Bevar akut lægebil funktion Lemvig og omegn

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar akut lægebil funktion Lemvig og omegn.


Gæst

#26

2015-04-28 06:05

Fordi det ikke kan være rimelig at vi som borgere skal blive ved at finde os i at der er forskel på øst og vest. Vi har også ret til behandling, kan godt forstå de der flytter fra vores område.

Gæst

#27

2015-04-28 06:49

Fordi folk som kunne være reddet, istedet risikere at dø !!!!!

Gæst

#28

2015-04-28 07:11

Skrev under da jeg selv bor herude, det er en livs nødvendig ting de vil fjerne herfra, jo mere de fjerner herfra jo mere utryg kan det føles at bo her da der er langt til nærmeste behandling.

Gæst

#29

2015-04-28 07:40

Det kan da ikke passe at vi længst vestpå skal give afkald på alt. Sygehuse, behandlingssteder og nu også akutbilen. Bliver vi da ikke regnet for noget.

Gæst

#30

2015-04-28 08:03

Det er uacceptabel at vestdanmark skal have så dårlige forhold.
En akutbil må være det mindste man kan tilbyde.

Gæst

#31

2015-04-28 08:06

Fordi de tager en af vores livs linere fra os

Gæst

#32

2015-04-28 08:34

Fordi vi skal bevare vores Akutbil og sygehuse..

Gæst

#33

2015-04-28 08:58

For at vi skal bevare vore akut biler, ingen gevinst i og fjerne dem, det bliver jer dyrt i transport (kørepenge)

Gæst

#34

2015-04-28 09:06

Vi kan ikke undvære akutbilen i vores område. Har selv haft meget sygdom i familien der kræve hurtigt hjælp.

Gæst

#35

2015-04-28 09:16

Vestkysten er dårligt understøttet af sygeberedskab, derfor er alt hvad der får hurtig mobil hjælp frem af yderste vigtighed. Lægebil, ambulance, helikopter. Afstandene er store i forhold til København, og vestjyder har også en værdi som mennesker, ligesom i resten af Danmark.

Gæst

#36

2015-04-28 09:30

Det er da vanvittig det de har gang i. Hvad med alle turisterne, de kunne måske få brug for hjælp, og vi er stadig nogle som nyder der er højt til loftet, og komme væk fra byerne så tit det er muligt(har sommerhus på Vestkysten) men send ud til de tyske bureauer, at det er forbudt at blive syg på ferie i spare Danmark, og se hvad der sker DE BLIVER VÆK

Gæst

#37

2015-04-28 11:18

Jeg er ofte ferierende i området og det er ikke særlig betryggende hvis de ikke er lægebil. Der er temmelig langt til nærmeste sygehus

Gæst

#38

2015-04-28 11:20

Da vi bor ude på landet langt fra sygehuse og læger, synes jeg det er uretfærdig at lukke vores akut bil, tænk på alle de personer som har brug for vores akutbil

Gæst

#39

2015-04-28 11:50

Mine forældre bor begge i Lemvig.

Min mor på et plejehjem fordi hun er hjerneskadet. Hun risikere hjertestop hver eneste dag. Blodpropper da hun efter skaden er blevet spastisk lammet i hele højre side. Hun har brug for hjælp hvis de skønne plejere ikke kan håndtere eventuelle skader/kriser!! 

Min far bor i en lille by udenfor Lemvig. Han lider blandt andet af KOL og deraf astma, han får så svære hoste anfald om natten at han kan besvime af det. Dertil har han dårligt hjerte, og efter et hoste anfald er chancerne store for hjertet gør  knuder.

Jeg ville blive oprigtig meget bekymret hvis Lemvig mistede deres akut bil. Det må da Være nok er at der ikke er sygehus mere? Hele Lemvig midtby er efterhånden bygget om til ældre boliger, tror ikke de på sigt vil føle sig sikre mere! 

