Aflys eksaminer for ungdomsuddannelserne

eksamin.jpegAflys eksaminer for ungdomsuddannelserne på samme måde som man har gjort i folkeskolen.

Regeringen har meldt ud at alle afgangseksaminer for folkeskolen aflyses, men at ungdomsuddannelserne stadig skal gennemføre deres.

Hvorfor skal elever på ungdomsuddannelser tvinges gennem en eksamen, som de ikke har haft den samme chance for at forberede sig på som de foregående årgange? Hvorfor skal afgangskarakteren af så mange elever bestemmes på baggrund af en række eksaminer med helt andre vilkår end man før har haft? Resultaterne fra de tidligere terminsprøver afspejler tydeligere hvad eleverne er i stand til at levere, end disse kommende eksaminer vil have mulighed for.

Vi har krav på et fair karaktergrundlag og det får vi ikke, hvis vores eksaminer bliver præget af helt nye tiltag og den resterende undervisning op til disse eksaminer bliver restruktureret.

Aflys eksaminerne og lad vores årskarakter gælde i stedet.

Ved at underskrive giver jeg Ebbe Kvist Hector tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.