Konsekvenser til kommuner som sjusker, begår fejl og misbruger lovgivningen

Konsekvenser til kommuner som sjusker, begår fejl og misbruger lovgivningen / Beskeder / Tak til alle / Kommentarer


Gæst

#26

2014-10-22 12:02

Jeg giver nu hellere ikke op. Nu men det være nok med alt det sjusk der er i kommunerne

Gæst

#27

2014-10-22 12:49

Respekt til dig Bettina. Vi kæmper selv på 5. år med Næstved, uden afgørelse, endnu. Vores problem er Psykisk, stress og depression, men det kan ikke ses, så kom du bare i arbejde, selv om speciel læger siger det modsatte.

Stor krammer fra.

Lotte og Carsten.

P.S. Var inde for at underskrive, men kunne ikke få linket til at virke :o(

Gæst

#28

2014-10-22 20:36

Det er super af dig at tage kampen op. Jeg bakker dig fuldt op, da også jeg kæmper med af få tildelt min førtidspension. Jeg har været syg siden 2010.
Mvh. Jytte Bachmann
bettina hansen
Underskriftindsamleren

#29 Re:

2014-10-23 09:09

#27: -  

Tak for støtten. Prøv det her     http://www.skrivunder.net/konsekvens_for_kommuner,du kan kopier det og så prøve.

Held og lykke herfra 

Jens

#30 #30

2014-10-24 23:11

Jeg synes det er så godt at tage kampen en gang for alle.

For alt i verden giv ikke op. Kæmp! 

For hvis fællesskabet har brug for vores skattekroner, når vi arbejder, men ikke sørger for at vi får den rette hjælp, når vi ikke kan mere, så kan vi vel lige så godt få dem tilbage igennem nogle generationer. bare 3.

For hvad skal staten så med dem ? - Nå ja de skal jo give bankerne bank pakker.

Men hvis vi har råd til at lade selskaberne afskrive deres omkostninger ved drift, som abejdsgivere, er det vel lige så naturligt at "afskrive" sit dårlige helbred, som også er en omkostning ved drift, som arbejdstagere!

Grundet den store administrationsbyrde, og stress der hersker i de fleste erhverv, burde man netop gøre det lettere at få førtidspension, revalidering, eller fleksjob, når man ikke kan klare det. 

Tænk ikke som "offer", men derimod som "arbjedsgiver".

Når Joarchim B Olsen kaster med kugler mod syge og arbjedsløse, så glemmer han lige de mio i sponsorater fra Team Danmark, han har fået. 

Manden har aldrig haft et reelt job. Så burde han jo betale disse penge tilbage, og klare sig selv. ;)

Når Dansk erhvervsliv udtaler sig om syge, eller ledige, lytter alle med store ører, mens de afskriver alt hvad de kan komme i nærheden af i skat. 

Set med mine øjne, skal problemet løses helt fundamentalt, ved at sidestille manglende hjælp til syge og svækkede, på lige fod, med bevidst at tilsidesætte jobbet til fordel for at overholde en anden agenda, end de jobbet indebærer!

 

For det er nok en af de eneste måder man kan komme videre i processen på. Og det kræver at flere af os i samme situation kan mobiliserer os, og sammen støtte hinanden i den svære tid.

 

Bedste ønsker

Jens 

Jens

#31 En passent 30 #

2014-10-24 23:43

Hvordan holder man en kommune i skak når sygdommen sætter ind og kræfterne sætter ud?

Husk kommunen er dine aansatte, og du betaler deres løn genne skatten, så nu må man jo se hvad de er værd!

Pkt. 1

Kan man ikke overskue kommunikationen mellem kommune og hjem, og synes man de presser lige lovligt, så kan man bede dem om at rette alle henvendelser skriftligt.

Pkt. 2

Når man møder til samtale er det vigtigt at have skrevet så meget med som muligt for på den måde at undgå at gentage sig selv.

Pkt.3

Skriv gerne ned hvad i bliver enige om på kommunen, på den måde undgår man at kommunerne forsøger at presse en, ved f.eks. at skifte sagsbehandler.

Pkt.4

Skulle kommunerne presse en borger til aktivering, eller lign. er det vigtigt at gennemgå kommunernes forsikringspolicer, for at sikre sig man er dækket i tilfælde af en forværring. - En god idé er at tage en lægeerklæring med der udtaler at man ikke kan tåle, belastning. Hvis kommunen ikke relaterer til denne vil de handle mod bedre vidende og det er direkte strafbart.

