Bevar Øststranden i Hornbæk

BEVAR ØSTSTRANDEN

Skriv under på, at Hornbæk Strand øst for havnen skal bevares. Mere end halvdelen af stranden mellem molen og bækken forsvinder, hvis det nuværende forslag om at udvide Hornbæk Havn gennemføres. Det vil fjerne smuk natur, strand med børnevenlige badeforhold og den ro, som kendetegner Øststranden, og som er elsket af både lokale og gæster.

Øststranden_-_til_underskriftindsamling.png

Øststranden er under pres. Hvis havneudvidelsen gennemføres i tråd med det oplæg, som Havnebestyrelsen har fremlagt, vil det fjerne ca. 60-70 procent af den naturskønne strand mellem molen og bækken.

Vi går ind for en udvikling af Hornbæk Havn, der giver gode forhold til brugere, medlemmer og foreningslivet. Men vi ønsker en løsning, der bevarer vores dejlige strand

Stranden med den lille bugt og de omkringliggende klitter har stor betydning og værdi for mange lokale og gæster. Den er et smukt og varieret naturområde. Mange børnefamilier bruger stranden, fordi der er trygge badeforhold. Hornbæk Skole og den lokale surfklub bruger Øststranden til børneaktiviteter, og både børn, unge og voksne surfer, går ture eller slår sig ned i læ for vestenvinden. Desuden har Øststranden betydning for byens kulturarv som fiskerleje.

Når du skriver under, er du med til at kæmpe for vores allesammens Øststrand. Vi afleverer alle underskrifter til Helsingør Kommunes lokalpolitikere den 6. september forud for næste møde i By-, Plan- og Miljøudvalget.

Line Friis Frederiksen, Mette Iversen, Lise Juel og Mikkel Frederiksen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Line Friis Frederiksen, Mette Iversen, Lise Juel og Mikkel Frederiksen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.