Retfærdig_Førtidspension_Nu

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Retfærdig_Førtidspension_Nu.


Gæst

#476

2016-05-15 18:01

For at folk skal behandles ordentligt når de er syge. Der er ingen rimelighed i den måde,jobcentrene behandler folk på ressourceforløb. Specielt psykisk og økonomisk, som om det ikke er hårdt nok i forvejen.

Gæst

#477

2016-05-15 18:52

Jeg skriver under fordi jeg selv er grusomt i klemme i systemet som arbejdsløs, hjemløs, kastebold mellem jobcenter der bruger mig som offer hvor de tvinger mig i tilskudsjob i virksomheder der lige rundt hjørnet går konkurs, Forstå deres syge beføjelser dem der kan. Hver gang mister jeg flere måneders hjælp. Får aldrig aktindsigt trods krav om det. Bliver slettet af deres jobnet fra tid til anden når deres datasystemer brydersammen med tonsvis af fejl og jeg bliver vist offer hver gang og mister mange penge. Klager over deres svinske ulovlige sagsbehandlinger i min sag forsvinder på mystisk vis, Kan ikke få navn på mine gennem tiderne sagsbehandlere der fusker i mine jobsøgninger-bekræftelser og godkendelse af handlingsplaner der altid går i fisk da jeg både bliver kastet på skole/kursus/studier og samtidig skal møde til jobsamtaler og lortemøder på jobcenter i skoletiden/kursustiden/studietiden med store tab af teori og praktiske prøver i alt muligt. Som at skulle klare eksamener fuld tid og så bruge halvdelen af tiden på syge latterlige jobcenterkrav. Resultatet siger sig selv hver gang. Finder jeg job ringer eller mailer jobcenter til evt. arbejdsgivere og kalder min selvbestaltede jobansættelse i evt firmaer for ulovlig da jeg er i et eller andet forløb i jobcenter. AF HVAD FOR NOGET??? Jep det er lige hvad der sker. Mit CV ændrer de på uden at oplyse mig om det. Svineri og vel dokumentfalskeneri. Jo jeg har været en grim mølle igennem og nu er jeg hjemløs og de vil ikke hjælpe mig med et sted at bo og skal starte på beordret kursus/studie 30. maj . Er jeg stadig boligløs/hjemløs bliver jeg smidt ud af studiet da det kræves at jeg har CPR-registreret bopælsadresse. Poste Restance adresse er både ulovlig og ikke gyldig . Tak for lort. Jeg har så meget respekt for de kampe I tager med det korrupte system at min underskrift skulle manifesteres med en atombombe på Christiansborg. Ønsker jer en sejrrig kamp og lad os håbe de brådne kar i stat og kommuner ryger direkte i fængsel. Pøj pøj.

Gæst

#478

2016-05-15 19:16

Fordi det kan blive mig selv, der står i situationen.

Gæst

#479

2016-05-15 19:31

Fordi det er forkasteligt at syge og udviklingshæmmede personer ikke længere kan få førtidspension. Det fx at skulle have sengen med på jobprøvning, eller jobprøves når man har ADD og en IQ på 40 og ikke selv kan skrive sit fulde navn, det er nedværdigende. Hvem vil ansætte de personer ??? Nej det er vejen til flere nederlag og sår, der aldrig kan heles og ganske uværdigt.

Gæst

#480

2016-05-15 19:50

Det er virkelig en nødvendighed at få virkeligheden frem, så beslutningstager osv kan se at dette samfunds syge borger ikke bliver behandlet med respekt. Og at hvordan sygevæsnets lærte - jeg vil næste sige spilder deres tid med at finde grunden til deres medmenneskers sygdom. Rådgiver og andre i betalt stillinger ved kommuner er en højere magt hvor borgerne skal ligge på knæ og sige ja og ammen, hvis de ikke vil stempes som usamarbejdsvillig.

Gæst

#481

2016-05-15 20:13

Det er SÅÅÅÅ uretfærdigt og umenneskelig at TRÆÆÆÆKKE syge mennesker gennem den ene arbejdsprøvning eller ressource forløb efter den anden, som kun gør den syge endnu mere syg...
HVORFOR dog ikke give disse mennesker noget værdighed og ET LIV uden de skal spekulere over deres "rådighed for kommunen" disse mennesker som har så mange smerter eller anden udfordring af sygdomme, giv dem en ret til en dagligdag som kun de selv skal styre efter hvor godt de har netop den dag.
Er selv syg med fibromyalgi, svær slidgigt i flere dele af kroppen samt en blodsygdom, jeg har SÅÅÅ mange smerter i dagligdagen at folk som ikke har prøvet deg ik jan tale med om det, til trods for det gennemfører jeg mit fleksjob på 15 t. Ugentligt med det til følge at jeg næsten ik har noget socialt når jeg har fri, pga smerterne efter jeg har været på arbejde og den træthed, gør jeg bare ik ja hænge sammen og være social...ik engang med min familie....
Så giv dem som har det endnu værre end mig, den ret at få en Førtidspension uden de skal gennemgå alt muligt først som kun knækker dem endnu mere ..
Venlig hilsen
Gitte Jensen
Dyrelunden 51
Skævinge
Julia Kirstine Kortholm

