Støt Teaterøen!

Lille Storbyteatret Teaterøen mistede tilskuddet som lille storbyteater ved det seneste scenekunstforlig i Københavns Kommunes Kultur- og Fritidsudvalg.

Gennem de sidste fire år har lille storbyteater-bevillingen løftet især to opgaver: at gøre det muligt for offentligheden at opleve scenekunst i alskens formater på Teaterøen og understøtte en (stadig fattigere) branches muligheder for at kunne tilgå prøvefaciliteter til nogenlunde billige priser. I korte træk har foreningen Lille Storbyteatret Teaterøen haft dette som sit formål. Et team af gode folk har løftet dette formål efter bedste evne.

Jeg sætter den her underskriftindsamling igang, fordi jeg ikke mener det kan være rigtigt at Københavns Kommunes Kultur- og Fritidsudvalg vælger at fjerne tilskuddet til så vigtig en kulturinstitution som Teaterøen, der har gjort så utrolig meget for at få vores skrantende kulturliv til at blomstre op! Vi må kæmpe for kulturen!

Ved at underskrive giver jeg Nina Christrup tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.