Bevar Legekæden i Vordingborg.!!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Legekæden i Vordingborg.!!.


Gæst

#1

2015-04-25 13:19

Kommer oprindeligt fra Falster og har haft min gang i Vordingborg. Og har det stadig når vi jævnligt er der nede. Derud over bor jeg nu selv i et mindre samfund op til en by på samme str. Og ved hvor træls det er når man mister en god butik af den ene eller anden årsag

Gæst

#2

2015-04-25 13:24

Kommunen bruger pengene forkert. De har fx nedlagt meget af dagplejen og resten sker nok om få år og så kan byen ikke risikere at legekæden må lukke bare pga at der skal være endnu et torv. Der er allerede 2 som er kedelige. Jubii.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-04-25 13:28



Gæst

#4

2015-04-25 17:26

Fordi jeg er fuldstændig enig !

Gæst

#5

2015-04-25 18:04

Fordi jeg synes det er er dejligt, at komme i en forretning der er helt sin egen. Desuden får man altid en super service af af det dygtige personale.

Gæst

#6 Re:

2015-04-25 18:20

#5: -  

 Enig! Og det er det, der får folk til at komme i gågaden! Ellers er det da nemmere at tage i Næstved Storcenter, hvor alt er samlet under et tag. 


Gæst

#7

2015-04-25 18:55

Fordi vi har handlet der igennem mange år sammen med vores barnebarn og han elsker den butik, og vi har altid fået god service.

Gæst

#8

2015-04-25 19:32

For at støtte LegeKæden og for at vise utilfredshed med de hjernedøde beslutninger lokal politikerne træffer. LegeKæden er med til at holde liv i byen ikke bare ved deres tilstedeværelse men også arrangementer, de støtter altid op når der sker noget i byen.

Gæst

#9

2015-04-25 19:35

Det kan da ikke være rigtigt at man bare vil rive det ned. Min datter begynde at græde da hun hørte hvad kommune vil gøre..legekæden gøre så meget for vores børn og de elsker at komme der ind. Stop dog med at smider byen bevare den som den er

Gæst

#10

2015-04-25 19:39

Det ville være meget trist hvis legekæden bliver flyttet fra Vordingborg.jeg har i mange år købt legetøj i butikken og blive fået den bedste service.børnene er glade for at komme der også kun for at kigge, da butikken ånder hygge, eventyr og spænding for alle børn og barnlige sjæle. Bevar legekæden i Vordingborg.

Gæst

#11

2015-04-25 20:13

Fordi Legekæden er en super butik med et fantastisk personale, som jeg nødig vil undvære.

Gæst

#12

2015-04-25 21:43

Jeg bor laaangt fra Vordingborg, men har været i Legekæden der ad flere omgange i forbindelse med vennebesøg. Har altid fået en yderst god behandling og personalet er så rare....

Gæst

#13

2015-04-25 22:06

Fordi jeg har kommet her siden barnsben, jeg handler her fordi der er en god kunde service, det der er en masse der bliver berørt af dette valg der er taget. Bevar Legekæden foraltid

Gæst

#14

2015-04-25 22:47

skal der kun være tøj,sko i mindre butikker?????????????

Gæst

#15

2015-04-26 05:05

Fordi LegeKæden skal bevares. Den er vigtig for lokalsamfundet.

Gæst

#16

2015-04-26 06:22

Fordi jeg mener at det er vigtigt at beholde en så god butik i Vordingborg
Beritten

#17 Byen dør, hvis legekæden lukker

2015-04-26 08:06

Hvis Vordingborg vil bevare bylivet i algade, så lad være med at lukke den butik ned der er mest gang i, og som lige har overtaget Seeds. Om alt andet må i så genhuse dem et andet sted.. De er et vigtigt element i algade.. Alle deres arrangementer de laver og deres glade og imødekommende personale når man handler der. 

