BEVAR katteaftalen i Mariagerfjord Kommune

Byrådet i Mariagerfjord Kommune skal spare 123 mio kr. i de næste 4 år.

Desværre har de valgt at stille op til budgetforslag at støtten på 50.000 kr årligt til indfangning af de vilde og herreløse katte skal stoppe.

Samtidig ønsker man at gå tilbage til den tidligere metode, hvor man lod bestanden af katte vokse, for så at købe sig til miljømæssig masseaflivning af store mængder katte ad gangen - dette regner man med vil være en billigere løsning, men det er både dyrere og dyrevelfærdsmæssigt uansvarligt, da syge katte vil smitte raske ejerkatte.

Siden 2016 har vi på MinVenKatten Hobro hjulpet borgere af med katte, som af en eller anden grund har invaderet deres liv - vi holder Hobro bymidte ren for efterladte og vilde katte og vi hjælper syge og forhutlede katte til dyrlægen. I 2017 afhjalp vi byen med 44 katte, der blev testet for katteaids - og de syge hjulpet til dyrlægen til aflivning.

Det vil fra 2019 ikke længere være muligt, da Mariagerfjord Kommunen har valgt at spare de 50.000 kr. men samtidig vil gå tilage til den gamle metode og lave miljømæssige masseaflivninger, hvor beløbet i sidste ende bliver langt større end 50.000 kr. pr. år.

Vi håber alle borgere og i Mariagerfjord - vil hjælpe os med at underskrive denne underskriftsindsamling og på den måde vise Byrådet, at der stadig er brug for hjælpen til de vilde og herreløse katte - således at den gode stemning omkring kattene og dyrevelfærden bevares...IMG_5479.JPG