Er vores børn gidsler igen?

5D835400-42E4-46F8-96DA-BB4EA9577B97.png
Som voksne burde vi være børnenes ambassadører. Det er ikke tilfældet for flertallet af de voksne, der sidder i Plan og Teknikforvaltningen i Roskilde.

Jeg vil kort fortælle om vores skole og lokalsamfund.

Svogerslev er en by med knap 4300 indbyggere.
Her er Lynghøjskolen omdrejningspunkt for cirka 500 elever. Harmoniske elever, der bærer præg af, at de sociale kompetencer samt undervisningen er i højsæde. En skole som vægter bevægelse og idræt højt. Skolen er slidt..... Man kan godt se, at den er blevet brugt meget gennem mange år ogden kunne godt trænge til en make over, men den er vores skole med de skavanker der nu en gang er. Der er nogle skønne udenomsarealer, der giver mulighed for fri leg samt en god, motionsmæssig læring i idrætstimerne. Dette areal svarer arealmæssigt til en fodboldbane.

Her stopper idylen.....

Forvaltningen i Roskilde er fremkommet med et forslag om at inddrive dette areal og sælge til fra til ældreboliger og efterlade en brøkdel af det grønne område til børnene. Cirka 30 x 40 kvm af en fodboldbane er det Forvaltningen vurderer, at vores børn er værd!

Derudover er der lagt op til at etablere 17 p-pladser samt en vendeplads til lastbiler i skolegården. Hverken p-pladser eller vendepladser til lastbiler hører på nogen måde hjemme i en skolegård!

Der blev i 2020 lavet en helhedsplan for Svogerslev, hvor det blev besluttet at prioritere skolen. Det er langt fra det der sker med dette forslag. Vores børns vilkår bliver ikke bare væsentlig, men markant forringet.

Hjælp os med at beskytte vores børn og sikre deres velværd. De skal ikke være ofre for en politisk beslutning. Skriv under, så dette forslag ikke når videre i processen.

På forhånd tak