BEVAR TUBORG LABYRINTEN PÅ PILE ALLÈ

labyrint21.jpg

Denne underskriftindsamling er startet, for at udtrykke modstand overfor nedrivning af Tuborg Labyrinten på Pile Allé, i forbindelse med udvidelsen af KB's idrætsanlæg.

KB og Frederiksberg Kommune ønsker at ombygge idrætsanlæget på Pile Allé, for bl.a. at udvide med to indendørs tennisbaner og fire padel-tennisbaner.
I den forbindelse, er området omkring det nuværende anlæg INKLUSIV LABYRINTEN blevet afsat som projektområde, og på de arkitektoniske projekt-modeller ses labyrinten helt fjernet.

Dette vil være et stort tab for området, blandt andet af følgende årsager:

1. Labyrinten er et kendt Frederiksberg landmærke, som kendetegner området og som benyttes af folk, store som små, naboer som besøgende og turister. Som naboer, ser vi dagligt folk der benytter labyrinten til alt lige fra dates til børnefødselsdage, og vi er også selv utroligt glade for den.

2. Labyrinten er æstetisk smuk at kigge på, og bidrager med sin beplantning til Frederiksbergs DNA som Københavns grønne bydel. Frederiksberg Kommune fik endda i 1993 tildelt en såkaldt rosende omtale af Foreningen til Hovedstadens Forskønnelse for etablering af labyrinten. Hertil skaber labyrinten en fri og flot udsigt fra Pile Allé til Frederiksberg slot og Zoo-tårnet. En udvidelse af KB's anlæg, vil således forringe områdets æstetiske værdi og grønne åndehul, samt spolere en af de smukkeste udsigter i København.

3. Labyrinten er et offentligt tilgængeligt rum, som alle kan benytte, modsat en udvidelse af boldklubben, som blot vil kunne nydes af de priviligerede få sportsudøvere, der har råd til at komme forbi betalingsmuren.

Link til Frederiksberg Kommunes projektbeskrivelse:
Referat til mødet i By- og Erhvervsstrategisk udvalg 2022-25 den 27. marts 2023 kl. 18:30 i Udvalgsværelse 1 (frederiksberg.dk)

labyrint1.png

Carl Emil Hansen og Astrid Merope Thor    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Carl Emil Hansen og Astrid Merope Thor tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.