bekymret borger

#18 legekæden /Vordingborg

2015-04-26 08:35

Jeg flyttede til Vordingbor for lidt over 3år siden og har nydt fågaden og Slotsrorvet....Jeg er Farmor/Mormor til to skønne livlige piger og de elsker når vi går i legekæden...Det er ikke hver x vi handler,men det giver ingen sure miner fra personalet og der bliver lavet skønne Fastelavnsfester for ungerne.....Det vil jo heller ikke blive,det samme at flytte butikken da det li' så meget er hele indretningen der emmer a hygge og næring til fantasien for alle der,træder ind...Det er jo en hule med gemmesteder og nye ting rundt om hjørnet..Det kan ikke genskabes i en ny butik...Den udvikling der er sket i gågaden bare de sidste tre år er sørgelig at være vidne til....For en der ikke har forstand på eller forstår kommunens handlinger ser det ud som at man prøver at kvæle nye initiativer,især nede fra Cykelhandleren og ca.midtvejs op i gågaden...Ligger der en skjult dagsorden gemt...??? Hvad skal pladsen buges til siden man ligefrem mener at huset (sammen med andre bygninger..???) bør rives ned...Er det ikke længere "fint" at bevare de ældre bygninger og hele den stemning der kan være i en aktiv gågade...?? Hvad med at bruge de miliomer et bedre sted...??? Det kan ikke være svært at finde steder hvor de vil gøre langt,mere gavn og skabe glæde og værdighed..!!


Gæst

#19

2015-04-26 16:26

Fordi en hyggelig gågade er ved at gå tabt og det er så ærgerligt

Gæst

#20

2015-04-26 18:28

Da det er en mega dårlig beslutning at ødelægge en af byens bedste forretninger! Endnu engang beviser politikkerne at de tænker med den forkerte ende.
Jakob

#21 Legekæden er vigtig - men det er tonen og udviklingen også!

2015-04-26 19:13

Desværre kan jeg ikke skrive under på denne underskriftsindsamling pga den præmis der stilles op.

Jeg er vild med Legekæden, faktisk mener jeg det er en af byens bedste butikker, hvor kvalificeret og venligt personale er inde i tingene - yder rigtig god service og rådgivning. Jeg, min hustru og vores tre børn ikke mindst, har handlet der rigtig meget - også selvom jeg har min daglige gang i Kbh, kunne jeg ikke finde på at købe legetøj andre steder. Jeg er derfor 100% enig i at butikkens skal bevares, og de skal have opbakning til at finde nye, egnede lokaler i Algade. Jeg tror også fuldt og fast på, at det nok skal lykkes indehaverne at fortsætte på den ene eller anden måde, da de som nævnt er dygtige og driftige folk. Og så er det jo vigtigt at vi kunder dernæst bakker op.

MEN - jeg bryder mig ikke meget om tonen på denne opfordring til underskrift, og mange af kommentarerne. Jeg tror ikke på at brok overfor kommunen fører noget godt med sig.

Tværtimod er jeg ret begejstret for at man nu gør en tiltrængt, kommunal indsats, for at få vendt butiksdøden i Algade, og jeg tror det er en rigtog god idé, at skabe byrum og gennemgang så man får brudt den meget lange hovedgade lidt op, og skabe tværgående trafik og liv. Jeg tror faktisk på at nedrivning af denne bygning, er et godt bud på en del af løsningen.

Det er for mig at se ikke et spørgsmål om enten/eller - at det enten må være kommunens planer der skal droppes eller Legekæden der skal lukke. Selvfølgelig kan der findes en gylden middelvej, med en god løsning for en ny placering. Der er jo masser af tomme butikslokaler at tage af. Og det vil måske også kunne give Legekæden nogle nye udfoldelsesmuligheder, som den gamle lidt nedslidte forretning ikke kan levere i dag.

I stedet for at skrive under her, vil jeg derfor i stedet gå et par gange ekstra i Legekæden.

Bedste hilsner 


Gæst

#22

2015-04-27 10:13

Vi handler altid i Legekæden, for så vidt muligt skal man altid bruge vores nærbutikker, og Legekæden er en af de butikker vi altid besøger

Gæst

#23

2015-05-15 18:27

Kommunen mangler indsigt i, hvad folk her i byen har brug for.