Nej til asylcenter på Bornholm

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til asylcenter på Bornholm.

CPO

#51 Asylcenter på bornholm?

2014-07-31 07:11

NEJ TAK

Gæst

#52

2014-07-31 08:00

Ja.. Det er en super DÅRLIG idé at få asylcenter på Bornholm...

Men der er ingen grund til at svine dem til med øgenavne osv. Det er langt ude at et voksent menneske hiver ordet "mohammeddanere" frem igen.

Det er DYBT forkasteligt at man vælger at samle 300 mennesker på en allerede mørkeræd ø. Men tænk jer nu for fanden om, sæt jer i deres sted og lad være med at bak op om mediernes løgne!
De har brug for hjælp. I er utilfredse med måden hjælpen foreslås. Så lad dog være med at gøre det til noget mere end det.
SNAK PÆNT, OGSÅ PÅ NETTET!!

Gæst

#53

2014-07-31 08:23

nej tak til flere muslimer

Gæst

#54

2014-07-31 09:23

Ufatteligt at vores politikerer gang på gang, lukker øjnene for hvad der sker og er sket i vores land og byer! 300 flygtninge vil samle sig og Bornholm, som er et af de sidste steder der endnu ikke er ødelagt, vil Aldrig! blive det samme.

Gæst

#55

2014-07-31 09:57

selvfølgelig også min støtte.

Gæst

#56

2014-07-31 10:25

Vi er ikke gearet til at mætte så mange munde, tilskud eller ej. Vi må kunne hjælpe på anden måde.....

Gæst

#57

2014-07-31 12:08

Jeg bor ikke selv på Bornholm,men de er jo bindegale At de i ramme alvor vel ødelægge den vidunderlige Ø.Der vil ikke blive andet end ballade tro mig de er sku ikke rare at bo sammen med.Føj føj

Gæst

#58

2014-07-31 13:13

Det skal vi bare ikke have her igen

Gæst

#59

2014-07-31 14:20

De kan godt glemme det ud med dem :)

Gæst

#60

2014-07-31 15:19

Nej tak til Islam på Bornholm.
Send muslimske flygtninge til muslimske lande.

Gæst

#61

2014-07-31 15:31

Hvis man på forhånd ved det vil give anledning til kriminalitet er det en belastning som øen ikke kan være tjent med og måske afskrække turisterne.
Gæsten

#62

2014-07-31 15:35

Nej Tak til Islam !

Gæst

#63

2014-07-31 19:50

Det har intet at gøre med at folk er 'mørkerædde' eller lign. Havde det drejet sig om endnu 300 fra Burma for eks. havde denne underskrift indsamling med garanti aldrig opstået.
Folk fra en udpræget voldskultur tegner skidt med al erfaring.
Med al ret fra erfaring fra den virkelige verden, er der intet galt med at være imod visse religiøse og politiske ideologiske strømninger, ofte hånd i hånd.
Man har al ret til at være både gal og skuffet over at dette pludselig bliver med lynjustits trukket ned over hovedet på befolkningen.
Risikoen er langt, langt større for, at det Bornholmske samfund, med et meget lille politi, bliver smadret, end visse politikeres ønsketænkning, tomme klicheer og billig propaganda, netop der ved de fleste instinktivt, at politikerne er fulde af løgn.
Vi skal også betale for det hele, uanset hvilken kasse pengene kommer fra, og finde ca 200 arbejdspladser på øen hvis 2/3 er voksne.
Det sker samtidigt over hele landet, at de med kænguru justits opretter asylcentre, hvad fanden har de gang i?

Gæst

#64

2014-07-31 22:25

Jeg mener at man ikke under nogen omstændigheder som politiker kan tillade sig og indsætte disse 100 personer som der er tale om på Nyker Skole. Lige op og ned ad hvor skolebørnn færdes hver dag, jeg kan godt forstå forældre er angste for deres børn.

Gæst

#65

2014-08-01 07:54

Hører da ingen steder hjemme, at man vil etablere et asylcenter klods op ad Nyker Frie Idrætsskole!!! Det er en "ommer". Mvh Lene G Pedersen

Gæst

#66

2014-08-01 08:54

Jeg ønsker ikke så mange flygtninge med en anden
religion og indstilling til livet.
Det vil give mange problemer på Bornholm

Gæst

#67

2014-08-01 09:12

Winni Grosbøll, opfører sig som Diktator. Stop hende ved næste valg inden hun laver endnu flere ulykker. Stem på en der tænker mere på Bornholms svage end på islamiske bekvemmelighedsflygtninge fra Syrien.


