han har ikke selv valgt at han ikke kan arbejde...


Gæst

#34

2015-06-09 16:46

Fordi jeg selv er ramt. 2 år på sygedagpenge 2.5 på kontant står gerne frem.

Gæst

#35

2015-06-09 16:51

Fordi jeg håber, at kunne påvirke de rette instanser,så rreformen kan føres tilbage.

Gæst

#36

2015-06-09 17:26

Fordi at jeg selv er i klemme....
Jeg har arbejdet i mange år som chauffør har altid slæbt meget det er endt med slidgigt i hofte, knæ og fodled. Og fordi at jeg er overvægtig får man bare afvide at man skal tabe sig for det hjælper da, men nej nu har jeg tabt 37 kg. Det enste der er sket er at jeg har fået mere ondt.
Og så får man bare afvide fra job centeret at man lige skal se tiden an...,,
Selv om flere læger siger at jeg ikke ville kunne varetage et job....".

Gæst

#37

2015-06-09 18:44

Fordi jeg syntes at syge mennesker i dagens Danmark får en behandling der er præget af mistro i en grad det er upassende. Som om man bliver rask af at blive presset ud over kanten. Det hele går ud på at kommunerne skal spare penge og pyt med at det presser syge mennesker ud over hvad godt er.

Gæst

#38

2015-06-09 19:11

Fordi jeg er fleksjobber og vores vilkår er kummerligepå ny ordning

Gæst

#39

2015-06-09 19:32

Fordi det går i den helt forkerte retning med de svage her i samfundet. Det er jo et mareridt at blive syg eller af andre grunde ikke kan passe sit arbejde som samfundet er skruet sammen i dag.

Gæst

#40

2015-06-09 19:38

Jeg er selv flexjobber og der mangler rigtig meget før man igen har mulighed for et ordentligt arbejdsliv

Gæst

#41

2015-06-09 20:49

Fordi det ikke er ok syge mennesker skal trækkes gemen komunnen i op til 10 år og der sættes tvivl om de er syge eller ikke
komune ødelægge mange mennesker og deres familie med alt det de skal igennem.

Gæst

#42

2015-06-09 21:00

Jeg har selv været ramt af sygdom, smidt på kontanthjælp efter et års sygdom. Forfærdeligt. Jeg fik ptsd af at være i systemet.

Gæst

#43

2015-06-09 21:04

Fordi syge mennesker i dagens Danmark bliver behandlet som andenrangs borger, der ikke skal have mulighed for et værdigt liv. 


Gæst

#44

2015-06-09 21:49

Jeg har 2 svigerbørn, der har en psykisk sygdom. De har prøvet at komme i arbejde x fler, men hver gang ender det med en indlæggelse, da de ikke kan overskue andet end at få hverdag og familieliv til at fungere. Det er utroligt at politikerne ikke kan fatte at der er mennesker som egentlig gerne vil arbejde men ikke magter det pga sygdom. Skær ikke alle kontanthjælps modtager over en kamp.

Gæst

#45

2015-06-10 03:17

Derudover er det mig en gåde hvornår diverse "socialrådgivere" læs socialnedbrydere, har fået en læge/psykiater/psykolog uddannelse der giver dem ret til at overrule speciallæger mm. Hvem har givet dem disse rettigheder?

Gæst

#46

2015-06-10 06:13

Jeg er fleksjobber og vil gerne støtte andre som er syg og kommet i klemme med kommune : )

Gæst

#47

2015-06-10 07:04

Flexjob reglerne det skal lavet om.
Man vil jo gerne arbejde men man ikke ,så meget mere som man har kunnet
man skal jo 3000 kr ned i løn

Gæst

#48

2015-06-10 08:21

Et system hvor kvoter og tal er vigtigere end mennesket er et system som skal fjernes. Mennesket må være udgangspunktet og ikke økonomiske interesser, kommunerne skal ikke kunne træffe valg om folks heldbred ud fra kassetænkning.

Anonymous

#49

2015-06-10 08:45

Der er tale om en gidseltagning af de folk der eksempelvis venter på en endelig afgørelse fra Arbejdsskadestyrelsen.
Så længe man ikke endeligt er i fleksjob, så kan der ikke træffes en endelig afgørelse i ASK. Derudover så er der bare ikke et fleksjob til personer, der kun kan arbejde 1-2 timer dagligt. Det er en illusion eller rettere sagt et fatamorgana. Hvorfor får en førtidspensionist med eksempelvis forsørgerpligt over for 3 mindre børn, samme lave ydelse som alle andre?
Er der tale om en straf og i så fald, hvem er det så man straffer? I min optik er det både førtidspensionisten og dennes børn, der ALLE er taget som gidsler i en helt utidig besparesesmassakre.

Gæst

#50

2015-06-10 12:52

Jeg har familie der er berørt.