EN GRUPPE AF FSB BEBOERE I SOLDARITET MED PALÆSTINA

STØTTER

PALÆSTINA

APPEL FRA EN GRUPPE BEBOERE I FSB

At bo godt handler om mere end kvadratmeter, og et tag over hovedet. Det handler også om at skabe gode vilkår for beboerne, og om at skabe gode rammer for fællesskabet. Vi kan derfor ikke, som beboere i en af Københavns største boligforeninger, blive ved med at se stiltiende på, at en hel civilbefolkning bliver udsat for at miste sit hjem og sit land, udsultning, manglende lægehjælp, medicin og elektricitet. Skoler, flygtningelejre, hospitaler, kirker og moskeer bombes. Intet er helligt. 3200 børn er døde, det er 3200 børn for meget. Israel udøver en systematisk udryddelse af Palæstina og dens folk. Etnisk udrensning er en krigsforbrydelse, og vi som beboere nægter at se passivt til mens, at Danmark muliggør dette.

Vi fordømmer besættelsesmagten, deres undertrykkelse af palæstinensere, og deres igangværende folkedrab.

Vi fordømmer antisemitisme, i alle dens former.

Vi kræver, at den danske regering opfordrer til våbenhvile og oprettelse af humanitære korridorer straks.

Vi kræver at regeringen holder Israel ansvarlig for deres krigsforbrydelser og ulovlige besættelse.

Vi kræver, at regeringen forholder sig kritisk til Israels narrativer, som bruges til at retfærdiggøre krigsforbrydelser i Gaza og på Vestbredden.

Vi kræver, at Israel ingen rettigheder har, over hvilke nødhjælp der kommer ind i Gaza.

Vi kræver totalt våbenhvile nu!

Vi kræver ubetinget adgang til nødhjælp for palæstinenserne nu!

Emilie Velin Nielsen og Clizia Mose Lund    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Emilie Velin Nielsen og Clizia Mose Lund tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.