Familiesammenføring så snart man får asyl

Vi er imod de nye regler for familiesammenføring og ønsker et nyt regelsæt, det stemmer overens med menneskerettighederne.

Det er en grundlæggende rettighed, at kunne være sammen med sin familie. Den nærmeste familie er altafgørende for f.eks. børns udvikling og trivsel. Det er derfor skadeligt for integrationen i det danske samfund, hvis vi begrænser familiesammenføringerne. Det er imod alle medmenneskelige principper at efterlade børn i krigszoner, og det er i mange tilfælde konsekvensen af den begrænsede familiesammenføring, da børn ofte ikke kan klare den horrible flugt til Europa. Det eneste menneskelige er at uledsagede børn skal kunne får deres familie med herop med det samme.

Ved at underskrive giver jeg SF Ungdom tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.