Ung mor står til udvisning af Danmark

HJÆLP AMAL OG HENDES FAMILIE! AMAL STÅR TIL UDVISNING OG SKAL FORLADE SINE BØRN!

Amal er en ung kvinde, kone og mor til to piger. Avesta på 3 år, som går i børnehave og Luna på 6 måneder. Amal har boet i Danmark i 4 år og har stor tilknytning til landet. I disse år har hun ikke haft muligheden for at uddanne sig uden et gyldigt cpr-nummer, men i stedet kontaktede hun selv frivillig centret for at få undervisning i det danske sprog. Amal kan nu både tale, læse og skrive dansk og har bestået det der hedder "Dansk2". Amal har en drøm om at uddanne sig til sygeplejerske i Danmark. Herudover har hun fået skabt sig tætte relationer, som nu står frem og prøver at hjælpe Amal og hendes familie!

På grund af krig i det kurdiske område flygtede Amal fra Syrien i 2018. Hun ønskede naturligvis at være sammen med sin mand, som har boet og fået opholdstilladelse i Danmark siden 2011 og har siden da været fuldtidsansat som frisør. Amal har søgt om familiesammenføring og fået afslag flere gange. Ved sidste afslag, troede vi lige, at vi havde fået forlænget udvisningsfristen, og sagen blev taget op igen. Men sagen blev afvist igen, tilmed af den samme sagsbehandler, og Amal står nu til at blive udvist d. 10.03.23!
Her lyder spørgsmålet så: Hvor skal Amal rejse hen? Skal hendes små børn undvære deres mor? Hvilke muligheder har Amal uden pas? Hvor er børnenes rettigheder i dette? Hvorfor udvise en ung kvinde, som vil uddanne sig?
Der er så mange spørgsmål, men kun et svar, nemlig at denne familie bør have muligheden for forsat at have et almindeligt familieliv i Danmark.

Hjælp Amal så hun kan blive hos sine lille familie og få sin drøm om uddannelse opfyldt - skriv under her!

Jeg giver med min underskrift Else Baltzar tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.