FLYT ANSTALTEN - ISERTITSIVISSAQ NUUNNEQARLI

Kontakt forfatteren af dette andragende

Borgmester naapikkusunngilaatigut - vil ikke møde os!

2013-09-30 17:56:16

Asasavut atsiortut

Nuanneqaaq taama amerlatigalusi tapersersuigassi, nukissaninnaqaaq aammalu oqariartuutiginiakkavut ilissi sinnerlugit apuutissavagut.

Borgmesteri naapinniarsimagaluarparput iluatsinninnaguli, illuatungianik udvalgip siulittaasuannut innersuussimavaatigut, taassumallu 2. okt. nal. 15:00 naapissinnaalluta nalunaarpoq! Tamannalu kingusinaarpallaarujussuartutut nalilerparput, tassami ulloq taanna uku atsiorneit tunniunneqassapput.

Naapinnissap siunertarisimagaluarpaa atsiukkatta tunniutinnginnerini inussiarnersumik naaperiarfiusinnaasumillu aqqutissarsiornissaq. Inissisimaffiata annikitsuarakasimmik illuarneratigut annertoorujussuarmik allannguisinnaanera qularutissaanngimmat.

Massakkut taamatut isikkoqartillugu kommunerput malartitassaangilluinnarpoq, innuttaasut tusaajumaneqanngillat, naak tusarniaaneq suli naammassinngikkaluartoq, sulilu naamagittaalliutigineqartussat nalilersorneqanngikkaluartut. Tamannalu kommunitta ajornartorsiutigilluinnarpaa akuerineqarsinnaangitsoq.

Oqariatuutivut ilissilu nammineq oqariartuusisi kikkunnut tamanut ingerlateqqissigit, taamaasillusilu isertitsivissap inissaanut akerlerinninnissinnut isummersorlusi.

Ajoraluartumillu isertitsivissap 100 miiteriiinannguanik illuartissinnaanissaa naammagiinnartariaqarsinnaavarput, taamaasillutalu aqqutitoqarput paariinnarlugu.

Atsiorfissat PIKKORI SPORT-imi aamma suli piareeqqapput, allat atsiortikkusukkussigit.

Ulloq atorluarisiuk.

Kære underskrivere

Det er helt fantastisk med Jeres store opbakning af vores underskriftindsamling. Det er vildt motiverende og vi gøre alt for at sende Jeres budskab til de rette myndigheder.

Vi havde ønsket at mødes med vores Borgmester på vegne af Jer, men i stedet har hun sent os videre til udvalgsforkvinden, som først vil møde os den 2. oktober, kl. 15:00. Og efter vores mening, er det alt for sent, da dette er også datoen for aflevering af indsigelser, dvs. aflevering af vores underskrifter.

Formålet med mødet var tiltænkt som en kort og venligt præsentation af vores ønske, og måske en enighed om små ændringer der kunne få vidtrækkende konsekvenser af anstaltens placering.

Som det ser ud nu fra kommunens side er løbet kørt, selvom høringsfristen endnu ikke er afsluttet og der endnu ikke er vurderet indsigelser. Dette er et kæmpe problem af kommunens forvaltning.

Vi synes I skal være med til at sende vores og Jeres egen budskab og mening om anstaltens placering. Deltag aktivt.

Vi kan i sidste ende "nøjes" med at flytte anstalten 100 m og derved vinde vores natursti tilbage.

Der ligger underskriftskladder i PIKKORI SPORT, hvis andre vil underskrive fysisk.

Ha en god dag.

Kim Godtfredsen

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.