Bevar Latinerkvarteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Latinerkvarteret.


Gæst

#1

2014-11-13 18:16

jeg bor i Latinerkvarteret så det ville ikke blot være en skam for det visuelle, men også for omgivelserne under ombygningen. Vi kommer jo ikke til at sove de næste par år, med stillads, kraner og maskinlarm

Gæst

#2

2014-11-14 13:33

Synes at alle der elsker Århus midtby bør støtte op. Det er da værd at bevare det dejligste kvarter i Århus C!
Gæst

#3

2014-11-15 12:47

Som gammel århusianer støtter jeg fuldt op om bevarelsen af dette, det bedste kvarter i byen. Det er jo en helt forkert bevægelse det byggeri sætter i gang: vi skal have færre biler i midtbyen!

Gæst

#4

2014-11-20 09:47

Jeg hilser velkommen at der skal bygges lejligheder, men at bygge 2 etagers parkeringskælder, vil belaste området i væsentlig grad.

I forvejen er der mange biler igennem både Borgergade, Paradisgade. Nørregade vil blive endnu mere ufremkommelig, i forvejen er der meget tung trafik igennem gaden. Nogle gange er det med livet som indsats, at skal igennem Nørregade enten som fodgænger eller cyklist.


Gæst

#5

2014-11-20 11:35

Alt andet ville jo være fuldstændig æ skudt i bær

Gæst

#6

2014-11-26 17:11

Bevar Latinerkvarteret - Danmarks Paris!

Gæst

#7

2014-11-27 00:30

Jeg har boet i Aarhus i otte år, og Latinerkvarteret er da det eneste ved den by, der fungerer!

Gæst

#8

2014-11-27 11:23

Elsker bare at komme til Århus især for ture i Latinerkvarteret - det findes ikke mange steder mere og det er så hyggeligt

Gæst

#9

2014-11-27 12:19

Dejligt med flere parkeringspladser i byen. Jeg skriver i hvert fald ikke under, men jeg håber på, der kommer endnu flere.


Gæst

#10

2014-11-27 13:13

Men der er da god idé i at ombygge maskinmesterskolen eller hvad? 


Gæst

#11

2014-11-27 14:46

Det er fint med bebyggelse. Men der er noget forkert i, at ændre lokalplanen for at få en bebyggelse opført. Det burde være bebyggelsen, der skal indordne sig det eksisterende og dermed også lokalplanen. Lokalplanen er lavet for at varetage områdets interesser. 

Ja til p-pladser I aarhus, dog ikke i Latinerkvarteret, fordi det vil ødelægge hele området med dets historie, kultur og hyggelige miljø. Bilerne vil have fortrinsret i gadebilledet. Når det smukke først er ødelagt, er det svært at bygge op igen. Når skaden er sket, er skaden sket. 

Overgaard

#12 Re: brug dog de parkeringshuse, der allerede er på plads - og det nye på havnen , som snart åbner

2014-11-27 16:15

#9: -  

 

Rikke

#13 Parkering = butikker = LIV

2014-11-27 16:20

Der er da ingen der ikke vil bevarer Latinerkvarteret ... tvært imod ... projektet handler om at skabe parkeringspladser i området = kunde parkering = kunder i butikkerne = butikker der kan overleve i området = Latinerkvarteret overlever. Dem der har lavet denne underskriftindsamling er temmelig sikkert beboere i området som ikke gider byggelarm ... men nogen gang må det gøre ondt før det bliver godt, og set fra butikkernes side (Butikker = liv i området) så er det et godt projekt som jeg går ind for ;)


Gæst

#14

2014-11-27 16:50

Rikke, du har ikke sat sig detaljeret ind i problematikkerne. Ellers ville du ikke skrive, som du gør. 


Gæst

#15

2014-11-27 17:20

Vi skal bevare stemningen i kvarteret...

Gæst

#16

2014-11-27 17:49

Pas nu på noget af det som gør Århus til noget særligt , de små skæve steder og anderledes.
Rikke

#18 Re:

2014-11-27 18:12

#14: -  

Hvad ved du som jeg bør vide? Jeg lytter/læser gerne :)


Gæst

#19

2014-11-27 21:10

århus skal blive ved med at være verdens dejligste <3

Gæst

#20 Re: Re: brug dog de parkeringshuse, der allerede er på plads - og det nye på havnen , som snart åbne

2014-11-28 09:38

#12: Overgaard - Re: brug dog de parkeringshuse, der allerede er på plads - og det nye på havnen , som snart åbner 

 Vi kan sagtens bruge flere. Så slipper beboerne i området også for, at bilisterne cirkler rundt i kvarteret i halve timer, før de finder en plads. Det skaber også en masse generende trafik i forhold til, at de bare kan smide bilen i et af de (forhåbentlig) mange parkeringshuse.


Gæst

#21

2014-11-28 15:07

Den plan kan de GODT skråtte!

Gæst

#22

2014-12-02 13:57

Latinerkvarteret er nærmest en gågade med smalle gader og fortove. I princippet uegnet til trafik med biler. Forhenværende borgmester Bernhard Jensen kæmpede for at bevare latinerkvarteret. Nu er der planer om et parkeringshus med flere
1000 biler årligt gennem kvarteret. Ren galimatias. Måske skulle rådmanden inviteres på en gåtur gennem kvarteret. Så han ved selvsyn kan se problematikken. Århus er jo desværre berømt for" at har du en pose penge kan alt lade sig gøre",så skidt med demokratiet.

Gæst

#23

2014-12-03 16:06

De smukke og originale gamle bygninger og bydele medvirker til en historisk bevidsthed ,som er så vigtig i forhold til vores identitet som mennesker i verden!!

Gæst

#24

2014-12-03 19:18

Det er så vigtigt at bevare noget som Latinerkvarteret! Området skaber muligheder for alle typer og aldre, og er et miljø i konstant udvikling. Bevar bevar bevar!
bilfrizone - ja tak

#25 biler = biler

2014-12-10 10:49

#13: Rikke - Parkering = butikker = LIV 

Hvor der er parkeringspladser kommer der biler, alt andet er altså utroligt naivt. Og hvor der er biler, er der formindsket sandsynlighed for gademusikanter, caféborde på fortovene, barnevogne og legende børn, at par kan gå hånd i hånd, at stille tøjstativer ud eller frugtboder foran butikkerne... jeg tror de fleste der bor i Århus har det sådan 'vi kan ligesågodt droppe at finde en p-plads i latinerkvarteret, lad os køre et andet sted hen'. i stedet for: "ej hvor fedt at der er p-kælder! Så kan vi jo køre herind når vi skal handle ind på strøget, eller i Føtex, eller besøge folk i øgaderne hvor der kun er beboerparkering - hurraaaa!'