Bevar Løkken Redningshus

Redningshuset i Løkken blev hårdt medtaget af stormen Egon; vejrguderne tog en ordentlig bid af husets ene hjørne. Og opkørslen til huset er nærmest skyllet helt væk.
"Og lige nu er det svært at få øje på redningskransen, der skal sikre det gamle hus’ overlevelse." Skriver nordjyske.dk

Som Jørgen Ussing meget sandt skriver:
"Redningsstationen en meget væsentlig del af kulturmiljøet i Løkken og Løkken er det eneste sted i Danmark, der har den komplette samling af de elementer, der knytter sig til det traditionelle kystfiskeri, som det har udfoldet sig specielt langs den jyske vestkyst. Fiskernes Tjæreplads, Redningsstationen, faresignalstationen med signalkanon, Sømærke (båke), spilhus og hertil det levende kystfiskeri med kystbåde, ishus, mole m.m. Denne helhed er unik og spiller en stor rolle for Løkkens identitet."

Det er rigtig vigtig at vi sammen får råbt kommunal politikerne i Hjørring op, så de ikke får held med at eliminere en så væsentlig del af Løkkens historie og kulturarv.

Med din underskrift her støtter du op om bevarelsen af Løkken Redningshus.

På forhånd tak

Se mere og følg udviklingen på: