Bevar badebroen på Aborg Strand

444EF2F1-A038-4420-85BD-74C03E22A0AA.jpegBEVAR BADEBROEN PÅ ABORG STRAND...

Assens kommune profilerer sig på turisme og som en kommune der ligger i naturskønne områder med lækkert badevand.

Nu har kommunen valgt ikke at genopsætte den kommunale badebro ved Aborg Strand grundet besparelser på det kommunale budget. Vi taler om 30-50.000 kroner om året for at nedlægge broen.

Hvis broen nedlægges og fjernes kommer den ALDRIG op igen, da det så bliver en sag som skal afgøres i naturstyrelsen.

Vi er mange i Aborg og på store dele af Fyn som kommer på stranden i sommerhalvåret, ja selv vinterbadere anvender stranden hele året. Her er det skønt at kunne bruge broen til trods for alger som kommer i vandkanten her i Lillebæltet i sommerperioden. Der er ligeledes ofte handicappede som anvender stigen og broen til at bade fra.

Kommunen tager broen ned i vintermånederne og genopsætter den i start maj. Det betyder omkostninger, som kunne nedbringes ved kun, at nedtage broen hvis vi skulle få en isvinter.

Vi håber trods mange læserbreve i Fyens Stiftstidende og møde med borgmesteren i Assens, at I vil stemme op om at skrive under på Bevarelsen af dette naturskønne område i Assens. Badebroen er til glæde for rigtig mange Fynboer, Danskere samt turister der også anvender broen til at bade og fiske fra når de besøger kommunen.

Ved at underskrive giver jeg Erik Nygaard tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.