HøjhusNejTak

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen HøjhusNejTak.


Gæst

#1

2015-04-14 17:25

Fordi jeg bor på Ågade lige ved siden af hvor byggeriet er projekteret til og synes det er fuldstændig vanvittigt at det overhovedet kan komme på tale at opføre et højhus i det område.

Gæst

#2

2015-04-15 14:23

Hvor blive solen så af, for de mennesker der bor der nu ??

Charlotte

#3 Re:

2015-04-15 14:29

#2: -  

 Jeg formoder, den skal tildeles de heldige bæster, der skal flytte ind på 15. sal og kigge ned på os andre arme nu solløse dødelige :S

Eva
Gæst

#4

2015-04-19 17:41

Jeg protesterer på det kraftigste i mod denne vanvigttige idé. Plalægningsarkitekterne har åbenbart ikke set stedet ellers ville de aldrig kunne finde på sådan et forslag medmindre at de er totalt hjernedøde eller kyniske uden lige! Højhuset ville "sluge" alt lys omkring sig. Har man taget højde for de mennesker der bor i husene omkring? Det tvivler alle herboende på! Desuden er vi som bymennesker følsomme over for smuk eller grim arkitektur. Vores område er præget af gamle bygninger med en speciel tidsbundet arkitektur. Det nye højhus ville være som et slag i ansigtet! Vi vil protestere med alle vores midler og for hver en pris skal vi forhindre denne vanvigttige idé!!
Hilsen Eva


Gæst

#5 Bemærk også

2015-04-21 11:32

Sideløbende underskrifts indsamling:

Højhus ved Nørrebrostation

 


Gæst

#6

2015-04-26 03:58

fordi vores børnebørn bor i naboejendommen, jagtvej 6

Gæst

#7 Re:

2015-04-29 07:12

#1: -  

 Enig! Det skal bare stoppes. Så deltag endelig i debatter, høringer og spred buskabet på alle mulige tænkelige måder:-)


Gæst

#8 Re:

2015-04-29 07:13

#4: Eva -  

 Godt skrevet Eva:-)


Gæst

#9

2015-04-29 07:18

Det gamle Landsarkiv skal ikke skæmmes af en ny grim bygning . Man må gerne tænke kreativt, men med respekt for vores gamle bevaringsværdige bygninger

Gæst

#10 Den sorte boks

2015-05-06 16:48

er et stykke signatur arkitektur der burde være fredet!


Gæst

#11 Hvordan skal man få flere biler ind på jagtvej?

2015-05-06 16:53

Jeg mener mennesker i 25 etager hvoraf en del vil køre i egen bil? Ja det kan jo også være at de satster på at stoppe familier i højhuset - hvor mange ekstra christianiacykler skal så afsted til børnehaven i morgenmyderet.

engang da vi ville sætte et badetårn på vores hus var det kun med store udfordringer da det jo ville ændre på bebygningsgraden. Gad vide hvad der er sket med bebygningsgraden i forhold til dette projekt?

 


Gæst

#12 minder og ideer

2015-05-11 13:43

Landsarkivet er et flot sted hvor min kære gamle morfar sad i mange år og lavede min families slægtsforskning, kun et stenkast fra Hornbækgade hvor mine bedsteforældre boede. Det ville klæde bygningerne at blive til et kulturhus, hvilket den del af Nørrebro mangler
Carsten

#13 Nu må de lige stoppe en omgang!

2015-05-11 20:12

 Der skal vel være en høring om sådan et projekt inden det bare bliver skudt igang...elller...???


Gæst

#14

2015-05-12 09:30

Jeg er nabo til Nuuks Plads og ønsker ikke et kæmpe tårn (eller kollegieboliger) dér!

Gæst

#15

2015-05-12 11:29

Et højhus i det kvarter er vanvid. Det vil stå som en høj søjle i et ellers tæt og ensartet boligkvarter.
Jeg bor selv med udsigt til et enligt og med årene meget grimt højhus på Hans Knudsens Plads. Det gør absolut intet godt for kvarteret.

