Bevar træerne på Frederiksdalsvej i Virum

Kommunen har med to dages varsel (2!) på Facebook annonceret, at de vil fælde 12 store træer på Frederiksdalsvej i Virum. Det er på den strækning, fra Kongevejen ned til Virum station, der får mange er kendt som Virum smukke allé, hvor de majestætiske træer byder velkommen, som var man på vej til bal på slottet.

Enkelte træer er belevt påkørt gennem tiden, siger kommunen, og så skygger de også for nattebelysning. Så nu skal de alle fældes.

Man har åbenbart ikke overvejet, om træerne og deres historiske vingesus kunne have betydning for Virums borgere. Eller overvejet at skifte belysningen ud. Eller få de enkelte bilister til at køre ordentligt.

Fældningen vil ændre både indtryk, lokalt klima og miljø drastisk, og det vil tage 100+ år at vende tilbage. I en tid, hvor vi er co2 bevidste, bevidste om betydningen af, at træerne sænker temperaturen et par grader på de varmeste dage, og at de skaber hjem for mange fugle og millioner af insekter, er det mildt sagt ubegribeligt, at Lyngby-Taarbæk Kommune tager så drastiske skridt uden en høring.

Massakren starter i morgen, så skynd dig at underskrive!

Jeg giver med min underskrift Pedro Gauguin tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )