Bevar Hovmarken station

Letbanelinjen L1 med på- og afstigning på Hovmarken station er den primære kollektive transportform for mange mennesker i den østlige del af Lystrup. L1 er en bekvem, miljøvenlig og tidsmæssig acceptabel transportform.

Lige nu er der planer om at lukke Hovmarken station, fordi det ikke lykkes for letbanen at køre på strækningen mellem Aarhus og Hornslet uden forsinkelser. Man har nu udset sig Hovmarken station som "synderen" uden at overveje alternative løsninger, som både ville kunne være med til at opretholde Hovmarken station og sikre en gnidningsfri drift.

Med den planlagte lukning af Hovmarken vil rejsetiden ind til Aarhus for de passagerer, der bruger Hovmarken station, forlænges betragteligt. Og privatbilismen ind til Aarhus vil stige. Det vil simpelthen være både hurtigere og mere bekvemt at tage bilen. Buslinje 18, som foreslås som alternativ, tager dobbelt så lang tid ind til Aarhus og er derfor ikke noget reelt alternativ.

Skriv under for en bevarelse af Hovmarken station - og en ny drøftelse af alternative løsninger.

Jeg giver med min underskrift Timo Iwersen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.