Gæst

#68 Ja,ja, blod er jo rødt!Re: Re:

2014-08-01 09:21

Gæst

#69 Nej til asylcenter på Bornholm

2014-08-01 10:48

Man vil bruge Nykker skole til asylcentre for enlige mænd med psykiske skade(PTSD) hvilket vi kun kan gisne om, da vores borgmester ikke vil komme ud med hvilke type skader de kommer med, også vil man lægge det ved siden af en skole, hvor der er højt råbende børn og i fritidsordningen det vil jo aldrig kunne holde.
Bare kik på de Krigs veteraner som har PTSD de flygter ud i skovene gemmer sig for at finde ro og for at stresse ned når der bliver for meget larm.
hvordan vil det så ikke gå ved siden af en skole og fritidsordning.
Ud over dette har kommune jo slet ikke sat sig ind i hvad sådanne skader kan komme til af koste samfundet ikke bare økonomisk men også den frygt folk vil gå rundet med, da PTSD ramte har en meget kort lunte over for støj og mange mennesker på engang. nu vil man så sætte mange af den type mennesker sammen på et sted hvilket kun kan gå galt.

Det samme gælder inde i Rønne her er der bare endnu flere mennesker og endnu større risiko for at der vil blive ballade...
Vi har en kommune som lige har lavet en spare plan hvor det går ud over vores syge svage og ældre dem vil man ikke hjælpe de er jo ikke til gavn mere for samfundet, så de bliver bare parkeret på et sidespor og når vi så har tid og råd kan vi lige kikke lidt til dem. hvilket jeg mere dem skal vi hjælpe før vi hjælper andre, det samme gælder vores unge, der er mangel på arbejd studier samt at Bornholm er et af de steder hvor de unger har fået flest afslag på deres uddannelser.

De medarbejder der sidder på kommunen og skal tage sig af alt det praktiske såsom job hjælp osv. disse mennesker er slet ikke gearet til at takle sådanne personer med Ptsd og psykiske krigs skader.
Jeg vil håbe jeg tager fejl og der ikke bliver ballade men jeg tvivler.

Gæst

#70

2014-08-01 10:57

Bare ikke muslimer...

Gæst

#71

2014-08-01 11:51

Det är nog nu! Man ska ej invadera varje hörn i våra länder!

Gæst

#72

2014-08-01 12:02

Jag är varken dansk eller bornholmsbo, men vill med min underskrift uttrycka min sympati för insamlingens syfte

Gæst

#73

2014-08-01 12:09

Kære politikere, tænk jer nu om en ekstra gang, der er ingen grund til at lægge et asylcenter så tæt på en skole, hvor børnene kan blive påvirket af de traumer som flygtningene muligvis har.

Hvis det også drejer sig om arbejdspladser for politikerne, så byg en bygning til flygtningene et sted hvor de kan være i fred, for det er vel det de har mest brug for og så får man samtidig nogle bygningshåndværkere i arbejde, det er da en lidt win-win situation.

Gæst

#74 Kristne Syrere eller muslimer ?

2014-08-01 12:23

Hvis de er kristne tror jeg ikke at de vil skabe de store problemer , men er de muslimer er der lagt op til ubehageligheder . Muslimer har det med at klumpe sig sammen ,deres unge er ubehøvlede og kriminelle. Det står jo i deres koran at de er herrefolket på jord og det tager de helt seriøst. Stå sammen Bornholm !

Gæst

#75

2014-08-01 12:25

Jeg bor langt væk fra Bornholm, men har været der på ferie én gang før og det er et dejligt sted. I modsætning til resten af Danmark, er det ikke voldsomt overrendt med kriminalitet og folk er så milde derover. Jeg kan virkeligt ikke se hvad vi skal med et nyt flygtningecenter - og da slet ikke på Bornholm! Kig nu bare godt og grundigt på Sandholm Lejren. Der sidder tyveknægte og røvere i lange baner, enten fordi deres hjemland ikke vil tage imod dem eller de modsætter sig hjemsendelse og det kan Danmark så ikke gøre noget ved pga. menneskerettigheder og bla bla bla... Uanset om de kommer fra Syrien eller Østeuropa, så er der ikke plads til dem. Forstå det nu! Men det tror jeg desværre ikke kommer til at ske. Danmark når på et tidspunkt at være overrendt af personer der kommer hertil og lever i årevis på socialhjælp, mens andre knokler løs. Og det bliver ved, og ved, og ved, og ved. Så kan vi så sætte os ned og sige: Hvad lærte vi af det? Hvad har vi fået ud af det? Absolut intet, udover en smadret økonomi og et smadret land! Fortsat god fredag!