Aflys terminsprøverne på DG

Vi i elevrådet mener ikke at det vil være retfærdigt for hverken eleverne eller lærerne på DG at afholde terminsprøverne i 2021.

Virtuel undervisning har skabt forringet undervisning over en længere periode, især for eleverne på DG der har været hjemsendt over flere gange fra foråret 2020 til februar 2021.

Vi mener derfor i stedet at tiden skal bruges på undervisning, så vi kan blive klar til at blive studenter, i stedet for at spilde tiden på terminsprøver.

Afholdelsen af online-terminsprøver vil være utroligt unfair, både fordi fagligheden under de lange perioder med virtuel undervisning har været faldende; fordi der ikke kan forebygges eller tjekkes for snyd/plagiat; og fordi alle elever ikke har lige adgang til internettet fra deres bopæl. Bare for at nævne nogle af grundene.

Derfor søger vi jeres opbakning - 1-, 2-, og 3g'ere - og håber i vil give jeres underskift til sagen. I er meget velkomne til at komme med jeres egne begrundelser og oplevelser til hvorfor i mener, at terminsprøverne skal aflyses.

Kærlig hilsen, Elevrådet på DG<3