Fleksjob og førtidspensionsreformen forfra

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Fleksjob og førtidspensionsreformen forfra.


Gæst

#1

2015-06-08 22:10

Hvorfor er det en nødvendighed at få advokatbistand, anden rådgivning udefra før en retfærdigsagsbehandling træder i kraft``
i disse tilfælde og flere hvor er retssikkerheden så for disse borge?
hvor er retssikkerheden når erklæringer i flæng underkendes , ikke vægtes efter indholdet der står skrevet, er det så ikke resursespild af lægernes tid og penge når disse erklæringer helt til side sættes i rehabiliteringsteamet ? og folk som derfor er berettiget til en pension tilbageføres på enten resurseforløb/ kontanthjælp ?

Gæst

#2

2015-06-09 05:01

Fordi jeg som oprørende til en syg oplever hvor himmelråbende åndssvagt systemet er man sender syge ud i alt muligt for at undgå at give dem pension selv om det de sender dem ud i gør at de bare bliver mere syge. Fordi de så kan spare nogle penge og oven i negligere de alt hvad lægerne siger

Gæst

#3

2015-06-09 06:29

Modsætningsfyldte "kasser" i Danmark, Kommunen fortæller mig at jeg efter flere års kroniske smerter ikke er syg nok til at komme i betragtning til evt. fleksjob,at der skal flere "beviser " til, men omvendt kan jeg umuligt tegne hverken livsforsikring eller sundhedsforsikring da jeg betegnes for syg, giver det mening? ikke for mig

Gæst

#4

2015-06-09 06:34

"Faldt ud" af systemet efter arbejdsulykke og 2 års dagpenge.

Har været uden indtægter i 21 måneder nu i et smertehelvede.  

Jeg er stadig naivt fuldt medlem af den forkerte røde fagforening og a-kasse.
Spild af penge. De har kostet de allersidste penge i kontigenter og alt andet i ligegyldighed, smøl og nøl.

De mere end ~ 300.000.- kroner i kontigent skulle have været i aktier og ville så have givet mig en lille indtægt i dag.

Nu har jeg intet, mens dem jeg har betalt til, har det hele!

Det er slet ikke det, jeg i 35 år har haft lønnet fuldtids arbejde og betalt skat til. 

Man kan ikke engang forsikre sig ud af det.

Kasse tænkning og økonomisk incitament til at skubbe en ud i kulden til man mister alt!
Førlighed, værdighed, venner, familie og hjem er væk.



Mit råd - Bliv ikke kørt ned af en gaffeltruck på arbejde.

- Hvis du gør, så sørg for at dø af det!

Så din familie har et hjem og det gode minde om dig.

Erstatningen for død, er den eneste sikring (endnu) din familie har og kommunen er blandet ude af.
Ellers mister din familie alt!

Du bliver sparket på, mens du ligger ned, til du intet har og ikke kan mere!



Og det er kun et meget lille udsnit af et mareridtsagtigt forløb i kløerne på myndigheder..

Jeg har haft lønnet arbejde siden jeg var 9 og ingen har nogensinde vovet at kalde mig doven!

Jeg vil tilbage på arbejdsmarkedet og har kæmpet med næb og kløer i snart 5 år. 

Maja

#5 Et dokumenteret sagsforløb i Faaborg- Midtfyn kommune - om kontanthjælp i stedet for fleksjob..

2015-06-09 07:39


Gæst

#6

2015-06-09 07:50

Fordi jeg synes det er utrolig som de bliver ved at med at undertrykke os med der har stort behov for at blive lytte til ikke for sjovt at vi bliver mere og mere underkuet af regering og deres love der alligevel ikke bliver til noget. DER ER EN GRUND TIL AT VI HAR DET SOM VI HAR DET OG I HJÆLPER IKKE MED ALLE JERES MODSIGELSER.

