NEJ tak til den nye offentlighedslov

NEJ tak til den nye offentlighedslov / Beskeder / Lysfest 2014 i Kbh. står for aflysning / Kommentarer


Gæst

#26

2014-10-26 19:09

:):) DEJLIGT at se alle de skoenne positive Danskere her :)

Og..laes ogsaa artiklen fra Information her: http://www.information.dk/513538

Rigtig god kamp og, masser af gode tanker udefra...

Jette


Gæst

#27 Re:

2014-10-26 19:42

#26: -  

 Og et lille ps: D#Se her fra 2003 http://www.information.dk/512642?page=2 - se billedet.....I KAN jo :):) Og, begge ting er lige vigtige Danskere...den ene er stedets helt vanvittige krige udefor graenserne og, indenfor bliver ALT taget fra Jer selv......HVIS I nu kan mobilisere 30.000 mennesker med fakler d. 29. December....aah Danskere, saa vil min kaerlighed til Jer begynde at mobilisere sig igen....og, jeg vil hoejst snasynligt faelde en lille taare...kom NU!!! I KAN jo kan jeg se her paa dette billede....tag vort land hjem igen!!! Vort dejlige lille land, som IKKE er i krige, som IKKE slagter mennesker..uanset hvem de er, hvad de mener og, hvor de bor....vi skal have aabenheden tilbage/indfoert!!!

Jette


Gæst

#28

2014-10-26 20:48

Jeg har skrevet under EN gang, så den går nok ikke igen.
Jeg kender intet til lysfesten , men det lyder interessant og smukt i den mørke tid.
Hilsen Suzanne Friis

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-10-26 22:13


c

#30 #26

2014-10-27 11:23

Hvornår er det?


Gæst

#31

2014-10-27 16:41

Jeg krydser fingre for at der findes en tovholder.
kh.
Kkanderberg

#32

2014-10-27 18:46

Hej Susanne. 

Overvejer at blive tovholder. Må dog lige vende det med dig, da jeg vil vide hvad det indebærer og hvad jeg evt. Skal stå for. Jeg kan træffes på mobil 22339934 

 

mange hilsener fra 

Keld


Gæst

#33

2014-10-27 22:48

Skriv en kommentarHej Susanne . Jeg vil gerne hjælpe me

Gæst

#34

2014-10-27 22:54

Hej.
Jeg vil gerne hjælpe hvis jeg kan , vil gerne høre yderligere hvad det indebære , kan nås på , tinajacob05@hotmail.com
Mvh tina ;0)

Gæst

#35 Re: Jeg kan hjaelpe hvis rejse London-Koebenhavn kan betales : )

2014-10-27 23:07


Gæst

#36

2014-10-28 08:39

Kære Susanne
Sidste år var jeg med til lysfesten på Christiansborg - Det var åbenlyst at det kun var os der stod der, det vidste noget som helst om arrangementet.
Når der ikke sendes pressemeddelelser ud, ikke holdes taler eller andre konkrete udmeldinger får vi ingen omtale og så får arrangementet ingen som helst effekt!!!
Jeg hørte en ung journalist der flere gange forklarede sin redaktion - i telefonen - at han ikke kunne finde nogen arrangør og ikke kunne blive klar over hvad der foregik - jeg kunne bare sige at vi var imod "offentlighedsloven" og der blev ikke skrevet noget....
Jeg syntes at jeg frøs til ingen nytte...
Hvis initiativet var blevet fulgt til dørs, havde det været alle tiders!!
Mange hilsner
Maja
Fabian

#37

2014-10-28 11:37

Hvor svært er det?
Kom med en liste over hvad der skal gøres.
Er det ikke bare at lave et facebook arrangement og så møde op? Vi larmer jo ikke og forstyrre ikke trafikken.

Og stop med at fylde med ligegyldige kommentare! Som øv bøv hvor ærgeligt.

