Nej tak til nye kampfly!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til nye kampfly!.

lunap

#151 Re:

2016-04-25 09:39

#134: -  

 ABSOLUT enig! Krige kan ikke vindes - det kan kun freden!


Gæst

#152

2016-04-25 11:18

Fordi krig avler krig. Vores soldater bliver sendt ned for at slå ihjel og bliver måske' selv slået ihjel eller er "grøntsager" resten af deres liv. Samfundet betaler.
Til gengæld kommer "fjenden" til vores samfund

Gæst

#153

2016-04-25 11:29

Vil ikke mine skattepenge skal gå til den slags lort.kan ikke engang være med at stemme om det som udenlandsdansker.
Modstander af militær og den slags lort.

Gæst

#154

2016-04-25 12:00

Vi skal ud af lommen på USA. Vi skal stoppe aktive angrebskrige. Vi skal bestemme selv. Vi skal styrke det humanistiske demokrati. Vi skal bruge midlerne til folkets bedste, både her og i de lande vi i øjeblikket bomber. Vi skal købe det bedste produkt, hvis vi endelig skal handle, og jeg er ike i tvivl om, at vi kan få et bedre produkt til en bedre pris, end de flyvende IC4 - tog vi er ved at skaffe os på ærmet.


Gæst

#155

2016-04-25 13:25

Meningsløsheden skal have en grænse!! Derfor har jeg skrevet under.
Danmark har aldrig været i luftkrig for at forsvare vort land. Derimod har vi haft den ene generation af krigsfly efter den anden, men aldrig haft lejlighed til at prøve dem som dræbermaskiner, før der opstod muliughed herfor i en række fattige lande langt herfra: Afganistan, Iraq, Mali, Libyen og nu senest Syrien. I Syrien bomber vi bare uden at vide, hvem vi bomber for eller imod. Når nu terrorren snart rammer Danmark, så tænk på hvorfor og på hvem, der i virkligheden er de onde.

Gæst

#156

2016-04-25 13:26

Fordi velfærd er vigtigere end kampfly

Gæst

#157

2016-04-25 13:29

Når der ikke er råd til vore ældre skoler mm så har vi slet ikke råd til kampfly

Gæst

#158

2016-04-25 15:24

Fordi jeg foretrækker velfærd fremfor kampfly og Fred fremfor Krig

Gæst

#159

2016-04-25 15:25

Fred prioriteres højere end krig

Gæst

#160

2016-04-25 16:12

Fordi jeg synes det er uansvarligt af regeringen at spare på velfærd og bruge milliarder på fly som skal slå mennesker ihjel. Vi har været i krig i så mange år og vores sikkerhed er blevet værre. Ikke bedre. Der skal dialog til hvor svært det end måtte være.

Gæst

#161

2016-04-25 16:21

Fordi krig er ikke svaret

Gæst

#162

2016-04-25 18:48

Drop de skide dyre og unødvendige kampfly, og brug pengene på noget velfærd! ❤️✌

Gæst

#163

2016-04-25 20:32

Der er andre danske ting som trænger , dem der ikke har et sted og overnatte , hjem har osv.

Gæst

#164

2016-04-26 01:41

Kampfly giver ingen mening i et land som Danmark - mange andre lande klarer sig glimrende uden.

Gæst

#165

2016-04-26 08:56

Fordi krig og aggression skal fårkke ud af denne verden!


Gæst

#166

2016-04-26 09:00

GRUNDLOVENs

§ 56
Folketingsmedlemmerne er ene bundet ved deres overbevisning og ikke ved nogen forskrift af deres vælgere.

§ 57
Intet medlem af folketinget kan uden dettes samtykke tiltales eller underkastes fængsling af nogen art, med mindre han er grebet på fersk gerning. For sine ytringer i folketinget kan intet af dets medlemmer uden folketingets samtykke drages til ansvar udenfor samme.

