Behold det "Grønne Område" i Lindealle Ølgod

Varde Kommune har lidt planer om at lægge det grønne område i Lindealle ind under Vinkelvejs Centerets grund, for at kunne lave profit på det som salg til et boligområde, når det gamle plejehjem skal rives ned. (Demens center flytter jo til September) Det grønne område blev efter sigende skænket af en gammel landmand der boede på Plejehjemmet i Lindealle i gamle dage. Derfor har alle tidligere borgmestrer også holdt hårdt på at det der står i lokal planen skal overholdes. Der står at området kun kan anvendes til offenligt/park grønt område. Varde Kommune har givet sig selv dispensation til både at sætte hegn op = ingen offentligt adgang mere :-(  (dengang man lavede sansehaven) og senest en dispensation da man jo skulle have en pavillion i sansehaven, tiltrods for et totalt byggeforbud på grunden.  Jeg syntes det er på tide at Ølgod og ikke mindst gaden Lindealle får sit grønne område helt tilbage.. også det der er uberettiget indhegnet til snasehave.  Før i tiden da jeg flyttede til byen i 1997, gik parken helt til plejehjemmets terrasser  Den smule rest af grønt område der er tilbage udenfor hegnet bruges flittigt af byens /gadens børn til rundbold, fodbold, med bænke/borde til hygge. Støttecenterets brugere i Lindealle nyder det helt sikkert også når de skal spille Kongespil henover sommeren. Det var jo haven til Lindealles-hjemmet i gamle dage.. Skriv under på at vi Ølgod Borgere kan beholde bare ét grønt område tilbage/blivende i Ølgod Midtby.

Ved at underskrive giver jeg Asbjørn Gregersen tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.