Bevar unges tilbud i job og uddannelse

• D. 18-01-23. Blev det offentlig gjort på et møde mellem Jobcenter/socialafdelingen på Kommunen og de unge på Skiftesporet i Thisted at samarbejdet ophøre slutningen af Juni 2023. Skiftesporet er et socialpædagogisk dags/arbejdstilbud til normalbegavet unge mellem 18-35 år der har behov for særlig støtte i dagligdagen i forhold til job og uddannelser.

Ophøret sker grundet, der skal spares til fordel for

" Arnepensionen"  Det er fuldstændig forkasteligt at spare sådan et sted, da netop skiftesporet er til for at de unge skal lære at skabe relationer og et netværk, samtidig med at de får muligheden for at prøve at være på en arbejdsplads, et genialt og uundværligt springbræt, for at komme vellykket på den anden side.

Hjælp med at bevare dette tilbud for unge som er der nu og ungdommen i fremtiden.

Lad os spare på andre steder istedet, for at give de unge et tilbagefald, som allerede kæmper med at få en dagligdag til at fungere og en plan til at lykkes.

Danmark lad os ikke spare på de unges områder, hvor der er brug for at vi netop bruger Danmarks ressourcer for at de unge kan komme på benene og blive rustet til et normalt arbejdsliv. Det tager vi fra de unge, hvis vi ikke for gjort noget nu, dels på skiftesporet men også rundt i landets kommuner hvor samme tilbud gælder og nu bliver inddraget. Danmark for de unge!

Jeg giver med min underskrift Rasmus Søndergaard tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.