Der er bøger vedr GRUNDLOVEN,
skrevet af Martin Tidsvilde

Demokrati

Gæst

#167

2016-04-26 18:56

Fordi det er det rene vanvid
Patrick Patrioten Sandberg

#168

2016-04-26 20:01

Bomb perkerne. De lugter


Gæst

#169

2016-04-28 09:21

 30 milliarder her og der, det er du sgu ikke nogen der har taget skade af, håber bare at de vælger et fly der kan pakkes med rigeligt med bomber, så de slipper for hele tiden at skulle montere nye.

Glæder mig :-i

#PrayForJointStrikeFighter


Gæst

#170

2016-04-28 13:56

Jeg er grundlæggende i mod, at DK går i krig i andre lande. Endvidere er det langt fra rimeligt, at bruge så mange penge på militær på bekostning af ulandsbistanden, de svageste i samfundet, sygehusvæsenet, skolevæsenet
kort sagt velfærdsamfundet.

Gæst

#171

2016-04-28 19:19

Jeg skrev under, fordi vi må vise hinanden og verden, at nu skal dette vanvid holde op.

Gæst

#172

2016-04-29 06:22

Fordi jeg ikke tror på at et forsvar skal deltage i angrebsmissioner. Der kommer intet godt ud af at angribe andre med påstanden om at det skaber fred. Hvis vold mod andre sikrede fred, ville jorden være en fredfyldt planet for længe siden, men det er desværre ikke tilfældet. Øgede militær udgifter til angrebsmissioner gavner militær industrien, men ødelægger liv. Der er ikke etisk og moralsk korrekt, og hvis vi føre krig, er det i første og sidste omgang en kamp for at de højeste etiske og moralske principper skal vinde. Alt andet er meningsløst.

Derudover er det skruen uden ende at deltage i USA's selvskabte krige. USA's politikkere har ingen interesse i fred, de spekulerer i død og ødelæggelse, som skaber velstand for deres militærindustri, og holder befolkningens opmærksomhed væk fra landets reelle egne problemer og korruption. De har derfor brug for igen og igen at skabe nye fjendebilleder, for at opretholde militær industrien, opretholde et forældet og ulige politisk og økonomisk system, og holde verdenen i en skruestik af angst, i ønsket om at vi så kræver mere krig, mere kontrol, mere overvågning, i en naiv overbevisning om at det hjælper til skabe mere "sikkerhed" for befolkningen.

Vold avler vold, og fred og næstekærlighed avler fred og næstekærlighed.

Forsvaret har sin beretigelse når det bruges som netop forsvar, ikke som angrebsvåben, eller i de der såkaldte "preventive-strikes". Et godt princip baseret på sund fornuft er " uskyldig indtil andet er bevist og stadfæstet i en retssag". Både i civile og militære sager.


Gæst

#173 Re:

2016-04-29 11:30

Vi har ikke lært barmhjertighed end ikke overfor os selv, hvilket ikke kan forundre nogen,  når du kigger rundt på verden, og ser hvordan tilgivelse og nåde mod andre,  er en kritisk mangelvare. Den menneskelige race er begyndt at prioritere en ansvarsløs hedonisk livsform præget af grove ukontrolerede begær (såsom vold, krig og grådighed), præget af jungle loven, med dom, skyld,  straf og hævn i højsædet, i stedet for velvilje, kærlighed og barmhjertighed. Så hvis vi vælger hævn, vold og ubarmhjertighed overfor næstekærlighed, barmhjertighed og tilgivelse, er det tid til at sætte spørgsmålstegn ved vores definitioner af, hvad det betyder at være menneske.

 


Gæst

#174

2016-04-29 13:45

Ikke i orden at bruge så mange penge dem, vi kan bruge dem andre steder

Gæst

#175

2016-04-30 10:36

fordi jeg ikke mener at der skal bruges så mange penge på det dyre isenkram,,,,der er vist flere steder i samfundet de kan bruges langt bedre,,,