Imod udvidelse af svineproduktion på Havnsøvej 32, 4591 Havnsø-Føllenslev.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Klage over kommunens afgørelse på vej

2021-02-25 13:58:21
Kære underskriver.

Tusind tak igen for din underskrift mod placeringen af den ny kæmpestald på Havnsøvej 32, 4591 Føllenslev. Sammen med de fysiske underskrifter har indsamlingen rundet de 700 underskrivere. Det er vildt flot!

Foreningen har brugt den massive opbakning til at snakke med medier og politikere lokalt, og, utrolig vigtigt: fået hul igennem til Christiansborg. For det er dér, lovene kan ændres. Underskriftindsamlingen vil også blive vedlagt som bilag til den klage, vi er ved at skrive til Nævnenes Hus. For desværre har Kalundborg Kommune, trods vores protester, givet kæmpestalden sin såkaldte "miljøgodkendelse". De vurderer nemlig, at det enorme staldanlæg kan drives miljømæssigt forsvarligt. Vi er IKKE enige, og det bliver IKKE sjovt at være nabo til det anlæg. Derfor klager foreningen over kommunens afgørelse - fristen er 5. marts.

Skulle du have lyst til at støtte foreningens arbejde, er donationer af alle størrelser velkomne. Vi har lavet en box på MobilePay, for lige nu samler vi ind til klagegebyret på kr. 1.800, samt fire laboratorieprøver for kr. 2.700, dvs. i alt kr. 4.500. Fx kr. 20 eller kr. 50 vil gøre stor gavn. Du kan overføre via MobilePay her: https://products.mobilepay.dk/box/box?FoVWsYbMAf7OUOLCLBxBUnusA

Du er også velkommen til at melde dig ind i Miljøforeningen Havnsø-Føllenslev, se venligst vores hjemmeside: miljohf.dk. Her vil klagen også blive tilgængelig fra omkring 5. marts. Sagsbehandlingen i Miljø- og Fødevareklagenævnet kan komme til at vare op mod to år, de er nemlig lagt ned at lignende sager fra hele Danmark.

For der ulmer et oprør fra landbefolkning, sommerhusejere og miljøinteresserede over hele landet. Udviklingen i det konventionelle landbrug er løbet amok, og der må og skal gøres noget ved den praksis, vi oplever i dag. Al den gode danske innovationskraft og al vores gode danske muld må kunne bruges til noget andet og bedre end at producere burgris til spotpris. For naboernes skyld. For dyrenes skyld. For naturen, miljøet og klimaet. For en fælles grønnere og bedre fremtid.

Logo-mix_Miljøforeningen_Havnsø-Føllenslev.png

Mange hilsner

Miljøforeningen Havnsø-Føllenslev

Punkt 33... Med din hjælp kommer sagen for kommunalbestyrelsen på onsdag

2020-12-11 16:50:57

Kære Underskriver.

1000 tak for dit engagement og for dit bidrag i form af en signatur imod udvidelsen af husdyrbruget på Havnsøvej 32.

Sammen med Miljøforeningen Havnsø-Føllenslevs indsigelse (se miljohf.dk under Sager), overdrog vi d. 27. nov. 400 underskrifter mod byggeriet til kommunen: 110 fysiske og ca. 300 digitale. Vi lader den digitale indsamling fortsætte, mens sagen kører.

Faktisk har vi med din og mange andres hjælp formået at få sagen taget op på kommunalbestyrelsesmøde på onsdag d. 16. dec. Hvad enten udfaldet bliver positivt eller negativt i den konkrete sag, så er det intet mindre end et fantastisk udkomme at få løftet sagen og problematikken for naboer og natur ind i politikernes bevidsthed. Se dagsordenen her og klik din ind på punkt 33.

Følg os på Facebook for at følge med i, hvordan det går. Meld dig evt. ind i foreningen, hvis du også er tilhænger af mere natur i vores område. Sammen er vi stærke.

Mange hilsner

Arendse Plesner
Forperson for Miljøforeningen Havnsø-Føllenslev

Havnsøvej_32_på_dagsordenen.jpg

Miljøforeningen Havnsø-Føllenslev

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.