Fjernvarme i Gentofte – genoptag udbygningen

Udbygning af fjernvarmenettet i Gentofte er gået helt i stå. Fjernvarmeværket skyder skylden på ugunstige vilkår fra Energistyrelsen, samtidig med at regeringen spiller ud med klimaplan, der vil udfase olie-, gas- og pillefyr til fordel for fjernvarme - eller varmepumper, for de der bor for langt fra fjernvarmeanlæg.

Siden 2016 har Gentofte Fjernvarme, nu Gentofte og Gladsaxe Fjernvarme I/S, haft samme besked på sin hjemmeside om at Energistyrelsen har nye, ugunstige vilkår for udbygning af fjernvarme, og man er velkommen til at checke ind, en gang om året, for at se om noget skulle have ændret sig.

Gentofte Kommune har fjernvarme i en stor del af kommunen- de grønne områder - med øer af blå områder, hvor det således ikke i flere år er fundet gunstigt at fortsætte udbygningen.

Beboere på de ”blå øer” der har et gammelt oliefyr; et gasfyr der skal udskiftes eller er én af de få med pillefyr har i flere ikke år haft muligheden for at skifte til fjernvarme. Det skal ændre sig nu.

Nu er det på tide at genoptage udbygningen, så alle borgere i kommunen får mulighed for vælge en fremtidig varmekilde, der ikke er udset til at være klimasynder og dermed brandbeskattes.

Genoptag Fjernvarmeudbygningen i Gentofte. Nu.

Underskriftindsamlingen vil blive vedlagt direkte henvendelse til Gentofte Kommune, til fjernevarmeværk og til Energistyrelsen.

Kilde: http://gentofte.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=04e2b08a9185473da855064acda54f76 gentofte_fjernvarme.png

Beboerne i Dyssegårdskvarteret    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Beboerne i Dyssegårdskvarteret tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.