Underskriftindsamling imod 'Forårs SFO' som sparetiltag i Mariagerfjord Kommune

TIL ALLE DER ER IMOD BESPARELSER PÅ BØRNEOMRÅDET I MARIAGERFJORD KOMMUNE.

Da vi ønsker at vise, vi er imod besparelser på børneområdet, opfordrer vi jer til at læse nedenstående og give os jeres underskrift med på vejen, så vi i samlet flok kan stå op for vores børns udvikling og fremtid.

Opfordring skrevet af Trine Vels:

"Som forældre her i Mariagerfjord Kommune er der stor bekymring for, hvad der er ved at ske. Jeg vil opfordre alle andre forældre til at læse dette og at vi står sammen mod kommunen. I min datters børnehave samler vi underskrifter ind og jeg har skrevet et høringssvar på vegne af mig selv og de andre forældre.
Til jer der har børn i andre børnehaver i kommunen. GØR NOGET, vi skal vise politikerne at vi bestemt ikke er enige med dem.

Mariagerfjord Kommune skal spare 123 mio kr på næste års budget. De har lavet et sparekatalog på 166 punkter som de mener kan være måden at finde de mange penge. Et af de punkter de fremlagde og som man kunne komme og debatere på borgermøde i Hobro tirsdag d. 4. september er at de vil sende alle førskolebørn i forårs SFO allerede fra 1. maj.

Det betyder at vores børn skal flyttes fra deres trygge rammer i børnehaven over i en SFO med fuldstændig ukendt personale og en hel masse nye børn. De 3 måneder er de vigtigste måneder i børnenes liv, det er her de for alvor bliver klar til at komme i skole. Hvordan kan helt ukendte mennesker hjælpe vores børn til at blive klar. Nogle børn kan måske nok klare det skift, men der er så sandelig også nogen der ikke kan. Det kan være det der gør at de stærke børn knækker, for de aner ikke hvad der sker og skal bruge en masse krudt på at lære det nye at kende. Og jeg tør ikke tænke på hvad det kan gøre ved de svage børn, som i forvejen måske står på vippen til om de er helt klar til skole.... og det er i forvejen meget svært at få skoleudsat sine guldklumper, hvordan skal det ikke gå med dem nu. Skal børnehaven allerede til jul tage stilling til at nogle børn ikke kan klare skolen. Hvilket nederlag vil det ikke være for børnene hvis de i stedet for skoleudsættelse skulle gå et år om i skolen og dermed vinke farvel til de gode venner som fortsætter.

Oveni at det betyder noget for de børn der nu går i førskolegrupper, så kommer det også til at betyde noget for alle andre børn. De 2,7 mio de vil spare på det her er hoveder i børnehaverne. Så de yngre børn der er tilbage i børnehaverne vil have færre voksne. Og som i ved er pædagogfaget ikke sæson betonet, så man kan ikke fyre pædagogerne når børne stopper i maj, man skal spare over hele året."

(E-mailadresser og telefonnumre vil kun være synlige for opretter af underskriftsindsamlingen)

Forældre fra Børnegården Houvej    Kontakt forfatteren af dette andragende