vores_skolebørns_fremtid

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen vores_skolebørns_fremtid.


Gæst

#1

2015-03-04 18:36

Jeg er chokeret over at der tages sådan en stor beslutning uden at der er givet besked om konsekvenserne eller lavet undersøgelser omkring det. Hvordan i alverden skal børnene fra Qinngorput komme til nuussuaq skolen og hvad med os andre der kører bus hver morgen til arbejde. Allerede nu er bussen så proppet at mange ikke kan komme med og møder for sent på job. Hvordan i alverden havde de tænkt sig at det skal løses? ydermere skal velfungerende klasser som tager år at opbygge flyttes til en anden skole med en helt anden lærerstab og ledelse end den de er vant til. Hvad med de mere "skrøbelige" elever, hvor godt er det for dem? hvor de skal starte forfra og det er ellers i ældstetrinnet de skal forberede sig til eksamen. yngre børn har godt af at kunne se op til de store og de store har godt af at kunne omgåes de mindre, hvorfor skal aldrene skilles ad? Det er jo unaturligt....
Inaluk Brandt
Underskriftindsamleren

#2 Re:

2015-03-04 21:39

#1: -  

 Ja, det er bl.a. sådan nogle spørgsmål + spørgsmål om det faglige niveau osv., som vi har spurgt ind til, men som vi ikke kan få svar på...


Gæst

#3

2015-03-05 06:21

Det børns uddannelse..... mere er der vel ikke at sige

Gæst

#4

2015-03-05 22:36

Det er da vigtigt, at børnene lærer at omgås hinanden uanset alder.

Gæst

#5

2015-03-07 14:15

Jeg er enige med forældre gruppen at der bør forelægge mere dokumentation for at det skulle forbedre vilkårene for skolesystemet. Eksempler på hvor det lykkes i andre, fordele og ulemper skal belyses, så man kan træffe et trygt valg.

Gæst

#6

2015-03-10 12:01

Vores børns fremtid er vigtig for fremtidens Grønland. De skal have den bedste start bedst muligt. Hvorfor ødelægge noget, som fungerer? Her nævner jeg AHL som eksempel.