Danmark skal ikke anerkende Talebanregimet som den legitime regering i Afghanistan

Danmark har støttet Afghanistan både politisk, sikkerhedsmæssigt og økonomisk. Derfor spiller Danmark en stor rolle i Afghanistan nu og i fremtiden. I takt med det internationale samarbejde og støtte har der været positiv udvikling i Afghanistan i sidste 20 år. Der har for eksempel siddet kvinder i parlamentet og på regeringsposter og flere piger på skolebænkene. Medierne var blandt de mest frie i regionen. Under en Talebanledet regering vil det være helt andeles; kvindernes rettigheder, minoritetsrettigheder og den generelle ytringsfrihed vil være begrænset og truet. Taliban er desuden en stor trussel mod de vestlige lande, da de ifølge adskillige rapporter huser al-Qaeda medlemmerne i Afghanistan. Den nyeste trusselsvurdering fra efterretningstjenesten viser, at al-Qaeda er blevet beskyttet af Taleban og igen har mulighed for at true vestlige mål. På trods af det hævder den danske udenrigsminister Jeppe Kofod (S), at truslen fra al-Qaeda i Afghanistan er fjernet, men det er faktuelt forkert og er i direkte modstrid med Forsvarets Efterretningstjeneste. Taleban er en terrorbevægelse, som har taget magten gennem vold og krige. Derfor skal Danmark ikke anerkende Talebanregimet som den legitime regering i Afghanistan

Jeg giver med min underskrift Shapour Bahador tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.