Ja tak til linje A for Bering-Beder Vejen
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ja tak til linje A for Bering-Beder Vejen.
claus. Pedersen. |
#1 Vi har ikke brug for den.2015-02-15 15:57Hvjs vi overhovedet skal have den vej, så byg den da så langt mod syd at den ikke genere nogen beboere i Mårslet. Hvad gør det at skulle køre 1-2 min længere for at komme på den nye ringvej. |
Per Henrik Hansen |
#2 Re: Vi har ikke brug for den.2015-02-16 08:51#1: claus. Pedersen. - Vi har ikke brug for den. Hvis den bliver bygget sydligere, vil vejen bare genere nogle andre. Og linje A er den eneste der giver mulighed for tilslutning til både Tandervej og Obstrupvej, hvilket vil være en fordel for Mårslet. |
Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)
2015-02-19 16:45- Date of removal: 2015-02-19
- Reason for removal:
Claus F |
#4 Re: Re: Vi har ikke brug for den.2015-02-19 17:00#2: Per Henrik Hansen - Re: Vi har ikke brug for den. At en sydligere linjeføring kommer til at genere nogle andre, er ikke et argument for, at vi i Mårslet absolut skal have den. Og vi er nogle, der gerne vil have nogle faktuelle tal, der viser, at en tilslutning til bl.a. Obstrupvej rent faktisk vil være en fordel for Mårslet. Det er vi flere, der er stærkt i tvivl om. En tæt linjeføring på Mårslet løser ikke Mårslets grundlæggende trafikale problemer, tilslutninger eller ej. Det gør kun en alvorlig gentænkning af infrastrukturen i selve Mårslet. Og det har vi ikke fået. Så nej, vi har ikke brug for linjeføring A. Vi har brug for en linjeføring, der formår at tænke alle aspekter ind (støj, forurening, planløsning), og som tager et reelt hensyn til de mange, mange beboere, der rent faktisk bor i den sydlige del af både Mårslet og Tranbjerg. |
Per Henrik Hansen |
#5 Re: Re: Re: Vi har ikke brug for den.2015-02-21 14:04#4: Claus F - Re: Re: Vi har ikke brug for den. Min pointe er at uanset hver vejen bliver anlagt, så vil der være mennesker der vil føle sig generet af den. Problemerne ved den voksende biltrafik forsvinder ikke fordi man leder bilerne hen til nabobyerne eller lader trafikken stige på det nuværende vejnet. Jeg kan ikke sætte et konkret tal på hvor mange der vil bruge en tilslutning fra Obstrupvej. Men for bilister fra hele den halvdel af Mårslet der ligger nord for Giber Å, vil det være kortere og hurtigere at bruge en tilslutning fra Obstrupvej end en fra Tandevej, når de via Bering-Beder Vejen skal mod vest, f.eks. for at komme til motorvejssystemet. Derfor er det logisk at Obstrupvej-tilslutningen vil blive brugt lige så meget som Tandervej-tilslutningen, måske endda mere. Det vil også være en fordel for beboere i den sydlige del af Mårslet at slippe for en del af trafikken til og fra den nye vej. |
MArtin |
#6 Re: Re: Vi har ikke brug for den.2015-03-25 08:07#2: Per Henrik Hansen - Re: Vi har ikke brug for den. Uanset tilslutninger vil den vej kunne ændre retninger på nogle trafikstrømme i MÅrslet. Totalt set vil den ikke nedbringe antallet af gennemkørsler i midtbyen. Indtil videre har INGEN kunnet forklare hvordan det skulle kunne ske, så? Tillige vil en tilslutning til Tandervej, medføre at at bilister fra Oddervej, vil forsøge at køre gennem Mårslet, idet BB-vejen kun sikrer at de starter allerbagerst på indfaldsvejene til Århus (som er det virkelige problem). Den BB vej har ALDRIG haft noget som helst at gøre med MÅrslets indre trafikproblemer at gøre, og er kun lanceret som sådan, af nogle totalt egoistiske grundejere langs med den glemte vej i Mårslet - som uden videre vil kunne løse Mårslets indre trafikproblemer - som jo reelt kun eksisterer 20minutter om morgenen og 20 minutter om eftermiddagen. BB-vejen bliver et symbol på hvor tåbeligt vi har opført os i MÅrslet, når den sender bølger af støj og trafikos ind over byen. |
|
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kalaallit Nunaanni nalunaaqquttap kingumut allangortinneqarnissaanut atsiortitseqattaarneq, 10.-22. april 2024 / Underskriftsindsamling i Grønland for at ændre tidszonen tilbage, 10.-22. april 2024
2688 Oprettet: 2024-04-10
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
1775 Oprettet: 2024-03-26
Behold billedkunst i 1.klasse
1631 Oprettet: 2024-03-27
Bevar Palads
26363 Oprettet: 2020-05-16
Bevar pølsevogn og p-pladser på Torvet i Sorø.
980 Oprettet: 2024-04-15
Bevar overfarten Kulhuse-Sølager
2922 Oprettet: 2024-03-10
Bevar Sydbyen i Frederikssund - nej til DSB baneterræn
1982 Oprettet: 2024-03-14
Vi foreslår at afholde en folkeafstemning om erstatning til minkavlere
793 Oprettet: 2024-04-05
Bevar Baunesletten
682 Oprettet: 2024-04-02
Bevar Dagplejen i Gladsaxe Kommune!!! Børne- og undervisningsudvalget skal 2. maj træffe beslutning om, hvorvidt dagplejen, som vi kender den i dag, skal nedlægges. Hjælp os med at bevare dagplejen..
680 Oprettet: 2024-04-16
Få Lidl til Lystrup
640 Oprettet: 2024-04-08
Det grønne område ved Vejen Hallen
464 Oprettet: 2024-04-15
Nej tak til vindmølleparken Lillebælt Syd
1523 Oprettet: 2017-11-16
NEJ TAK til energipark ved Revsing og syd for Andst St.!
492 Oprettet: 2024-03-24
Áheitan um at lata føroysku sendistovuna í Ísrael aftur
370 Oprettet: 2024-03-25
Nej tak til, at Augustenborg skov skal være urørt skov!
238 Oprettet: 2024-04-06
Bevar læreruddannelsen i Nørre Nissum og Skive
198 Oprettet: 2024-04-09
Nej til vindmølleindustriens nedrivning af Thylejren og landsbyerne Hjardemål Klit og Glæde
3018 Oprettet: 2023-10-22
Bevar 443 og 444 busserne til Krejbjerg
138 Oprettet: 2024-04-15
Underskriftindsamling mod betalt parkering fra 1.minut i Helsingør Bymidte.
1341 Oprettet: 2024-03-18