Red Børnehuset Syd, Forældre til børn i Børnehust Syd Greve

Vi synes ikke at Børnehuset Syd skal lukkes.

Vi vil have at vores børn kan fortsætte i trygge rammer med deres pædagoger og venner. Det er ikke børnenes tarv at lukke den institution de kender og elsker og trives i.

#redBørnehusetSyd

Greve kommune har på meget tyndt grundlag besluttet sig for at lukke en af de sidste lokale børnehaver, de vil nu presse børnene over i andre allerede pressede institutioner i området. Vi vil ikke lad det ske uden en kamp. Borgmester Pernille Beckmann har set sig sur på en leder som rent faktisk søger ressourcer til at hjælpe de svageste børn. Derfor synes de nu at institutionen skal lukkes, og det har overrasket både personale og forældre. Der var ingen varsel.

Kære Pernille Beckmann,

Jeg vil gerne starte med at sige at jeg tager kraftigt afstand fra den måde i har grebet denne sag an. Mig og andre forældre, som jeg har talt med i børnehuset, mener overhovedet ikke i fremlægger denne sag ærligt og troværdigt frem.

Vi er glade for den indsats lederen og pædagogerne i børnehuset har gjort for vores børn, som er i trivsel og som er glade.

Vi er meget vrede over at I påstår at vores børn alle er problem-børn som ikke er i trivsel, der tages nemlig fat på de børn som har brug for en ekstra indsats, og der er omsorg og tryghed og vi oplever en stor faglighed og professionalisme.

Vi frygter hvor vores børn nu skal hen, vi frygter at de skal presses ind i allerede pressede institutioner, hvor de ikke er trygge, hvor ingen kender dem og hvor de risikerer at komme i mistrivsel.

Det her virker som om det er en spare øvelse, som kommer til at gå udover vores børn på den værst tænkelige måde, har i ingen pli? Hvor er barnets tarv i denne her forhastet beslutning?

Jeg vil gerne vide hvorfor min søn skal vente 9 måneder i denne institution hvis han er i overhængende fare for mistrivsel?? Hvor er jeres beviser, eller er denne her beslutning taget ud fra gisninger eller værre endnu økonomiske overvejelser på bekostning af vores børn??

Vi vil ikke give op uden en kamp. Det her er den sidste lokale børnehave, den er meget vigtig for området.

Mvh.
Forældre til børnene i Børnehuset Syd

#redBørnehusetSyd

Jeanette Ahmedi-Iversen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Jeanette Ahmedi-Iversen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.