Bevar LGBTQ+ undervisningen i folkeskolen!

Aarhus' Byråd skal beslutte om LGBTQ+ specifik seksualundervisning skal bespares i Aarhus Kommune. Sker dette, så fjernes bevillingen til Normstormerne, som tilbyder gratis undervisning om normer og LGBTQ+ vilkår for alle 7.-9. klasser Aarhus Kommunes folkeskoler.

Undersøgelser viser, at kun 7% af LGBTQ+ eleverne har oplevet en meget god eller god seksualundervisning, mens hele 68% svarer, at de ikke har modtaget undervisning om LGBTQ+ tematikker i grundskolen (LGBT+ Danmark & LGBT+ Ungdom, 2021)

Samtidigt skifter 1 ud af 4 LGBTQ+ elever skole grundet mistrivsel, ensomhed, mobning eller manglende forståelse. Hele 5% af LGBTQ+ elever har været udsat for vold på grund af deres kønsidentitet og/eller kønsudtryk, over halvdelen oplever mobning på baggrund af deres køn/kønsidentet eller seksualitet og hele 93% oplever homofobiske og transfobiske skældsord i skolen (LGBT+ Danmark & LGBT+ Ungdom 2021).

Vi ønsker fortsat at undervise børn og unge i anti-diskrimination og anti-mobning med henblik på at øge trivslen for normbrydende unge, bl.a. LGBTQ+ elever.

Skriv under for at vise Aarhus' Byråd, at normkritisk LGBTQ+ undervisning bør prioriteres og støttes!

Jeg giver med min underskrift Normstormerne tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.