Pkt. 5

Undgå telefonsamtaler, der er ingen beviser, og en meget ringe mulighed for at dokumentere eller rette evt. fejl.

 

Disse mekanismer har jeg personlig haft god erfaring med, da det det er den eneste måde at man kan bevare sin integritet, og undgå at blive trampet ihjel.

Husk at sagsbehandleres magt er mere psykologisk end reel.

Frem for alt husk at hold den gode tone overfor sagsbehandleren, da denne jo også er et menneske, og disse mennesker rangerer højt på listen over både de mest stressende og bliver ofte sygemeldt.

Jeg håber denne lille vejledning kan give jer alle lidt mere struktur, noget der absolut mangler struktur.

 

Bedste ønsker herfra.

 

Jens

bettina hansen
Underskriftindsamleren

#32 Re:

2014-10-25 08:37

#27: -  

 Hej lotte og carsten

 

Vil en af jer godt ring til mig på 28479905. 

Venlig hilsen 

Tina


Gæst

#33

2014-10-28 17:08

Hej Bettina

Jeg har kæmpet nu i lidt over 7 år. Har tre læger hvoraf den ene en, som helbredsnævnet har henvist til. Disse tre læger har alle sagt, at jeg aldrig kommer i job igen. Dette er Svendborg kommune ligegladhed, de siger jeg kan arbejde 1 til 2 timer om ugen. Så nu er jeg flexgodkendt, og kan ikk få ikk få min arbejdsskadesag færdigbehandlet, da man jo ikk ved om nogen vil ansætte en flexer med så få timer. Risikerer at komme under rehabilitering, og så kan min sag tage op til yderligere 5 år.
Sikke et system at vi har. Forresten mine diagnoser er bla sclerose og ptsd

Held og lykke med din sag.

Mvh. Tina Lerke

Gæst

#34

2014-10-30 12:02

Samfundet degenerere sig selv fra toppen og nedad! ;-(

Gæst

#35

2015-01-07 16:06

godt initiativ

Gæst

#36

2015-01-08 10:51

Jeg fylder 60 år og de sidste 10 år har jeg været i såkaldt udredning, efter en arbejdsskade i 2005.

Gæst

#37

2015-01-14 14:20

hej de skal følge loven ligsom vi skal,når vi ikke kommer til samtale bliver hvores kontanthjælp stoppet efter anden gang vi ikke kommer også hvis vi kommer med læge bevis,det kan godt betale sig at få en advokat med som bisidder ,der er nogle advokater som kun skal have penge for papirene som han skriver til kommunen,jeg får hjælp i den kommune jeg er i nu og de høre efter,jeg har været i min kommune i 5 år,jeg kommer fra birkerød og der efter flere steder nord for birkerød, ogse på fyn i 3 kommuner,jeg har været i sytemmet i 25 år,er stadigt ikke afklaret,jeg fik en arbejdskade med mit knæ,da jeg var 18 år,desvære høre sagsbehandlerne ikke efter,man kommer ud i en masse lort,som man ikke kan bruge til en skid,idag går jeg med en metalskinne på mit knæ,det kan ikke laves mere,kan ikke gå uden den skinne,går til træning ved silkeborg syghus,og de tro ikke på at mit knæ kan holde til at arbejde rat mange timer,men det må de ikke skrive,i papirerne,ja dem som sidder og bestemmer skulle kunne rat forfølges da de er en myndighed,ja vi er slaver,de tror at vi ikke har ratigheder,hilsen christian


Gæst

#38

2015-03-29 11:32

Sagsbehandler/Advokat/Dommer... DU er underlagt 'Egendrifts'kompetencen i DIT ansættelses'forhold'... OG Bevidste løgne, er brud på §164 i straffeloven...og der er tit brud på §157stk2 i straffeloven (psykisk tortur) Er systemDK ansatte, hævet over loven? ANSVARS'FRIE?

Gæst

#39

2015-03-29 20:42

Kommunerne er en god start, men lad os håber at det bliver alle offentlige myndigheder, som dette vil komme til at gælde for.

Gæst

#40

2015-03-30 11:26

Se gruppen RED Leslie og Chantell

Gæst

#41

2016-01-22 09:36

Tak for din kamp

Gæst

#42

2016-01-22 10:39

Iorden, enig, der skal politianmeldelser til , alle aktørerne overholder ikke lovgivningen, bla Kvalitetssystemet som Lars Løkke har været med til at indføre