Stop nedskæring af dagplejen i Gribskov Kommune

Økonomiudvalget i Gribskov Kommune foreslår, at der i det kommende budget for 2021-2024 skæres 2 mio. kr. på dagplejeområdet, så den nuværende 3-børns ordning bliver lavet til en 4-børns ordning - altså at hver dagplejer fast skal have 4 børn i stedet for 3 børn. Dette vil være en væsentlig forringelse af børnenes dagligdag og vil betyde fyringer af flere dagplejere.

Dagplejen leverer en ydelse, som ikke fås andre steder, og et nærvær for nogle af vores mest sårbare, nemlig de helt små børn, som kun kan fås i dagplejen og kan give dem den bedst mulige start på institutionslivet.

Forslaget skal på 1. behandling allerede på tirsdag d. 1/9-20 til byrådsmødet.

Jeg håber I vil støtte og bakke op om vores allermindste borgere og de mennesker, der passer så godt på dem.

Ved at underskrive giver jeg Daisy Grann tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.