Gæst

#16

2015-05-12 12:11

Fordi jeg synes det vanvittigt med sådan et højhus der.

Gæst

#17

2015-05-12 20:51

Jeg skrev under fordi et højhus fuldstændig vil ødelægge bybilledet omkring metroen.

Anonymous

#18 Hej nej-sigere

2015-05-13 07:02

Argumenter som at det vil sluge lyset for hele området, samt problemer med for mange christiania cykler i området og respekten for ældre medborgere som en gang har arbejdet ved landsarkivet, som nu skal nedlægges under alle omstændigheder, forstår jeg ikke helt??? Jeg syntes det lyder fedt med mere liv i et område som ellers lider meget af at være et "gennemgangs område". Og kollegieværelse så tæt på byen, er sgu da også et drømme senarie for de studerende. Og hvor er det fedt med nogle der har visioner for vores lilleput storby. Endelig noget der stikker op over de traditionelle 5 etagers ejendomme, og stadig i en stil med respekt for områdets byggestil og farveskala. krydser fingre for det går igennem. Bor iøvrigt lige overfor på Jagtvej.


Gæst

#19 Re: Nu må de lige stoppe en omgang!

2015-05-13 11:14

#13: Carsten - Nu må de lige stoppe en omgang! 

Jo der skal være en høring først - hold evt øje under på www.blivhoert.kk.dk


Gæst

#20 Re: Hej nej-sigere

2015-05-13 12:06

#18: - Hej nej-sigere 

 hørt! Ja til mere byliv!


Gæst

#21 Re: Hej nej-sigere

2015-05-13 13:00

#18: - Hej nej-sigere 

Har selv Christaniacykel og elsker byliv, det tror jeg alle der bor på Nørrebro gør. Men at hævde at vores kvarter er et gennemgangs område, det er da vist lidt af en påstand. Jagtvejen og Ågade bliver vel i øvrigt ikke mindre transirveje af at der kommer et højhus. 

For mig handler dert om den livskvalitet det er at få sollys ind ad mine vinduer....underkender ikke behovet om at der mangler ungdomsboligere, synes bare at de skal placeres der hvor der er plads til dem...Nørrebro er vel nærmest Nordens tættest befolket område!

Men takker for inputtet, alle meninger er velkomne, og jeg elsker Nørrebro for dens mangfoldighed :-)

 


Gæst

#22

2015-05-14 11:18

Ugennemtænkt forslag. Alt lys bliver drænet. Sådan et stort byggeri kræver mere plads, hvis det ikke arkitekturmæssigt skal ødelægge området visuelt.
Det er en ommer.
Søren Pedersen

Gæst

#23

2015-05-20 16:50

For det første er dette voldsomme tårn helt ude af trit med bebyggelserne i det omkring liggende område.
Tårnet vil på forskellige tidspunkter af dagen, sætte hele området i skygge, hvor vi før har haft sol, og det hænger meget dårligt sammen med det dejlige grønne areal, som vi
omsider,har fået.
Til sidst; Er der spekuleret på parkeringspladser i området, både for biler og cykler m.m.,
Vi i området ved jo at kommunen, for at tjene ekstra penge,
allerede har overbooket antallet af parkeringspladser.

Venlig hilsen og med et stort ønske om
et massivt, NEJ TAK
Frank

Gæst

#24 Re: Hej nej-sigere

2015-10-24 17:05

#18: - Hej nej-sigere 

 Synes også det kunne være fint med flere ungdomsboliger. Men det lyder det ikke som om det skal være. Og spændende med ny udvikling af området. Men synes de mange etager er et problem, da byplanlæggere fortæller, at beboere der bor højere end 5. sal ikke relaterer sig til lokalområdet.


Gæst

#25

2016-03-18 16:03

En ny rædsel penis forlænger til dem der tror at spekulant bygninger er lig med livskvalitet. Et slag i ansigtet på dem der ønsker et bæredygtigt Danmark. Ambitioner på borgmesterkontoret og grådigt profitbegær det er hvad det er.