Gæst

#7

2015-06-09 08:03

Fordi jeg selv er fanget i systemet og er nu på ressourceforløb... har været fanget siden 2008 men fordi min unge alder på nu 29år vil de ikke opgive mig selvom alle lægepapir siger min tilstand er stationær og ikke bliver bedre bliver de ved med at kaste rundt med mig som en bold og bliver desværre nødt til at følge med ellers lukker de kassen i og har stadig 2 børn der kræver mad hver dag og et højt forbrug af medicin hver dag jeg også selv skal betale... og når man kommer for tæt på en afgørelse trækker de tiden ud til endnu en ny reform træder i kraft og bortforklare med jeg har fået ny sagsbehandler... tror jeg er oppe på omkring 21 forskellige sagsbehandler dog nogen af dem flere gange... Jeg er bogstaveligt talt en kaste bold i systemet... en ødelagt en

Gæst

#8

2015-06-09 08:29

Jagten på syge og ledige er havnet udi det absolut sygelige og er ikke en SÅKALDT velfærdsstat værdig!

Gæst

#9

2015-06-09 08:47

Det ER gået helt galt med reformen - kommunerne kan ikke administrere den, som reglerne er nu... ikke mindst på grund af refusionsreglerne. Der er for mange sagsbehandlere uden socialrådgiver-uddannelse. Og de har ikke en kinamands chance for at vurdere et sygt menneskes situation eller forstå lægepapirer. Jeg er klar over, at kommunerne har (køber) lægefaglige konsulenter, som blot skal oversætte lægernes og de andre eksperters udtalelser - men virkeligheden viser jo, at disse konsulenter som regel ikke er der for borgerens skyld, men for kommunekassens skyld.

Gæst

#10

2015-06-09 09:53

Havde muligheden for at blive i min praktik som fleksjobber i 2012. Men nej, parkeret på kontanthjælp istedet da de mente jeg kunne være selvforsørgende på 22 1/2 time i ugen, indklusiv skånebehov... Skal nu i min 4 praktik... og lige nævnes at jeg har arbejdet siden jeg var 12 år.

Gæst

#11

2015-06-09 10:47

Fordi jeg er en af dem der er syltet i systemet... Nu i 6 år

Gæst

#12

2015-06-09 11:21

Fordi jeg selv er påvirket af den

Gæst

#13

2015-06-09 11:30

Er i flexjob og har en kone der sider fast på kontanthjælp. Så det rammer os hårdt når der sker noget på den kant.

Gæst

#14

2015-06-09 11:39

Forde jeg mener de er helt hen iskoven det skal laves om .

Gæst

#15

2015-06-09 11:54

Fordi jeg hører ind ynder kategorien ressourceforløb selvom diverse lægeudtalelser siger, at det ikke er muligt for mig at arbejde. På trods af det skal jeg slæbes igennem endnu en arbejdsprøvning.

Gæst

#16

2015-06-09 12:13

Det er vigtigt, at ALLE ved, at fordi man er kronisk syg betyder det ikke at man også er dum og ugidelig.

Gæst

#17

2015-06-09 12:14

Fordi jeg står i en virkelig svær situation , ligesom mange andre , og selvom man er syg , vil man gerne leve værdigt

Gæst

#18

2015-06-09 12:25

Fordi at jeg synes at det er urimeligt, at man bliver smidt fra et sygedagpengeforløb -
Direkte ned på kontanthjælp og dermed føler sig som en mindre begavet person, som for hjælp fordi man ikke vil, og det er jo ikke grunden.
Desuden har jeg flere gange fået påtalt at kontanthjælp IKKE er en ydelse man skal kunne leve for, da man ønsker folk skal arbejde, men det sgu ikke fair at en syg person skal føle sig påtvunget til noget som ikke er muligt. Og heller ej må/kan få en ydelse som er højere end kontanthjælp, da der er stor forskel på at gide og kunne.
Jeg har f.eks ikke kunne købe tøj i over 4-5 år nu, og ved ikke hvor at jeg skulle få pengene fra.
Imens der er folk som netop vælger kontanthjælp fordi det er mere tilforladelig, hvis man bare har børn osv.
Så ligger ydelserne betydeligt højere, og det er begge parter der for disse ydelser, plus boligsikring, børnepenge og jeg ved ikke hvad.
Udelukkende fordi ydelsen er større end hvis man tog er arbejde, når nu man ER sund og rask.
Men den gernerelle ydelse til en enlig kontanthjælps modtager over 30 år, ligger på 10:000 før skat, og efter skat ligger man omkring de 8000, og hvis man ligesom jeg har regninger i form af telefon, tv og lån ved siden af, så er man nede omkring 3000 om måneden, og hvis man spiser normalt, så er det ca 50 kr dagligt.
Dvs man har faktisk under 1500 kr til at skulle købe tøj, betale transport, og generelt til at "hygge" sig med. Alt i alt.
Der er aldrig råd til at føle sig i live.
Selv en Tur i biograf koster godt og vel 2-300 kr.
Så du kan måske føle at du lever 1-2 gange om måneden, og ganger du det med 12, så har du jo aller højst en følelse af at være i live, max 24 dage ud af de 365 dage der er årligt.
Der er ikke så meget at sige til hvis folket rammes af depression oven i de i forvejen triste sygedomme som mange lever med, selvom man stadig kun er en "penstilens" for samfundet i de fleste øjne, netop pga titlen som kontanjhjælpsmodtager/ selvom det lyder bedre en bistandsklient.