Hjælpen skal Være i rimelig afstand!

Kom nu kære venner. Lemvig er en natur plet. Et område turisterne strømmer til. Vi har vand og strand, natur skov osv. Lad ikke Lemvig visne bort ved at skære der hvor det er liv der tæller! 

Mvh Mai-Britt Rasksen bosat i thisted.


Gæst

#40

2015-04-28 12:31

Det er vigtigt den blive beholdt da vi er mange der bor i udkantsdanmark!

Gæst

#41

2015-04-28 13:04

det er meget vigtigt, at vi bibeholder akutlægebilen i Lemvig. Der er langt nok i forvejen både fra Thyborøn og Lemvig til sygehuset i Herning. Vi har følt os rimelig trygge indtil nu, pga at vi kan få lægelig behandling på stedet, inden den lange køretur på 1 time til Herning.

Gæst

#42

2015-04-28 13:08

Da syge huset i Lemvig blev lukket, blev vi lovet noget "meget bedre". Nemlig en akutbil med læge. Nu lukker de også Holstebro, så nu kan vi ikke tåle mere her i vandkants Danmark. Vi får 100 km til Gødstrup og må kunne forlange, at politikerne holder deres løfte. Ikke sandt Bent Hansen

Gæst

#43

2015-04-28 13:17

det er jo en katastrofe at miste den !!!!!

Gæst

#44

2015-04-28 13:48

Jeg har selv haft brug for akutbilen! Vi kan ikke undvære den!

Gæst

#45

2015-04-28 13:53

Nu bliver de for dygtige !!!

Gennem årene er vi her på Lemvigegnen blevet dårligere og dårligere stillet. De lukker sygehuset i Lemvig, dernæst i Holstebro og fremover vil det blive Gødstrup som er det næremeste sygehus. Vi fik lægebilen som har vist sig værende et tilfredsstillende alternativ. Nu skal den også tages fra os. Hvad tænker de dog på ??? Hvis de tænker !!!

Ca. 80 km fra Thyborøn til Herning. En akutlægebil placeret i Struer, hvilket giver 45-50 km til Thyborøn.

Nu må dette vandvid stoppes. Denne evige skævvridning af Danmark !!! Hvordan har i dog tænkt jer, at der nogensinde vil blive befolkningstilvækst her i vores landdel ???

Er vore liv, for ikke at tale om vore skattekroner ligeså gode som den øvrige befolknings ??????

Kom dog til fornuft - tænk jer om - vi er trods alt nogle, som elsker at bo her i denne skønne del af landet.

 

 

Folkets Frie Valg

#46 Demokrati burde betyde medbestemmelse!

2015-04-28 14:00

Når Folkets Frie Valg kommer i Folketinget efter valget 2015, vil vi kræve alle forslag på "Skrivunder.net" der har samlet mindst 100.000 underskrifter til folkeafstemning.

Sager af lokal art vil blive krævet til lokal folkeafstemning i kommunen.
(Lokale sager skal samle 5.000 underskrifter)

Støt Folkets Frie Valg - Se på vores hjemmeside

(Benyt google - skriv Folkets Frie Valg)

..


Gæst

#47

2015-04-28 14:38

Har en multihandicappet datter med svær behandelig epilepsi, vi har akutbilen ude flere gange årligt og kunne ikke forstille mig at skulle helt til Herning/Gødstrup med et barn der kramper uden en læge ved hendes side!

Gæst

#48

2015-04-28 14:47

Der er så langt mellem byerne i Vestjylland at det kan har katastrofale følger, hvis akut lægebilen ikke mår frem i tide.

Gæst

#49

2015-04-28 15:05

Tænk engang på hvor langt vi får til den nærmeste sygehus når de vil lukke Holstebro sygehus.

Gæst

#50

2015-04-28 15:35

Nu skal vi vestjyder vist på barrikaderne og ikke lade en vis Hr Bent Hansen køre om hjørner med os..