Holbæk Kommune spænder ben, for spejdergruppes eksistens

Holbæk Kommune spænder ben, for spejdergruppes eksistens / Beskeder / Omskriver en linje i teksten, jeg, Daniel, har skrevet. / Kommentarer


Gæst

#1

2014-08-15 19:33

Hej Daniel,

Vil du uddybe denne formulering: "Den tredje og vigtigste grund er samarbejdsklimaet. Det er vores vurdering, at vi vil få meget vanskeligt ved at få etableret et ligeværdigt samarbejde med Borgerforeningen. Der har gennem de seneste år været talrige episoder, der desværre bekræfter os i dette."

Som borger i Mørkøv er jeg meget interesseret i at høre hvordan samarbejdet er gået skævt. Set fra sidelinjen er der et fint samarbejde i forbindelse med blandt andet Mørkøv Kræmmermarked og Julemarkedet.

Den information jeg har er at Borgerforeningen på ingen måde har intentioner om at presse spejderne ud, faktisk tværtimod. De planer der er med bygningen vil betyde bedre faciliteter for alle i byen, det være sig både spejdere, institutioner og naturligvis Borgerforeningen. At der skal være ryddet op i dele af hytten er vel naturligt, jeg husker fra min egen tid i KFUM at orden var en del af det at være spejder.

Borgerforeningen er til for borgerne i Mørkøv og omegn, dermed også for spejderne. Borgerforeningen støtter de lokale foreninger, inkl. spejderne, så der er penge til aktiviteter.

Jeg håber at høre hvilke episoder der har været.

Gæst

#2

2014-08-16 09:29

Jeg skrev under fordi, mine nu voksne sønner havde utroligt meget glæde og gavn af spejder livet og så har jeg to børnebørn som er spejdere i netop den gruppe, og jeg ønsker at de også skal lære den omsorg for andre som læres når man er spejder, sport er ok, men udvikler desværre også en del egoisme