Bevar DR Underholdningsorkesteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar DR Underholdningsorkesteret.


Gæst

#126

2014-09-09 08:43

Nedlæg hellere DR3 - skodkanal
John Jensen

#127 Provokation

2014-09-09 08:54

Mest af alt, har DR vel virkelig fået sat gang i debatten om værdierne i deres portefølge af kultur og public services. Det tror jeg ikke de er kede af. Men hvorfor tage dette drastiske skridt fra den ene dag til den anden, i stedet for at se på alternativerne og vilkårne som orkesteret har og arbejder under?

Jeg mener at der kunne være mulighed for et fremtidigt Danmarks Underholdningsorkester, med sponsorrater, og måske en direkte fond som øverste myndighed for ledelsen af orkesteret. Vi ser en del mindre orkestre rundt omkring i landet, hvor økonomien skranter, men hvor man får tingene til at hænge sammen. Her er der så tale om et orkester, der i sandhed har format til at yde tjænester og pr i mange henseender.

Pad det blive kommercielt, og styret af nogen der kender til økonomi...


Gæst

#128

2014-09-09 08:56

Træk stikket på DR3 i stedet... Jeg ser det en del men ofrer det gerne for DRUO

Gæst

#129

2014-09-09 08:57

Lukningen af DRUO er en KATASTROFE af dimensioner og undergraver dansk kultur! Derfor er denne underskriftindsamling af allerstørste betydning!

Gæst

#130

2014-09-09 08:58

Dr bør fjerne nogle af alle de madprogrammer og millionkonkurrancer.. så kandet være der er plads til underholdningsorkesteret.
Kermit79

#131 RØR IKKE VED LICENSEN! HVIS I GØR DET FÅR DET KONSEKVENSER!

2014-09-09 08:59


Gæst

#132

2014-09-09 09:00

Man sparer ikke en kulturinstution væk. Der må være andre steder at spare.

Gæst

#133

2014-09-09 09:06

SKANDALELUKNING

Gæst

#134

2014-09-09 09:08

Bevar DR's særkende - med udvikling for øje naturligvis - men særkendet er det, der giver DR berettigelse og respekt.
Maria sings

#135

2014-09-09 09:17

 

DR skal lave en dokumentar serie om orkestret , som leder op til en stor støtte koncert ( alle Danmarks bedste sangere ville stå i kø for at hjælpe ) Og med pengene de tjener , så købe dem et år til.  I det år skal man finde nye måder er gøre det trendy og økonomisk forsvarligt at beholde orkestret!! det er vel DR's job at give folk det de har brug for kulturalt , selv når de ikke selv ved det ??

Ellers er programmet og koncerten bare en rigtig god måde at sige farvel på og lære lidt om en verden der ellers er ret lukket .

 


Gæst

#136

2014-09-09 09:20

Det er rent kulturelt en virkelig fejldisposition, at ville lukke dette fantastiske DR Underholdningsorkesteret. Hvem kan fylde denne plads ud, i samme musikalske bredde som de har gjort.
Resultatet vil blive, at Symfoniorkesteret spiller klassisk, og Big Bandet spiller deres repertoire, o.s.v.
DR Radiounderholdningsorkesteret er virkelig et kompetent "band", der kan klare samtlige genrer.
En trist, og direkte uansvarlig beslutning.
Lars Stryg
Conny marie

#137

2014-09-09 09:24

Det er en hel vild og forkert besparelse


Gæst

#138

2014-09-09 09:30

Tak for et godt initiativ!

Gæst

#139

2014-09-09 09:31

Kulturel nedslagtning af noget der har berøring med hele landet :-(

Gæst

#140

2014-09-09 09:34

Jeg fatter ikke DR!


Gæst

#141

2014-09-09 09:36

Kunne mærke det fysisk i mit hjerte at DR ville lukke jeres underholdsningsbranchen orkester. Håber på at der findes en løsning for dette bevaringsværdige skønne orkester

Gæst

#142

2014-09-09 09:37

Hvis I ønsker at bevare DR Underholdningsorkester.......så SKRIV UNDER!!!!!!!

Gæst

#143

2014-09-09 09:39

Det er en institution som vi skal bevare, vi smider heller ikke Det Kgl Teater væk, spar hellere på dårlig underholdning, og for mange chefer.

