Ja tak til linje A for Bering-Beder Vejen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ja tak til linje A for Bering-Beder Vejen.

claus. Pedersen.

#1 Vi har ikke brug for den.

2015-02-15 15:57

Hvjs vi overhovedet skal have den vej, så byg den da så langt mod syd at den ikke genere nogen beboere i Mårslet. Hvad gør det at skulle køre 1-2 min længere for at komme på den nye ringvej. 

Per Henrik Hansen

#2 Re: Vi har ikke brug for den.

2015-02-16 08:51

#1: claus. Pedersen. - Vi har ikke brug for den. 

Hvis den bliver bygget sydligere, vil vejen bare genere nogle andre. Og linje A er den eneste der giver mulighed for tilslutning til både Tandervej og Obstrupvej, hvilket vil være en fordel for Mårslet.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-02-19 16:45


Claus F

#4 Re: Re: Vi har ikke brug for den.

2015-02-19 17:00

#2: Per Henrik Hansen - Re: Vi har ikke brug for den. 

At en sydligere linjeføring kommer til at genere nogle andre, er ikke et argument for, at vi i Mårslet absolut skal have den. Og vi er nogle, der gerne vil have nogle faktuelle tal, der viser, at en tilslutning til bl.a. Obstrupvej rent faktisk vil være en fordel for Mårslet. Det er vi flere, der er stærkt i tvivl om. En tæt linjeføring på Mårslet løser ikke Mårslets grundlæggende trafikale problemer, tilslutninger eller ej. Det gør kun en alvorlig gentænkning af infrastrukturen i selve Mårslet. Og det har vi ikke fået. Så nej, vi har ikke brug for linjeføring A. Vi har brug for en linjeføring, der formår at tænke alle aspekter ind (støj, forurening, planløsning), og som tager et reelt hensyn til de mange, mange beboere, der rent faktisk bor i den sydlige del af både Mårslet og Tranbjerg.

Per Henrik Hansen

#5 Re: Re: Re: Vi har ikke brug for den.

2015-02-21 14:04

#4: Claus F - Re: Re: Vi har ikke brug for den. 

 Min pointe er at uanset hver vejen bliver anlagt, så vil der være mennesker der vil føle sig generet af den. Problemerne ved den voksende biltrafik forsvinder ikke fordi man leder bilerne hen til nabobyerne eller lader trafikken stige på det nuværende vejnet.

Jeg kan ikke sætte et konkret tal på hvor mange der vil bruge en tilslutning fra Obstrupvej. Men for bilister fra hele den halvdel af Mårslet der ligger nord for Giber Å, vil det være kortere og hurtigere at bruge en tilslutning fra Obstrupvej end en fra Tandevej, når de via Bering-Beder Vejen skal mod vest, f.eks. for at komme til motorvejssystemet. Derfor er det logisk at Obstrupvej-tilslutningen vil blive brugt lige så meget som Tandervej-tilslutningen, måske endda mere. Det vil også være en fordel for beboere i den sydlige del af Mårslet at slippe for en del af trafikken til og fra den nye vej.

MArtin

#6 Re: Re: Vi har ikke brug for den.

2015-03-25 08:07

#2: Per Henrik Hansen - Re: Vi har ikke brug for den. 

 Uanset tilslutninger vil den vej kunne ændre retninger på nogle trafikstrømme i MÅrslet. Totalt set vil den ikke nedbringe antallet af gennemkørsler i midtbyen. Indtil videre har INGEN kunnet forklare hvordan det skulle kunne ske, så? Tillige vil en tilslutning til Tandervej, medføre at at bilister fra Oddervej, vil forsøge at køre gennem Mårslet, idet BB-vejen kun sikrer at de starter allerbagerst på indfaldsvejene til Århus (som er det virkelige problem). Den BB vej har ALDRIG haft noget som helst at gøre med MÅrslets indre trafikproblemer at gøre, og er kun lanceret som sådan, af nogle totalt egoistiske grundejere langs med den glemte vej i Mårslet - som uden videre vil kunne løse Mårslets indre trafikproblemer - som jo reelt kun eksisterer 20minutter om morgenen og 20 minutter om eftermiddagen. BB-vejen bliver et symbol på hvor tåbeligt vi har opført os i MÅrslet, når den sender bølger af støj og trafikos ind over byen.