Udvid is-sæson i frihedens idrætscenter

Udvidet is-sæson i Frihedens Idrætscenter

Hvidovre Skøjte Klub er i dag en super velfungerende klub, som mere end 200 børn og unge hver uge har stor glæde af.På få år har vi mere end seksdoblet vores medlemsskare og mangedoblet vores pulje af både Funskate-, Konkurrence- og Mesterskabsløbere, der i dag gør Hvidovre stor ære ved stævner over det hele landet. Det er en udvikling, vi er utrolig stolte af, men som kun har været muligt, fordi;

* En stærk gruppe af frivillige forældre har viet alle deres kræfter til at udvikle klubben og..

* Et nyt internationalt trænerteam fra Holland og USA samt Danmark hver dag lægger alt deres hjerteblod i undervisningen.

Vi har imidlertid et problem.Normalt er der kun is på i Frihedens Idrætscenter fra august til udgangen af marts måned. Det betyder, at vores løbere hvert år er nødt til at holde fire måneders pause i istræningen, hvilket har store konsekvenser for både løbere og klub, og udvikling. Vi prøver at bygge bro over den lange forårs- og sommerpause med såkaldt off ice træning (træning af kondition, smidighed og styrke på gulv) - men det er for de allerfleste af vores løbere et meget stort problem med den korte issæson. Fire måneder uden istræning betyder, at vi hvert år mister op mod en fjerdedel af vores medlemmer.Og derudover har løberne langt fra samme mulighed for at udvikle deres talent og opnå samme niveau som løbere fra andre klubber, der har is på størstedelen af året.

Derfor støt Hvidovre Skøjte Klub, og skriv under på, at is-sæsonen i Frihedens Idrætscenter skal udvides markant, så der opnås helårs is-sæson.

Undertegnede støtter hermed ansøgningen om at udvide is-sæsonen i Hvidovre hurtigst muligt.

Hvidovre Skøjte Klub    Kontakt forfatteren af dette andragende