Tag ansvar for menneskeliv - stop krigen.

515E955E-E774-4F2B-97B1-84AC49794B1E.jpegAppel til det danske sundhedspersonale!
I disse dage er vi vidne til et koldblodigt angreb mod det kurdiske folk af Erdogan-regimet. Siden 19.november iværksatte regimet et omfattende luftbombardement mod det kurdiske demokratiske selvstyre i Rojava i Nordøstsyrien. Luftbombardementerne har foreløbig kostet over 15 civile livet, imens hospitaler, el- og gas-net sammen med andre livsnødvendige infrastruktur er blevet ødelagt.
Siden syrisk borgerkrig brudte ud, har Erdogan-regimet ført en fjendtlig politik mod det kurdiske selvstyre i Rojava og har støttet jihadistiske grupper i håb om, at de kan ødelægge stabiliteten i de befriede kurdiske områder. På trods af utallige og verserende angreb fra jihadistiske grupper huser Rojava i dag millioner af intern fordrevne flygtninge fra andre del af Syrien, som var besat af IS.
Siden 2015 har Erdogans regimet intensiveret krigen mod Rojava og har dræbt utallige civile og højtstående kommandanter, der stod forrest i kampen mod Islamiske Stat, IS, der for nogle år siden truede hele menneskeligheden. Kurdere i Rojava har ofret over 10 tusinder af liv i kampen mod ekstremisterne og har bl.a. skånet os mod de mange mulige terrorangreb her i Europa. Derfor skylder vi kurderne meget og de har brug for vores støtte nu. Hvis vi skal undgå flere flygtninge her i Europa med varige mén efter krigstraumer er der brug for en støtte fra omverdenen, der skal sige fra over for Erdogan regimet, der bombarderer kurdiske civile brutalt.
Som sundhedspersonale har vi pligt og ansvar for at redde menneskeliv. Vi har herfra ikke mulighed for at behandle civile i Rojava, der bliver ramt af tyrkiske bombardementer. Men vi kan markere vores ståsted over for denne brutale krig med denne underskriftsindsamling.
Med håbet om at du skriver under og sørger for at dine kolleger og bekendte, der arbejder i det danske sundhedsvæsen gør det samme!

Jeg giver med min underskrift Sundhedspersonale tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.