Ja til støtte til psykoterapi

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ja til støtte til psykoterapi.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-03-04 17:59



Gæst

#2

2015-03-04 18:14

Jeg foreslår, at der gives tilskud til psykoterapeutiske forløb i lighed med forløb hos en psykolog - under forudsætning af at psykoterapeutens uddannelse lever op til kvalitetskravene i - og godkendt af Dansk Psykoterapeutforening eller Foreningen af Danske Psykoterapeuter.
Venlig hilsen
Bethina Vangsted

Gæst

#3

2015-03-04 21:00

Jeg tror på at psykoterapi har større effekt og kommer mere i dybden med folks problemer

Gæst

#4

2015-03-04 23:12

Vi er mange forskellige mennesker i denne verden/ Danmark!

Derfor også mange forskellige behov for at nå rask meldelse igen!
Hvem kan garantere at en ting er bedre end en anden?
Jeg mener kun vi selv kan mærke hvad vi har brug for, derfor også frit valg!
Støtte fra staten, skal ikke kun gå til bestemte muligheder, vi har en it/ net verden der er så klar til at tage imod seriøse brugere, så frit valg, lav systemer til at lukke for misbrug af andre!
Måske, der ikke skal være støtte til noget, med mindre at et menneske virkelig har brug for det og søger om det ( der skal de have et svar inden for et hverdags døgn/ ellers akut linie, men frit valg)
Jeg tænker bare det vil frigive meget økonomi, for staten og dem der virkeligt har brug for det, får hjælpen hurtigt!
Resten af os skal nok få sparet sammen, til det vi har brug for!
Måske skatten lettes...?

Gæst

#5

2015-03-05 07:18

Jeg synes, det er en fantastisk idé. Psykoterapi kan noget andet, som man ikke får mulighed for hos psykologen. Anbefaler til hver en tid psykoterapi ...

Gæst

#6

2015-03-05 08:58

Desuden ville det være dejligt at der ikke skulle opfyldes så mange krav for at kunne få tilskud

 


Gæst

#7

2015-03-05 09:06

Tænk hvad man kan hjælpe mennesker med ved gratis terapi. Så forebyg alvorlige tilfælde ❤

Gæst

#8

2015-03-05 09:42

De bedste penge jeg personligt nogensinde har brugt var da jeg i forbindelse med en stress sygemelding valgte mit tilbud om en psykolog fra og brugte en egenbetalt psykoterapeut. Alt respekt til psykologer, men når du mentalt har for mange bolde i luften så kan en psykoterapeut altså noget andet der får dig ned i kroppen og dermed giver ro i hovedet. Forskellige mennesker har brug for forskellig hjælp, så gør valget frit.


Gæst

#9

2015-03-05 10:01

Jeg syntes det er på tide at vi som terapeuter bliver anerkendt for det personlige stykke arbejde vi hjælper vores klienter med. Der er alt for lang tids ventetid hos psykologer og så stiller jeg mig kritisk i forhold til: hvad kan psykologer som vi ikke kan.???

Gæst

#10

2015-03-05 12:02

Jeg har selv haft stor gavn i min personlige udvikling med psykoterapi. Da den både arbejder med krop og sind på samme tid. Det samme udtrykker mine klienter.

Gæst

#11

2015-03-05 12:06

Det ville hjælpe som mange mennesker vider der ikke har penge til at gå til psykolog og det vil gøre de hurtigere kan komme på benene igen og vider i deres liv.

Gæst

#12

2015-03-05 14:47

KÆMPE KÆMPE JA TIL DENNE UNDESKRIFTSINDSAMLING.... Mange ville have gavn af dette....incl. mig selv :-)

Gæst

#13

2015-03-05 16:00

Fantastisk initiativ, tak for det!
-Husk også, at Kiropraktik var ilde set af "det etablerede system" for bare 20 år siden! Og nu er det accepteret på Borgen!

Gæst

#14

2015-03-05 19:23

Jeg er psykoterapeut og det ville glæde mig at kunne sige ja til de klienter der spørger til tilskud

Gæst

#15

2015-03-05 19:25

Selvfølgelig skal klienterne have mulighed for at få tilskud, lige såvel som til læge,tandlæge og psykolog

Gæst

#16

2015-03-05 19:31

Er selv inde i systemet som bruger

Gæst

#17

2015-03-06 07:09

Vigtigt både for konkurrencen som i dag er ulige når psykologer bliver fodret fra staten. Ligeledes giver det god mening da ikke alle får noget ud af adfærds terapi

Gæst

#18

2015-03-06 07:55

Det vil gøre en stor forskel for mennesker der søger terapi, hvis der gives tilskud til psykoterapi . Man kan få tilskud til zoneterapi. Som er alternativ. Så er det UFORSTELIGT l, Der ikke gives tilskud til psykoterapi.
Der er rigtig mange som har brug for det, men som ikke har råd.

Gæst

#19

2015-03-06 10:28

Har selv i en meget svær periode tidligere i mit liv, haft fantastisk hjælp af en god psykoterapeut. Nu er jeg selv igang med uddannelsen :-)

Gæst

#20

2015-03-06 10:31

Det vigtigste er, at der er hjælp at få, når behovet opstår, og ikke en debat om det ene eller det andet. Derfor selvfølgelig et ja til støtte til psykoterapi. 

Lise Thygesen

#21 Gæst

2015-03-07 11:23

SUPER GODT INTIATIV.

Jeg er selv Psykoterapeut. Det er på tide der gives tilskud til veluddannet Psykoterapeuter, der lever op til kravene i Pykoterapeutforeningen eller Foreningen for danske Psykoterapeuter.

Det er af afgørende betydning af få hjælpen her og nu når behovet opstår. Og for mange har det større efekt at arbejde med følelserne og kroppen. 


Gæst

#22

2015-03-07 12:45

Jeg er absolut 100% enig med begrundelsen for denne underskriftsindsamling.
Oda Løgager Andersen

Gæst

#23

2015-03-10 10:42

Vigtigt at mennesker kan få økonomisk støtte til den hjælp de har brug for

Gæst

#24

2015-03-10 21:45

Sådan som regeringen beskærer i hjælpen til psykiatrien og stressrelateret sygdomme eksploderer, så blir' behovet for psykoterapi større og større

Gæst

#25

2015-03-14 07:18

Som tidligere zoneterapeut, har jeg været vidne til hvordan man har amputeret zoneterapibehandlingen i forbindelse med, at der blev indført tilskud fra DK i forbindelse med et begrænset antal behandlinger pr. klient. Jeg vil på det kraftigste anbefale Jer der skal i dialog med Danmark om at sikre Jer at dette ikke sker for Psykoterapien. At vi som psykoterapeuter stadig kan få mulighed for at udføre vores terapi, nøjagtig som vi har gjort hidtil. Her tænker jeg på den integrative terapiform, der tilbyder klienten netop de metoder og tilgange, som den enkelte har behov for. Som Yalom siger: "Der skal opfindes en ny terapiform for hver enkelt klient/session" Terapi må tage udgangspunkt i de behov klienten har og man må som terapeut have frihed til at arbejde med både drømme, tegneterapi, samtale, kropsterapeutiske interventioner, delpersonligheder og alle de andre tilgange, som man er uddannet til at mestre. Så JA til tilskud og NEJ til amputation af vores fag. MVH Lene Ince leneince@tobias-skolen.dk