- Fabian


Gæst

#38

2014-10-29 09:35

Hej Susanne. Har du fundet nogle til at tage over? Hvis ikke, vil jeg gerne, men selvfølgelig at vi har haft en dialog om det. Ha' det godt. /Claus Kiær

Gæst

#39

2014-10-29 18:13

du skal bare læse høj de 30 artikler fra menneskesrettigheder, og den artikel 30 siger.
at den enkelt individ har ikke forpligtelse at bøje sig under regler fra andre når de tager fra hans frihed.

Gæst

#40 Re: Re: Jeg kan hjaelpe hvis rejse London-Koebenhavn kan betales : )

2014-10-31 17:39


Gæst

#41 Et lille aabent og offentligt forslag....

2014-11-07 20:43

Jeg er her i landet med i en gruppe, hvor vi skriver smaa korte historier og/eller digte imod krig og vold og, jeg taenkte....

Hvorfor inviterer I ikke hinanden - i en gruppe - paa facebook eller hvad I nu bruger - og skriver digte og smaa historier om Jeres mangel paa aabenhed, om ytringsfrihed og ja...om Jeres menneskerettigheder.....brug evt hver eneste paragraf fra menneskerettighedkonventionen og, skriv med Jeres egne ord et lille digt om hvorfor I ikke vil af med dette og, hvorfor I ikke gerne vil, men SKAL have Jeres offentlighedslov (og Jeres menneskerettigheder) tilbage.....

Naar I saa moedes til lysfest saa laeser I alle Jeres digte og historier op...stille og roligt....ved I hvad det er?? Det er meget mere effektivt end alle mulige og, ikke mindst umulige voldelige demonstrationer...soerg for nogle hoejtalere og mikrofoner saa alle kan hoere ....og jo...saa kommer ogsaa journalisterne....og jo, saa bliver I omtalt og...I kan goere det igen og igen...hver gang I bliver snydt eller bedraget af Jeres uduelige styre....faa et eller to af Jer til at styre det og, huske samtidig, at lade vaere med at goere det til et arrangement for kun "kendte"....ALLE mennesker kan skrive et lille digt eller en lille historie om de ting, der goer ondt at blive frataget og, alle kan laese dem op og skabe glaede, enighede og/eller uenighed....og...det giver stof til eftertanke hos alle.....ord er vigtige...livsvigtige!!

Blot et forslag til Jer, saa I kan faa dette sat sammen til en god fredelig demonstration/lysfest mod en overmagt der ikke er rigtige i deres hoveder!!

 

 


Gæst

#42

2014-11-14 18:29

Kære Susanne

Jeg ville meget gerne have hjulpet på en eller anden måde, men jeg har lige gennemgået en operation, som vil medføre en længere genoptræning. Jeg håber virkelig lys-demoen kan blive til noget. Det er så vigtigt at vise, at vi ikke er blevet ligeglade, bare fordi tiden er gået efter den grotesk udemokratiske lov blev tromlet igennem.

Med venlig hilsen
Dorthe

Gæst

#43

2014-11-14 18:37

PS

Jeg skimmede lige et par kommentarer, uanset det er et fredeligt arrangement, så skal man alligevel altid minimum have tilladelse fra politiet til en demonstration. Og pressemeddeleser lyder som en god ide, så der skabes opmærksomhed om mørklægningsloven og demonstrationen. Jeg synes da ikke lige, de poltikere der vedtog denne skændsel af en lov bare skal slippe af med os :-)

mvh

Dorthe


Gæst

#44

2014-12-22 15:31

Jeg skynder mig at dele på FB, kender en del derover.

Gæst

#45

2015-10-15 16:44

Jeg har af økonomiske årsager ikke råd til at tage til København fra Jylland for en lysfest.

Gæst

#46

2015-10-16 08:02

Kunne man ikke også gentage underskriftsindsamlingen Der vil formentlig være mange som ikke har mulighed for at møde op, men som gerne vil give sin mening til kende mod mørklægningsloven?