Bevar Busrute 69 (Skjern - Nr. Nebel)

lantern-2581735_640.jpgMillion-besparelser i Region Midtjylland er skyld i, at Regionen ønsker at lukke 17 busruter heraf halvdelen af afgangene på busrute 69 (Skjern-Tarm-Lønborg-Vostrup-Hemmet-Bork-Nr.Nebel)

Det vil utvivlsomt få store konsekvenser for de lokale.

Busruten er livsnerven i lokalområdet for rigtigt mange børn og unge samt andre borgere som benytter ruten til uddannelse, job, fritidsaktiviteter og generelt til at få hverdagen til at hænge sammen.

Ruten er ligeledes forbindelsesled med den øvrige kollektive trafik i både kommuner og regioner. Den forbinder landsbyerne Bork, Hemmet, Vostrup og Lønborg med togruter fra Tarm/Skjern mod både Herning, Holstebro, og Århus. Ligeledes er ruten fra Nr. Nebel videre mod Varde/Esbjerg af vital nødvendighed for mange.

Støt kampen

Ringkøbing Skjern Kommune har tilkendegivet overfor flere borgerforeninger i området, at de kæmper kampen imod reduktionen, men VI kan støtte kampen med markant lokal opbakning.

Skriv derfor under på denne underskriftindsamling og del den i dit netværk, så alle omkring dig som er i direkte eller inddirekte berøring med ruten, kan komme med i protesten.

Husk at bekræfte

Når du har udfyldt denne indsamling, modtager du et link i din mail, som du skal klikke på, for at bekræfte din underskrift. Først herefter er din underskrift gyldig.

Sammen står vi stærkere!

Tarm Udviklingsforum, Hemmet Sogneforening, Lønborg-Vostrup Borgerforening, Bork for Land og By    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Tarm Udviklingsforum, Hemmet Sogneforening, Lønborg-Vostrup Borgerforening, Bork for Land og By tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.