Bevar kræftbehandlingen i Hillerød

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar kræftbehandlingen i Hillerød.


Gæst

#1

2015-03-09 05:10

Hvorfor flytte noget som fungerer fantastisk godt,det er en super afdeling,med en fantastisk god organisation, super dygtigt og empatisk personale , fra sekretærer til overlæger.
Tænk også på patienterne,der så vil få en meget længere vej til behandling,tilmed meget syge patienter.
Lad nu Herlev få styr på det de allerede har,i stedet for mere kaos og ventetid end der er i forvejen.
Vh.Birthe Sørensen.
Astrid Aaby Outrup
Gæst

#2

2015-03-10 18:32

Kræftbehandlingen er ensartet efter standarder i Danmark, så behandlingen er ens uanset hvor i landet man befinder sig. Det er tydeligt at der med det forslag ikke tages hensyn til patienterne, men der er fokus på økonomi og den kommer først - som altid.. Der er heller taget højde for infrastruktur i forhold til motorvejene, der er hårdt belastet ind mod København i forvejen. Omkring 20.000 kræftpatienter blev behandlet i onkologisk ambulatorium på Hillerød i 2014. Det er mange ekstra at få på vejene hver 3. Uge i 2-3 dage grundet blodprøver, lægebesøg og behandling. Vi ved også at antallet af kræft patienter stiger. Det bliver næppe til gavn for patienterne med en eventuel lukning. Man kan frygte, at der er tale om pseudo-demokrati og at beslutningen allerede er taget, trods høring..


Gæst

#3

2015-03-10 21:25

Savner en saglig begrundelse for, at fjerne kræftbehandlingen fra Hillerød Hospital. Hillerød Hospital har stor erfaring inden for mange former for cancer. Min kæreste, overlevede rent faktisk en kræftknude på 6Ø i tarmen i 2001/02 på baggrund, af stor viden på området. De gjorde det bare rigtig godt! Hvorfor skal man eliminere noget der fungerer, bare for at centralisere?? Stort kan være - men er ikke altid - godt!!
Michael Herløv

#4 Begrundelsen

2015-03-10 21:56

Den altoverskyggende grund til at samle det på Herlev er at man frygter overkapacitet, når Region Sjælland selv vil til at kræftbehandle. Region Hovedstaden regner med at miste 1/3 af deres "kunder".


Gæst

#5

2015-03-11 06:45

Jeg er kræft patient og er utrolig glad for afdelingen . Den er velfungerende og ligger så man nemt kan komme til hvilket betyder meget når energien er lille . Det vil være helt absurd at lukke noget der fungerer så godt for så mange.

Gæst

#6

2015-03-11 07:55

Vi har brug for alt den kræftbehandling i den del af landet
Ove Rye
Gæst

#7

2015-03-11 09:14

Har man tid til mig?
På Herlev har jeg oplevet op til 2 timers ventetid på blodprøve, som skal tages inden lægekonsultation og kemobehandling, hvergang. - kan man klare 2500 mere årligt?
Kan "blandestationen" klarer 2500 flere årligt, uden det giver unødig lang ventetid for patienter.
Det opslag man ser mest på G1-Herlev er, lægen forsinket mindst 60 minutter, hmmm.
Lad os venligst beholde Hillerød, da man her hurtigt "kender" alle læger og sygeplejsker, og hermed opnår et tillidsforhold, som jeg mener også er en vigtig del af behandlingen.
Jeg frygter at en kemobehandling på Herlev vil kunne komme til at varer op til flere dage, og vil jo gerne også prøve at leve et almindeligt liv imens.
Transport tid er også vigtig, det er ikke sjovt at skulle bruge 2-3 timer i bus og tog, med kvalme og opkast, som mange oplever efter behandling, plus andre bivirkninger.
Så kære politikere, prøv at snakke med patienterne, og hør vores bekymringer.

Vælg et brugernavn hustru

#8 Bevar kræftbehadlingen på Hillerød Hospital.

2015-03-11 12:06

Vi må, og skal bevare kræftbehandlingen på Hillerød Hospital.Det vil være en skandale, hvis vi mister afdelingen,regionen er i færd  med  at begå en" 1813" igen,troede ellers man kunne lære af sine fejl. Lad os dog beholde det som fungerer rigtig godt, her oplever  man at patienten er i centrum,det skaber tryghed og ro, hvad man som kræftpatient har brug for.En anden ting er,hvor skal man indlægges,hvis det bliver nødvendigt  under behandlingen og evt.efter, bliver detså på en tilfældig medicinsk afd.hvor personalet ikke er uddannet  til  at  pleje kræftpatienter, Hillerød harspecispecialuddannede  sygeplejersker, og hvad med palliative pleje ,når behandlingsmulighederne er udtømt? Hvor skal den foregå?Tænk jer nu godt om,kære politikkere,min mand var til behandling igår ,jeg talte med mange patienter,som ville overveje  at søge behandlig inaboregionen,hvis Hillerød lukker , bare for at slippe for Herlevfabrikken.Herlev  kan ikke klare 20ooo behandlinger mere ,lad  dem nu få styr på detde har de har,så man ikke skal vente i timevis, eks.1time40 min.på en blodprøve, men lader man ventetiden blive lang nok, kan man jo  være så heldig, at patienten er død,så sparer man der.Eks.efter lang ventetid på en anden afd.syncoperede min mand af træthed, og måtte indlægges,det var så den besparelse.