Gæst

#19

2015-06-09 12:32

Fordi jeg har været i systemet i 11 år og er ikke kommet længere og trænger til en afgørelse i min sag jeg bliver ikke mere klar bare ved at gå mit liv bliver ikke anderledes bare ved at blive parkeret tværdigmod 


Gæst

#20

2015-06-09 12:34

Da jeg er kronisk gigt patient og har søgt pension i 8år nu,og der er stadig ikke nogen afgørelse alle mine muligheder for undersøgelser er udtømte.Så jeg forstår ikke at man skal vente så lang tid på sin førtidspension , andre man læser om for den hurtigere.Jeg ikke det kan være rigtigt at der skal være så stor forskel på folk som er syge kh Lone

Gæst

#21

2015-06-09 12:34

Jeg underskrev fordi jeg ser hvordan syge kæmper for at bevare en smule værdighed men bliver nedværdiget som 3. rangs borgere. Danmarks udskud. Kastet rundt i systemet, forløb der bliver forkastet, jobcentre /sagsbehandlere der gør sig til dommer over den syges rigtighed.
Jeg har hørt fra andre hvor de på 10 år stadig bliver kastet rundt. Man skal være psykisk stærk når man er syg under denne reform, ellers knækker man da helt sammen oveni sin sygdom.

Gæst

#22

2015-06-09 12:39

Fordi mange bliver holdt på kontanthjælp eller kontanthjælps lignende ydelser i ALT FOR LANG TID. Det burde ikke tage flere år at udrede en syg person, ej heller at slæbe vedkommende igennem de samme ting igen og igen. Selvom forløbene, man kommer igennem, ikke hedder det samme, så har de samme indhold. Tager selv snart hul på 7. år, selvom helbredet kun er blevet dårligere med årene. Det er umenneskelig. Kan godt forstå der er mennesker med fysiske lidelser der kan skrive psykiske lidelser til deres sag, med den behandling syge bliver udsat for ude i kommunerne.
Taylor

#23 Langtids sygemeldt

2015-06-09 12:44

Jeg er selv langtids sygemeldt, og faldt for grænsen er gift så var uden indtægt i over 2 år, det hjælper absolut ikke på sygdom når man også presses økonomisk, men efter et besøg hos borgmesteren blev min sag taget op igen og er nu i resurse forløb , tankevækkende at beslutningen om resurseforløb blev taget ud fra lægelige udtagelser som var fra dengang de i job centret sagde jeg bare kunne arb. Men ingen vil stå til ansvar for at de fejlede dengang.


Gæst

#24

2015-06-09 12:47

Jeg syndes det er en ommer det de har lavet

Gæst

#25

2015-06-09 13:42

Fordi jeg selv er endt på kontanthjælp efter en arbejdsskade i 12 og er netop nu i gang med min 2 arbejdsprøvning.
Selvom jeg nu er nede på 2x2 t som jeg kan mærke er for meget. Så er det en evig kamp om at få dem til at forstå ens sitiuation. Man vil gerne, men man kan ikke. Jeg var 49 da skaden skete. Kunne jeg gøre det splitsekund om igen, så gjorde jeg det. Ville heller havde haft mit arbejde end at ende her.
Men nu er jeg her og det består af en evig kamp med sagsbehandler for at få dem til at forstå, forklaring over for andre for at få dem til at forstå. Jeg og mange andre har ikke selv valgt vores sitiuation, men det var et splitsekund der gjorde udfaldet for os