Åben køreskolerne

Vi bør kæmpe for de unge, alt for længe er de blevet glemt!

Tusindvis at unge mennesker er ved at tage kørekort - en lang og sej kamp, for slet ikke at tale om prisen! Alle køreskoler har været lukket ned siden midten af december, og den køreerfaring de unge har tilegnet sig er så godt som spildt. Mange er sat så langt tilbage, at det vil komme til at kræve rigtig, rigtig mange køretimer før man er klar til en køreprøve - og det koster!

Nogen er så heldige at deres forældre vil hjælpe dem økonomisk, andre står selv for at betale deres kørekort og når man er ung og enten på SU eller lærlingeløn, så er det altså ikke sjovt at skulle starte så godt som forfra. Det er det ikke uanset hvem der betaler!

Så lad os stå sammen og kæmpe for de unge!

Hvis man husker mundbindet, spritter af og kan fremvise en negativ test, så kan jeg ikke se problemet i at kunne tage køretimer. Det er vel ikke anderledes end at vi kan tage en taxi eller stå mange mennesker samlet i bussen!?

Jeg giver med min underskrift Frida Eskildsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.