#482

2016-05-16 03:17

Det er simpelthen ikke i orden at syge mennesker, uanset deres alder, nærmest skal være døden nær eller betale dyre advokater for at få en førtidspension. Samfundet spare ikke en dyt i længden alligevel. Med mindre systemet "håber" på at de udsatte mennesker vælger døden fremfor kampen og med hvad der sker rundt om i lille Danmark fristes man jo til at tro at det er en form for "udrensning" politikkerne fortager sig. Lad dog folk få lidt fred i sjælen og bare en smule økonomisk sikkerhed. Det er jo ikke fordi det er voldsomt meget man får udbetalt på førtidspension.


Gæst

#483

2016-05-16 04:58

Kommunernes skubben fra pengekasse til pengekasse er sindssygt tidsspilde. Det gør kun udgifterne større og ødelægger livskvaliteten for de ramte borgere.

Gæst

#484

2016-05-16 06:03

Syntes det er en skide Go ide ... Der skal råbes højt nu for det her problem med førtidspension skal laves om , så vi ikke bliver hængende i ressurceforløb resten af vores liv .

Gæst

#485

2016-05-16 09:27

Så har jeg skrevet under

Gæst

#486

2016-05-16 10:47

Fordi er blevet meget dårligt behandlet af MariagerFjord kommune i 6 år inden man fandt ud af at jeg skulle have førtidspension. Dette har gjort at jeg desværre er blevet dårligere og dermed har fået et noget dårligere liv.

Gæst

#487

2016-05-17 17:04

Vi skal behandle vores medmennesker ordentligt.

Gæst

#488

2016-05-17 20:21

Vi skal behandle vors med mennesker ordenligt.

Gæst

#489

2016-05-18 15:09

Man skal behandle sine medmennesker ordenligt.

Gæst

#490

2016-05-18 19:17

Enig med jer

Gæst

#491

2016-05-18 19:18

Fordi hvordan skal en næsten blind med migræne og slidgigt og svimmelhed komme i et arbejde. Giv os fred

Gæst

#492

2016-05-23 09:43

Fordi jeg ved hvordan det er at være syg, og var slet ikke i tvivl om den forfærdelige situation man sætter disse mennesker i. Jeg fik selv bevilliget førtidspension 5 måneder før denne lov blev gældene. (Psykisk)I dag har jeg en tilværelse med livskvalitet, som gør det muligt at passe bedre på mig selv. Men det er også en sorg at acceptere : Nu kan jeg ikke mere. Og jeg er taknemmelig. Både over jeg fik den og at jeg "nåede" det, inden reformen trådte i kraft. Jeg tror at jeg havde valgt at tage mit eget liv, hvis jeg skulle igennem et sådant pres i gennem de lange forløb men læser om. Mit hjerte bløder for alle de mennesker som udover sygdom, også skal kæmpe med det offentlige og urimelige krav. Selv da jeg fik min førtidspension var det svært. Men det der sker nu er det rene tortur.

Gæst

#493

2016-05-23 23:14

Fordi jeg selv prøver at få førtidspension men meget umuligt eftersom jeg er 21

Gæst

#494

2016-05-24 00:20

fordi jeg er dansk statsborger født af danske forældre opvokset i dk. slidt og slæbt og er nu slidt op både mentalt og fysisk og havde et håb om at få pension men nej til trods for at læge og psykolog siger ja

Gæst

#495

2016-05-24 04:32

Jeg har en datter som er i systemet,som kæmper en kamp,der næsten kan gøre en mere syg end man er i forvejen.

Gæst

#496

2016-05-24 04:45

Jeg kæmpede selv en ganske urimelig kamp mod kommunen inden jeg fik min pension i dec 2013 Dette mareridt har idag tilføjet angst til mine diagnoser, der ellers kun var af fysisk karakter. Umenneskelig behandling kommunerne anvender.

Gæst

#497

2016-05-24 06:48

Det kan være dig eller dine imorgen !

Gæst

#498

2016-05-29 13:53

Jeg er selv en af de syge på ressourceforløb

Gæst

#499

2016-05-29 13:58

Fordi kommunerne kun bruger de udtalelser som de kan bruge og underkuer andre udtalelser/undersøgelser.

Gæst

#500

2016-05-29 17:05

Forde det er nødvendigt