Gæst

#144

2014-09-09 09:46

Underholdningsorkesteret har stor betydning for hele landet., det kan DR ikke være bekendt - de skulle istedet skrotte det forfærdelige xFactor og reality Series og andre dårlige programmer, der kun henvender sig til et snævert publikum.Håber virkelig underskriftindsamlingen får effekt, så orkesteret kan bestå.
b

#145

2014-09-09 09:52

"Kære"DR-chefer og DR Bestyrelse, Dette er begyndelsen på enden af dansk kultur, det her.Situationen er skabt af iskolde businesschefer, der ikke ejer hjerteforbindelse eller åndelig forståelse for kulturens og kunstens betydning.         Denne  seneste omgang kulturdestruktion startede et andet sted for kort tid siden, i Tivoli, med  tåbelig og grådig besparelse af levende orkestre og indførelse af leflen for unge med larm og tomhed.    Så kom DRs tur til iskold  åndløshed.                                                                       Nu , i de sidste 10 år, er DR, før i tiden det stolte Danmarks Radio, ligesom alle landets kulturinstitutioner,  skåret ned til benet: de fleste af de bedste medarbejdere hos DR er forlængst  enten sparet eller chikaneret ud, kontakten mellem DR og befolkningen ( eksempelvis landets kunstnere og kulturfolk, der havde gode ideer til udsendelser og samarbejde ) er forlængst slukket, der er bygget en mur op omkring DR, og hvis de overhovedet tager telefonen, er der ingen i en afdeling at tale med, og svar fås ikke, og forslag tages ikke imod.   Udsendelser med ånd og begavelse og inspiration ,både i DRs radio og TV er væk, dem synes cheferne bureaukraterne ikke om, det, der spilles, er styret af computerspillelister og DRs diskotek med fabelagtige indspilninger og DRs egne indspilninger ligger brak og uhørte, - og i DRtoppen sidder en kvinde, som så næsten gennemsigtig ud i sit ubevægelige pokeransigt i tv i går, da hun mumlede noget om, at DR  nu ville "styrke andre områder, som eksempelvis PIGEKORET." Man tror, det er løgn. Det ER løgn.                                     Den topkvinde, Maria Rønn,  burde - hvis hun har nogen anstændighed i livet, - tage sit tøj og gå - for hun forsvarer ikke sin institution- eller landets borgeres behov og ret.  Det samme bør DRs Bestyrelse. De bør gå.         De  kvæler landets behov for indholdsrig, frodig  kultur og kunst og formidling.                                                                                                      DR er sparet væk, og en del af vores nationale identitet ,der har med ånd og sammenhold at gøre, er dømt uvæsentlig af vores politikere og  Regering. Dette er begyndelsen til enden. Hvis Underholdningsorkestret spares væk, så siger jeg: Politikere! Regering! Hold op med at hykle! Så LUK Danmarks Radio og indrøm, I har ikke forståelse for, at et land behøver kultur og ånd. Det er skammeligt- og den tiltagende kultur-kunst-musik-løshed i Danmark går ud over os, befolkningen, og skaber opgiven, uvidenhed, og grå håbløshed i befolkningen.  Dertil stærk politikerlede.


Gæst

#146

2014-09-09 09:52

Min mands farfar var første violinist i orkesteret da det startede og min svigerfar har også spillede der,så det er med vemod at vi må sige farvel,og hvem skal så spille når der laves store koncerter?

Gæst

#147

2014-09-09 09:57

Underholdningsorkesteret er en bro mellem den klassiske musik og de mere letfordøjelige former. Det kan vi ikke undvære

Gæst

#148

2014-09-09 09:58

DR's vigtigste orkester bør bestå, besparelserne bør lægges på andre udsendelser, som er ligegyldige for den brede befolkning.

Gæst

#149

2014-09-09 10:04

for engang skyld må vi bruge lille reklame

Gæst

#150

2014-09-09 10:06

Sønderborg 9/9-14
Man tror jo ikke sine egne ører med den beslutning DR har truffet!Jeg var selv medlem af RUO i 1975 en kort periode inden jeg kom i Det Kgl.Kapel, og dog i 1980 vendte tilbage til DRs Symfoniorkester frem til 1995.
Lige så længe har man holdt RUO på sultekur med manglende besatte stillinger -evige trusler om lukning
hængende om ørerne -meget motiverende for orkestret?-
og DRs direktions totale mangel på både et orkesters virke, og egen forpligtigelse over for licensbetaleren! Ryd op i direktionsgangen først!
Det famøse Melodie? Grand Prix -en skandale økonomisk,
og nu skal RUO bøde for dårlig planlægning?
Tør man håbe på der endnu er brave politikere tilbage
i Danmark som kan stoppe dette vanvid?
Der er nok at tage fat på - og jeg håber DR (som DSB)
må finde ud af at betjene den danske befolkning, også
dem uden for storbyerne-suk!
Ønsker RUO held og lykke med at forblive.
Professor Carsten Svanberg