Ny omregningstabel for mindretalsgymnasierne

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ny omregningstabel for mindretalsgymnasierne.


Gæst

#1

2014-07-03 22:10

Fint initiativ!
Lars H.

#2 Re:

2014-07-03 22:12

#1: -

Ja, det er på tide, at alle kan føle, at de kan gøre noget for sagen!


Gæst

#3

2014-07-04 10:43

Jeg kan absolut ikke sætte mig ind i den tankegang, der ligger bag ændringen.
thaniconi

#4 Re:

2014-07-04 14:32

#1: -

wird eh nihct ihr lappen hjhahaha


Gæst

#5

2014-07-04 22:04

Vore danske ministre bør virkelig sørge for, at det danske mindretal i Sydslesvig fortsat har en plads i vore hjerter. Lad dem fortsat vide, at vi husker deres forældre/bedsteforældre med familier.

Gæst

#6

2014-07-06 16:40

er selv gammel elev fra duborg skolen

Gæst

#7

2014-07-06 18:54

Jeg syns rigtig godt om denne aktion og jeg håber at vi få noget ud af det!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-07-06 21:39



Gæst

#9

2014-07-06 22:41

.

Gæst

#10

2014-07-07 15:25

Normalt skulle vi have bedre karaktér, fordi vi gennemgår to skolesystemer og i sydslesvig er højere krav. Først deskrimineres det danske mindretal fra den tyske side, nu fra den danske...
Lillythea

#11 Sydslesviger kan ikke vægtes højere end selve danskerne

2014-07-10 10:26

Ak jo... Helt ærligt: Sydslesvigere brokker sig over, at deres særstilling, der førhen endda har hævet dem over de danske elever, endelig bliver reevalueret. Nu ved jeg ikke, hvor seriøst jeg kan tage denne opfordring. Hvis I vil have en studentereksamen på lige fod med danskernes, så se at tage på et dansk gymnasie i Danmark! Selvom I har et ekstra fag, så er eksamensformen på Duborg og A.P en hel anden end i Danmark, det er realiteten og det er det, der bliver taget hensyn til. Har I mere at byde på end patos, der trækker på en romantisk forestilling om mindretallet, for at Sydslesvig ikke er lige med Danmark, det burde ikke være den helt store nyhed. Sydslesvig har levet i sin egen lille boble i årevis og kun fordi det bliver afholdt årsmøde hver år, så er det ikke ensbetydende med en "tæt knytning" til Danmark. Der er stadig en lang række andre begunstiger, mindretallet får gavn af, så der er på ingen måder tale om, at I bliver overset eller glemt. Men I kan da helt seriøst ikke forvente, at I får en særbehandling konstant og at man derved sætter de danske studenter til side.
Nexx

#12

2014-07-14 16:36

@Lillythea

Jeg ved faktisk ikke, hvad jeg skal sige til din mening. Det virker, som om du selv lige har fundet på de argumenter, du kommer med.

Jeg har bare lige et spørgsmål: har du nogen sinde set statistiker, som viser forskellen mellem de sydslesvige studenters og de danske studenters succes angående diverse eksamener på de danske universiteter?
Det går jeg nemlig ikke ud fra. Prøv at se på nogle af dem. Jeg tror, at du, efter at have set på disse statistiker, meget hurtigt ændrer din mening om, om vi har 'mere at byde', eller om vores eksamen skal sættes på 'lige fod med danskernes'.


Gæst

#13

2015-04-29 19:08

Jeg har selv været elev på forskellige danske skoler i sydslesvig og vwd hvordan det føles!