Gæst

#9

2015-03-11 12:53

selvfølgelug skal vi have forsats denne behandling i Hillerød, der er også dem som ikke kan komme der ind alene eller med påhæng . derfor vigtigt at bevare behandlingen i hillerød

Gæst

#10

2015-03-11 15:21

Vi har brug for et trygt miljø, at få kemo og anden relevant behandling i. Tæt på da det ikke altid er nemt for pårørende at tage fri fra arb. For at tage med til lægesamtaler. Ved sammenlægning vil alle få længere mellem kontakten til Herlev, der følger jo ikke personale med derved længere ventetid.
Så behold kræft behandlingen på Hillerød og få i sidste ende sparet penge og liv.

Gæst

#11

2015-03-11 15:49

Et godt initiativ :-)

Gæst

#12

2015-03-11 19:08

Elif Aydinoglu
lissau

#13 Godt initiativ - selvfølgelig skal vi bevare kræftbehandlingen i Hillerød

2015-03-11 20:52

Det giver så meget mening. Jeg har selv været ramt af brystkræft og er blevet behandlet i Hillerød. Jeg har fået en fantastisk kompetent behandlin,g og jeg har altid følt mig tryg. 


Gæst

#14

2015-03-12 09:16

Kommer hos pårørende inde på 22 etage på Herlev. Det er forfærdeligt, at høre, at patienterne skal vente i timer på bare at få noget for smerter eller hjælp. Desuden er det forfærdeligt at alvorligt syge mennesker skal køre så langt for at få behandling for deres sygdomme, også for familien der skal køre langt for at komme på besøg.MAN SKAL IKKE LUKKE EN GOD AFDELING!!!!!!!!

Gæst

#15

2015-03-12 15:17

Der er rigeligt langt til Hillerød fra Hundested eller Frederikssund tænk hvis kræftsyge skal endnu længere væk til behandling.de har ofte ikke meget energi den som de har tilbage skal bruges med familien og ikke på transport

Gæst

#16

2015-03-12 18:50

En skandale hvis de stakkels syge og pårørende skal helt til Herlev..

Gæst

#17

2015-03-12 19:38

Grunden til at jeg har været igennem min brystkræft sygdom med kemoterapi og stråle behandling er at der har været overskud til mig på afdelingen , selv om de havde meget travlt har det altid været smil fra personalet. Jeg kunne godt forestille mig at hvis hillerød bliver lukket ned vil der være ekstra travlt på Herlev hospitalet. Der vil ikke være ro da afdelingen er over bukket hvor nogen patienter ligger ud i gangene.

Gæst

#18

2015-03-13 04:21

Onkologisk afdeling må og skal ikke lukke på Hillerød Hospital. Der bliver for langt at kære for dem som, har brug for behandling i forbindelse med en kræftsygdom. Det gør det bare værre for patienterne som, i forvejen er meget dårlige. Håber at det det hjælper at, samle underskrifter, for ellers er jeg bange for at, flere patienter dør tidligere. Og jeg er sikker på at, de selv gerne vil leve så længe som muligt og deres pårørende vil beholde dem. Behold afdelingen på Hillerød Hospital, ellers er jeg bange for at, der kommer "lig på bordet" mere bogstaveligt end ønsket.

Gæst

#19

2015-03-13 07:19

Har selv haft en mor med cancer, hvor vi skulle til Herlev for at få stråler. Syntes at det var en lang tur, men det kunne jo ikke undgås. Syntes derfor ikke at man kan være bekendt at sende folk som er i kemo behandling så langt.
Ove Rye

#20 Del på facebook

2015-03-13 07:31

Hej

Husk lige at dele denne underskrift indsamling på din Facebook profil, hvis du en sådanne, så vi får så mange som muligt med.

Tryk på Facebook-linket øverst på siden, Tak og god weekend 


Gæst

#21

2015-03-13 08:56

Det er uhørt, at regionen flytter kræftafdelingen til Rigshospitalet .
Hvem er I fokus? Ikke patienterne og pårørende?
Vi vil bevarer kræftbehandling i region Nordsjælland !!

Gæst

#22

2015-03-14 13:19

Det er så vigtigt at bevare kræftafdelingen i Hillerød - men det ender vel med at hele Hillerød Sygehus lukker og slukker.. Det er da den vej det går!!!!!!!

Gæst

#23

2015-03-16 15:02

Fordi Nordsjælland har brug for tre kræftbehandlingsafdelinger, og ikke kun to. Det vil blive alt for proppet med kun to. Det er allered proppet med tre afdelinger.

Gæst

#24

2015-03-20 14:59

det er vigtigt at bevarer afdelingen her i nærområdet og de er bare så dyktige

Gæst

#25

2015-03-20 16:27

Er imod lukningen. Har igennem de sidste dage læst og hørt om hvor meget det betyder for kræft patienter at komme på Hillerød både pga. Dygtigt og omsorgsfuldt personale samt pga transport.